Nasveti Promocijsko sporočilo

Dunlop svetuje: Kako izbrati prave gume za na dirkališče?

5. 4. 2018
Deli
Dunlop svetuje: Kako izbrati prave gume za na dirkališče?

Če nameravate v prihodnje preživeti kakšen dan ali dva na dirkališču, bi vam morali nasveti in priporočila, ki prihajajo iz Dunlopa, olajšati izbiro pravih pnevmatik.

Dunlop je eden tistih proizvajlacev motorskih pnevmatik, ki se lahko pohvali s kompletno paleto pnevmatik za vse vrste motociklov. Svoje znanje, tehnološki napredek in kakovost pa dokazuje tudi na številnih tekmovanjih, ki potekajo po brezpotjih, po cestah ali na dirkališčih.

Med drugim si Dunlop lasti tudi titulo najuspešnejšega proizvajalca pnevmatik v 110-letni zgodovini dirke po otoku Man. Čeprav površnemu opazovalcu dirk to marsikdaj uide, pa se v zakulisju med proizvajalci pnevmatik dogajajo prave male in velike vojne.

Z dvanajstimi zaporednimi zmagami v različnih kategorijah na otoku Man pa si je Dunlop brez dvoma pridobil mandat, da pove tudi kaj o pravilni izbiri pnevmatik.

Izberite pravo gumo za prave razmere

Tako kot je pomembno, da izberete pravilno profilirano pnevmatiko glede na vrsto motocikla, je to pomembno tudi pri dirkanju. Ključnega pomena je torej, da izbiro gume prilagodite podlagi, vremenu, ciljni razdalji in seveda lastnim sposobnostim. S pravo izbire gume boste iz motocikla iztisnili več ter pridobili več oprijema pri pospeševanju, v zavojih in tudi pri zaviranju. Tisti, ki ste se z dirkanjem pobližje spoznali, gotovo veste, da na tekmovalnem nivoju obstaja cela vrsta pnevmatik.

Profesionalnim dirkačem v okviru dirkaških moštev pri izbiri svetujejo inženirji, ki so deležni tudi tovarniške podpore, amaterji pa si boste morali glede tega nabrati svoje lastne izkušnje, lahko pa zaupate tudi priporočilom gumarjev, a imejte v mislih, da je tudi od samega dirkača odvisno, katera pnevmatika je zanj najbolj optimalna izbira.

'Slick Stuff'

Dunlopove slick pnevmatike KR106 in KR108 so na voljo v širokem razponu različnih sestav za različne razrede, ki se lahko uporabljajo v pratkično vseh tekmovalnih disciplinah. Omenjena modela sodita med visokozmogljive pnevmatike, ki so bile, preden so bile lansirane široki uporabi, razvite v sodelovanju s številnimi moštvi in proizvajalci motociklov.

Pnevmatika D213GP

Ker se marsikdo med nami motoristi s svojim motociklom vozi tudi po cesti, je Dunlop pred kratkim lansiral tudi pnevmatike SportSmart TT in tako v svoj športni portfelj dodal tudi pnevmatiko, ki s svojimi zmogljivostmi in zahtevami ustreza praktično vsem dirkačem.

Del tega segmenta je tudi pnevmatika D213GP Pro, ki ustreza tudi regulativam za uporabo v številnih dirkaških razredih, hkrati pa je zaradi cestne homologacije primerna tudi za vožnjo izven dirkališč. Na dirki Island of Man TT je ta pnevmatika pogosta izbira dirkačev v razredih SuperSport, SuperStock, Senior TT in TT Zero.

Pozornost namenite izkušnjam in postankom v 'boksih'

Najbolj izkušeni dirkači bodo v vsakem primeru, kadar bo to seveda mogoče, izbrali 'slick' dirkaško pnevmatiko, saj zmesi dovoljujejo optimalne zmogljivosti predvsem pri zaviranju in vodljivosti skozi zavoje. Vendar je potrebno vedeti, da so te gume zelo podvržene obrabi, zato je pomembno, da pozorno načrtujete tudi število krogov, ki jih nameravate prevoziti na svoj 'dirkaški' dan. Če niste profesionalec, obstaja velika verjetnost, da vaš motocikel ni opremljen s sistemom za hitro menjavo koles. V tem primeru vam Dunlop priporoča izbiro pnevmatike D213GP, ki bi preverjeno morala zdržati lepo število dirkaških kilometrov.

Tlak

Kar se tiče tlaka v pnevmatikah, je najbolje slediti navodilom proizvajalca motocikla, če sodite med tiste, ki radi eksperimentirajo, pa imate tukaj na voljo nekaj več svobode. Imejte v mislih, da se v primeru manjšega tlaka pnevmatika hitreje segreje, kar je pomembno zlasti v primerih, da so vaše vožnje dolge le krog ali dva. Če vozite motocikel, ki z vidika mase sodi med težje, potem je bolje, da je tlak v pnevmatikah nekoliko večji. A kot rečeno, tukaj lahko mirno sledite svojim občutkom.