Če gremo najprej k močnejšemu, torej MT-09 Tracerju, ne moremo mimo dejstva, da je v dveh letih postal prodajna uspešnica v Evropi.
Trije valji z oznako CP3, ki vžigajo z zamikom kot pri Yamahi R1, poskrbijo za linearno krivuljo moči in navora, podobno kot pri dvovaljnikih, le da trije valji, ki zmorejo 115 'konjev', zapojejo s športnim tonom, ko odpremo ročico plina. Kompakten okvir, odlit iz aluminija, je tog in niti za hipec ne dovoli zvijanja ter ob odličnem vzmetenju sestavlja kompaktno šasijo kot pri športnem motociklu. Športen karakter kaže tudi, ko na ovinkih trivaljnik zapoje v globokem tonu. Gre zelo zanesljivo v ovinke, da ne bi ob pretiravanju sprednje ali zadnje kolo zdrsnilo, pa skrbita zelo dober zavorni sistem z ABS-om in sistem za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa, ki se na drsečem asfaltu vklopi mirno in ne vznemiri nevtralnega položaja motocikla. Na začetku malo zmoti siljenje sprednjega konca široko iz ovinka, kar pa je lahko že stvar nastavitve trdote zadnjega blažilnika ali višine vilic, ki svoje delo sicer zelo dobro opravljajo. Geometrija s položajem sedenja vred je namreč naravnana na pokončno in udobno držo, kar se pokaže tudi na daljših poteh, saj izrecno ne utruja voznika niti sopotnika. Za bolj športno ubiranje ovinkov pa bo, kot rečeno, treba nekoliko spremeniti položaj vilic v 'križih' in motociklu sprednji del nekoliko 'spustiti'. Z MT-09 Tracerjem se lahko tudi zelo športno nagnete v ovinek. Sedež je nastavljiv po višini, prav tako krmilo, ki mu lahko določate višino in položaj bolj naprej ali bolj nazaj, zato je položaj sedenja udoben za vse velikosti. Dobra aerodinamična zaščita poskrbi, da vetrni piš obide kolena, ki se lepo skrijejo ob bok motocikla. V bogati ponudbi dodatne opreme boste lahko našli dodatne dele, ki vam omogočajo še več prilagajanja in predelavo Tracerja po svojih željah. Lahko izbirate iz ponudbe športnih dodatkov ali bogatega nabora touring opreme, ki vam bo še bolj priljubila potovanja. Ta motocikel lahko ponudi tako umirjeno potovanje v dvoje kot adrenalinsko doživetje, in prav zato je primeren tudi za bolj zahtevne in izkušene voznike.
Na tej točki se moramo seveda vprašati: kaj pa Tracer 700? Bistvena razlika poleg velikosti in predvsem cene je seveda v tem, kaj ponudi tistim bolj zahtevnim motoristom. Ti bodo na manjšem od obeh Tracerjev uživali, ne bodo pa doživeli presežka, ki ga večji Tracer vsekakor zagotovi. Ker je cenovno zelo zanimiv in za ta razred pravzaprav nadpovprečno opremljen, pa ni treba zamahniti z roko in ga preskočiti. Že na prvem testu v Dolomitih nas je navdušil z navorom in udobjem, na naših cestah pa se je pokazal kot motocikel, ki je povsem kos tako vsakodnevnim vožnjam v službo in skakanju po opravkih kot tudi konkretnemu 'vikend izletu'. Preizkušeni dvovaljni motor CP2, ki poganja tudi pri nas zelo dobro prodajan in priljubljen model MT-07, je neverjetno prožen in prepriča s svojim delovanjem iz nizkih v srednje vrtljaje ter nudi udobno vožnjo z malo pretikanja menjalnika. Vzmetenje, ki je klasično teleskopsko, je nastavljeno na udobje, prav tako sedež in položaj za krmilom, ki je pokončen z dovolj prostora za noge in seveda več udobja. V rokah je lahkoten in natančno vodljiv, za mirnost v ovinkih pa poskrbi z daljšo nihajno roko in spremenjenim vpetjem zadnjega blažilnika v primerjavi z MT-07. V milimetrih to pomeni višje postavljeni sedež na višini 835 milimetrov in 1.450 milimetrov medosne razdalje. Zaradi tega je trikotnik stopalke–sedež–ročice krmila ugodnejši za daljša potovanja v primerjavi z MT07, ki je vseeno bolj športno nastrojen motocikel z nižje postavljenim sedežem in krmilom. Če bi moral sesti na Tracerja 700 in se odpeljati po Evropi, sploh ne bi dvakrat razmišljal, saj je dorasel nalogi. Vsem, ki ste višje rasti, bo Tracer 700 sicer za pol številke premajhen, a s širšim in naprej pomaknjenim krmilom bi to lahko že precej izboljšali.
