Oxtar ni več Oxtar

Ne bojte se, Italijani bodo še naprej proizvajali odlično motoristično obutev, le pod drugim imenom. Oglejte si novo kolekcijo…

Oxtar ni več Oxtar (foto: TCX) TCX
3. 9. 2007

Motociklistična obutev, ki smo jo do danes poznali pod imenom Oxtar, je dobila novo ime. Konkurenčnemu Alpinestars-u je šlo namreč v nos, da so škornji s podobnim imenom (predvsem jih je motil »star« v imenu) zelo uspešni, zato so na sodišču vložili tožbo. Gospodje pri Oxtar-ju so popustili in se odločili za novo ime TCX, ohranili pa so star slogan »Focus on boots«, s čimer želijo poudariti njihovo specializacijo na obutev.

TCX je danes last podjetja Inovation S.p.a., ki se ukvarja s proizvodnjo obutve za vojsko in gasilce, poleg tega pa so dobavitelji posameznih plastičnih ali karbonskih elementov za znana imena, kot so Nike, BMW, Ferrari in Aston Martin. Obenem s to vestjo so predstavili tudi novo kolekcijo škornjev za različne namembnosti.

Model Competizione RS je najboljše, kar lahko ponudijo voznikom športnega cestnega motocikla. Škorenj se lahko pohvali s patentom TCS (Torsion Control System), ki nogi omogoča prosto gibanje do določenega položaja. Vsi trije sestavni deli podplata so izdelani tako, da noga »diha« tudi s spodnje strani, čevelj pa je dobro zaščiten na prstih, peti in okrog gležnja. Tako kot ostali usnjeni izdelki so čevlji izdelani v Italiji, na voljo pa so v črni ali beli barvni kombinaciji. Za manj zahtevne ponujajo cenejša modela Competizione S in Competizione S Gore-Tex.

TCX ima bogato ponudbo škornjev za potovalne motocikle. Infinity Gore-Tex je namenjen cestno-terenski uporabi, saj je dovolj visok in se zapenja z dvema zaponkama (kot pri motokros škornju). Airtech XCR je zelo zračen čevelj izdelan s pomočjo nove tehnologije, ki omogoča vbrizgavanje umetnih mas na tkanino, kar izboljša trdnost in trajnost škornja. Popolnoma nov model je Airclima, čevelj za uporabo v vročih poletnih dneh ali v mestih.

Poskrbeli so tudi za tri različne modele, namenjene nežnejšemu spolu. Čevlji so oblikovani tako, da se prilegajo ženski nogi, ki se v nekaj malenkostih razlikuje od moške in imajo višjo peto.

Posebno pozornost so posvetili obutvi za vsak dan, ki se v Italiji vedno bolje prodaja. Motoristi se namreč po mestu nočejo sprehajati v težkih in škripajočih škornjih. Taki modeli so Jupiter 2 XCR, XCUBE Water Resistant, XSQUARE in Urban.

Motokros kolekcija je znana že od lani, kjer na vrhu piramide najdemo model Pro2 z vgrajenim patentom TCS (Torsion Control System), notranjim čevljem, zamenljivimi sponkami iz aluminija in odlično zaščito prstov, gležnja in pete. TCS poskrbi, da se noga do določenega položaja lahko giblje, škorenj pa se v predelu gležnja sčasoma ne zmehča. Prav tak škorenj že šest let uporablja Cyril Despres na reli, enduro in motokros tekmovanjih in lahko potrka na les, da v teh letih ni utrpel nobene resnejše poškodbe spodnjega dela noge. V paleti najdemo še cenejši model FCS Combat, škornje Comp Kid za otroke in Terrain, ki so namenjeni uporabi na trial motociklih ali štirikolesnikih. Izdelavo škornja z izmenljivim podplatom, namenjenega izključno supermotu, so opustili, saj večina profesionalnih dirkačev prisega na motokros škorenj. Proizvodnjo kolekcije za blatne športe so preselili na Kitajsko in tako znižali stroške proizvodnje, kar se pozna tudi pri ceni izdelkov.

Več informacij o TCX motorističnih škornji lahko dobite pri zastopniku za Slovenijo TC Motoshop.

Matevž Hribar