Adrien Van Beveren je karizmatični francoz, ki je po fantastični karieri na največji enduro dirki na pariški plaži Enduropale Le touquet presedlal na puščavske maratone. Tokrat se je sicer od Dakarja žal predčasno poslovil, saj si je na tretji etapi pri padcu nad 120 km/h zlomil ključnico in odstopil v hudih bolečinah. Vseeno pa menimo, da vsak, ki se spogleduje z endurom in z dirkami lahko prebere kaj zanimivega v njegovih nasvetih avanturističnim motoristom.
Prevoziti 7,500 kilometrov v 12 dneh v divjem ritmu ni majhen zalogaj, to velja tudi za profesionalnega voznika. Več kot 40 let postavlja reli Dakar glave, motorje in telo na resno preizkušnjo. Pritiski na dirkače so ogromni in to z razlogom; kot pri ruski ruleti, tudi tukaj druge možnosti ni. Reli Dakar je neizprosen; že majhna napaka te lahko stane nadaljevanja ter te postavi v čakalno vrsto za naslednjo leto.
Tako kot boksarji, ki trenirajo v zaprtih kampih, tudi reli vozniki sledijo strogemu programu, ki ničesar ne prepušča naključju. Priprave se odvijajo v ciklih in so tempirane na začetek Dakarja, torej na prvi vikend januarja.
Celoletno delo je osredotočeno na ta pomemben datum in Yamahin voznik Adrien van Beveren razkriva svoj pripravljalni program, ki temelji na treh ciljih: pridobiti na moči, gibljivosti kot tudi na vzpostavljanju psihično - fizičnega ravnovesja. Za 28 letnega Francoza sta trdi trening zabava ista stvar. Njegov priprave na reli Dakar so sestavljene iz treh tednov treninga, kateremu sledi teden počitka, nakar 10 dni pred začetkom relija s treningom popolnoma preneha.
1. Motocikel je prioriteta
'Moj trenerski program bazira na triatlonu: teku, kolesarjenju, in plavanju, poleg tega pa še boksam in hodim na fitnes.
Treniram petkrat na teden, dvakrat na dan. Pri tem kombiniram: vožnja z motociklom in fitnes, plavanje in fitnes ter kolesarjenje in fitnes. Obkroža me vrsta strokovnjakov: fizioterapevt, športni zdravnik in dva trenerja. Z mano sodelujejo pri specifičnih vajah, s katerimi pripravljam mišice, ki jih potrebujem za vožnjo s terenskim motociklom. Glavni cilj je biti zmogljivejši pri vožnji z motorjem. Dirkanje je pri vsem tem najboljši trening. Vožnja z motokros motorjem je odlična za pridobivanje ustrezne kondicije, prav tako pa pomaga pri urjenju izvajanja hitrih reakcij v nepredvidljih trenutkih. Sodelovanje na svetovnem reli prvenstvu je zame samo priprava na Dakar.'
2. Ne dviguj preveč uteži
'Terensko dirkanje je fizično ekstremno zahtevno in zahteva delovanje vseh mišic.
Stanje na motociklu zahteva močne noge. Veter te pri 180 km/h potiska v nasprotno smer, zato moramo biti dovolj močni in fleksibilni, ko naletimo na skalo. Dosti sem delal na kondiciji, dosti kolesarim na daljše razdalje (od 2.5 do 5 ur), a cilj je postati boljši dirkač. V fitnesu se recimo ne posvečamo grajenju mišic. Pri našem športu prevozimo na kolesu 5 do 6 ur dnevno v posebnih pogojih, velike mišice pa zahtevajo dosti energije. Ko treniram v fitnesu, ne uporabljam uteži; ljubša mi je elastika. Včasih uporabljamo elastiko, da uprizorimo silo vetra. Včasih uporabljamo žoge za stabilnost in ravnotežje.'
3. Dieta in preostanek trenerskega programa
Ko govorimo o energiji, je pomembno, da jo ustrezno pridobivaš in ohranjaš. Kar ješ pred in med relijem je ključno.
Zame mora najboljša dieta vedno vključevati naravne proizvode in ogromno vode. Počitek je prav tako izjemno pomemben. Mentalno vedno prebijam meje, zato moram ustrezno planirati počitke v mojem programu, kar pomeni nič potovanj in zgolj počivati doma in brati knjige. Na Dakarju smo na koncu vsake etape vedno deležni dobrih masaž. Takrat se poskušamo čim bolje spočiti. Pomembna točka preloma zame je bila ta, da sem se bolje spoznal s svojim telesom. Dosti sem delal na dihanju in čutenju lastnega telesa. To mi je pomagalo pri spoznavanju lastnih meja in se z njimi sprijazniti. Pomagalo mi je tudi pri koncentraciji.'
4. Poudarek na tehniki pred hitrostjo
'Pri Dakarju je pomembno najti kompromis med napadalno vožnjo in ohranjanjem telesne moči in motorja. Hiter in varen si le, če imaš vrhunsko tehniko vožnje, zato je moj nasvet ta, da je potrebno delati na tehniki in znanju, preden do konca pritisneš na plin.
Nadzor na motociklom in biti v fizično dobrem stanju v veliki meri pomaga pri ohranjanju koncentracije. 400 kilometrov dolge etape ne moreš prevoziti s 100% koncentracijo. Če si pri vožnji napet, prehitro izgoriš. Dobra tehnika pomaga pri nadzoru, bolj si sproščen in pripravljen hitro reakcijo, da se izogneš trku ali padcu.'
5. Ne pozabi se zabavati
'Raznovrstnost treninga je pomembna, a ne se pozabiti zabavati.
Obožujem treninge z motokros motociklom saj izhajam iz motokrosa, treniram tudi trial za ravnotežje in koncentracijo. Tudi če dežuje ali je hladno, vreme me ne ovira. Malce sem divji in ko dirkam, tudi na Dakarju, ko etapa traja šest ali sedem ur, se vedno spomnim, da se moram pri tem zabavati. Odrasel sem na podeželju, zato obožujem športe na prostem. Raje plavam v oceanu kot v bazenu, rad hribolazim, veliko raje kot pa da sem v fitnesu.'
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere