Zbrali smo izkušnje serviserjev in motoristov, ki poznajo vsako hibo najpogostejših jeklenih konjičkov pri nas. Zaupali so nam, na kaj morate paziti pri nakupu, da se ne opečete. Marsikdo je govoril iz lastne boleče izkušnje.
1. Preverite številke okvirja ob vpetju krmila in model motorja. Oboje se mora ujemati z oznakami v prometnem dovoljenju. Povprašajte, kje je bil motocikel servisiran, in zahtevajte na vpogled servisno knjigo ali originalne račune servisa.
2. Prepričajte se, kdo je lastnik motocikla. Da se izognete kasnejšim težavam pri urejanju dokumentacije (prepisi, registracija …), priporočamo, da motocikel kupite le od lastnika, ki je vpisan v prometnem dovoljenju.
3. Sledi pregled od zunaj. Preverite, ali so nalepke originalne, ali je plastika prava, kakšne so gume in ali so kje praske.
4. Preglejte ročice na krmilu in stranska pokrova motorja. Če so na njih odrgnine, je bil motocikel zanesljivo "na tleh". Če je nihajka odrgnjena, se je to zgodilo med padcem, ko je izpušna cev udarila v nihajko.
5. Poiščite morebitne »šive« na notranji strani plastičnih oklepov, preverite, ali je oklep morda iz poliestra (mrežasta tkanina). Vse to ni original in pomeni, da je bila prva plastika med padcem uničena.
6. Poškodbe okvirja so naslednja stvar, ki je ne smete spregledati. Poiščite sledove prask, nenavadnih zvarov, vdrtin, lukenj, drugačnih barvnih odtenkov. Ne spreglejte tudi morebitnih poškodb hladilnika motorja in hladilnika olja (če so na njem znaki udarca, je bil motocikel zanesljivo na tleh).
7. Oglejte si, kako je motocikel negovan. Stanje jeklenega konjička namreč veliko pove o lastniku. Če je veriga zamaščena in pretegnjena, če pušča olje iz motorja ali iz prednjih vilic, če je motocikel "pobuškan", pomeni, da sedanji lastnik ni vlagal vanj nič drugega kot bencin.
8. Preglejte zavorne ploščice (te naj ne bodo oskubljene do jeklene osnove), preverite barvo zavornih kolutov (če so mavrične ali vijolične barve, so bili preobremenjeni in so verjetno tudi skrivljeni.) Preglejte tudi raven zavornega olja.
9. Testna vožnja je obvezna, preden se odločite odšteti denarce. Preverite, ali delujejo vsa stikala in svetlobna telesa. Ne »tiščite« motorja takoj na polno, ampak se zapeljite počasi, poslušajte menjalnik, motor (vse to mora delovati tekoče, brez sumljivih zvokov), bodite pozorni na sumljive tresljaje, kako primejo zavore (na ročici zavore se čuti, ali so zavorni koluti zviti), ali je krmilo poravnano, kako motocikel drži smer. Če na hitro zavrete le na sprednjo zavoro in pri tem spredaj nekaj poči, bo potrebna menjava ležaja v glavi okvirja. Po koncu vožnje še enkrat preverite, ali kje pušča olje.
10. Nikoli ne kupujte sami, kajti več oči več vidi, več ušes več sliši in več glav več ve. Ne zaletite se v prvi motocikel, ki ste ga preizkusili, ampak pojdite pogledat še drugam. In nenazadnje, dogovorite se glede cene. Prej poizvedite, koliko je okvirno vreden motocikel, ki ga kupujete. Če ne kupujete tehnično brezhibnega motocikla, vprašajte serviserja, koliko bo znašalo popravilo. Šele nato si sezite v roke in odštejte denar.
PS. Prva vožnja z vašim novim ljubljenčkom naj bo umirjena, da zaradi nepoznavanja voznih lastnosti novega motocikla ali zaradi skrite napake ne boste predčasno končali sezone v bolnišnici.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del