Oba motocikla sta v osnovi odlična športna potovalnika, ki pa ju lahko že z minimalnimi dodelavami z dodatno opremo iz Yamahinega kataloga preuredimo v bolj športen ali bolj potovanjem namenjen motocikel. Tu so mehki stranski kovčki, športni izpuh, dodatne luči ali meglenke, povišan vetrobran, udobnejši sedež, ogrevane ročice ali že samo lični dodatki iz eloksiranega aluminija, da bo motocikel tudi na pogled bolj 'strupen'. Tracer 700 je s porabo goriva pod štirimi litri za 100 kilometrov tudi denarnici prijazen. Večji in bolj športen trivaljni agregat pa poskrbi za večjo porabo, a kljub temu z dobrimi petimi litri za 100 kilometrov še vedno ni pretirano požrešen.
Primož Jurman: Par Tracerjev na prvi pogled rahlo spominja na Yamahin model TDM, ki je bil tako kot Tracerja višje nasajen, a precej dobro vozljiv dvovaljnik. Hm, vidni so tudi geni Fazerja. Oba modela bi težko umestili v uveljavljene kategorije, v bistvu sta mešanici stilov. Večji, MT-09 Tracer, ima kar 35-odstotni delež v tem, 'crossover' segmentu, kjer sta konkurenta Suzukijev V-Strom ali Triumphov Tiger. Večja sestra, ki jo veselo poganja vrstni trivaljnik, je tudi starejša, motocikel pa je namenjen predvsem odkrivanju zavitih podeželskih cest. Tudi v dvoje. Agregat je dovolj močan in prožen, da je vožnja užitek, ne, bolj zabava, hkrati pa je dovolj vsestranski, da ga lahko uporabljate za vsakodnevne opravke. Kompromis bodo iskali vozniki nižje rasti, zanje je na voljo nižje sedalo. Tudi številke, povezane z manjšim Tracerjem, niso od muh: v dveh letih, odkar je bil predstavljen 689-kubični agregat, ki brni tudi v modelih MT 07 in XSR 700, so jih, gledano globalno, prodali nekaj pod 100.000 enot. Motocikel deluje v rokah lahko in igrivo, saj je za skoraj 20 kilogramov lažji od konkurence, hkrati pa je agregat za nekaj 'konjev' močnejši. Z nekaj dodatne opreme postane 700-ka dovolj potovalno opremljena, da vas ponese še kam dlje kot samo do Bleda.
Prodaja: | Delta Team d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 10.195 EUR € |
Motor: | 3-valjni, 4-taktni, vodno hlajeni vrstni motor, vbrizg goriva |
---|---|
Moč: | 86 kW (115 KM) pri 10.000/min |
Navor: | 87,5 Nm pri 8.500/min |
Prenos moči: | večlamelna sklopka v oljni kopeli, kabelsko upravljanje, 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | box, aluminijeva zlitina |
Zavore: | spredaj dva koluta fi 298 mm, radialno nameščene zavorne čeljusti, zadaj enojna kolutna zavora fi 245 mm, ABS serijsko |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive teleskopske USD-vilice, zadaj aluminijasta nihajka in nastavljiv enojni blažilnik |
Gume: | predaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17 |
Višina: | 845-860 mm |
Posoda za gorivo: | 18 l, 5,3 l/100 km |
Medosna razdalja: | 1.440 mm |
Teža: | 210 kg (z vsemi tekočinami) |
Prodaja: | Delta Team d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 8.295 EUR € |
Motor: | 4-valjni CP2 (zamik kota vžiga), 4-taktni, tekočinsko hlajeni, 689 cm3, vbrizg goriva, električni zagon motorja |
---|---|
Moč: | (kW/KM pri 1/min.): 55 kW/74,8 KM pri 9.000 vrt./min |
Navor: | 68 Nm pri 6.500 vrt./min |
Prenos moči: | pogon: 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | aluminijeva zlitina, box |
Zavore: | spredaj 2 x kolut 282 mm, radialno vpete čeljusti, zadaj 1 x kolut 245 mm, ABS serijsko |
Vzmetenje: | spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik |
Gume: | 120/70-17, 180/55-17 |
Višina: | 835 mm |
Posoda za gorivo: | 17 l, 3,8 l/100 km |
Medosna razdalja: | 1.450 mm |
Teža: | 196 kg |