Trial je ena najstarejših zvrsti motociklizma, ki v zadnjem času doživlja preporod.
V sebi združuje prvinskost motociklizma, adrenalin, rekreacijo in avanturizem. Poleg tega je poceni, saj nov motocikel za trial stane od 5.000 in 7.000 evrov, odvisno od znamke in tega, kakšne komponente so proizvajalci uporabili, ter seveda tega, ali ga poganja dvo- oziroma štiritaktni motor. Rabljenega, a dovolj dobrega za začetek pa dobite že za dobrega tisočaka.
Tudi z opremo ni težav. Za 'nabiranje jurčkov' po gozdovih ali za turistično raziskovanje brezpotij in osvajanje prvih korakov ne potrebujete drugega kot odprto jet čelado in nekoliko močnejšo obutev, recimo gojzarje za pohodništvo. Rokavice in ščitniki za kolena so sicer priporočljivi del opreme, a to je pravzaprav vse. Brez težav se vozite naokoli v kavbojkah in majici, kot bi se s kolesom odpravili po svež kruh v bližnjo pekarno! Strošek opreme tako lahko znaša le 100 evrov in že ste opremljeni za prve trialske podvige.
Čar triala je namreč v tem, da vse poteka pri majhnih hitrostih. Običajno imajo pet- ali šeststopenjske prestave, pri katerih je zadnja prestava relacijska, torej za vožnjo po kolovozih in stezah, a več kot 80 km/h se z njim ne boste peljali.
Naša nedavna izkušnja s trialom je bila med preizkusom enega boljših trial motociklov – Sherca ST 2.5 2011. Na srečo so se sončni žarki prebili skozi koprenaste meglice, a temperature so bile še vedno okrog ničle. Po lužah je kraljeval led, zemlja je bila še trdno zmrznjena. Toda veste kaj, v nekaj urah smo se dodobra nadihali svežega zraka, prepotili, doživeli nekaj adrenalinskih izkušenj in se predvsem neizmerno zabavali.
Za vse to nismo potrebovali drugega kot opuščen kamnolom in nekaj okoliških gozdnih stez. Ovir, spustov in vzponov ni zmanjkalo, za veliko zabave pa je poskrbela pozabljena betonska odtočna cev, prek katere nas je Severin, sicer zastopnik za francoski znamki Sherco in Scorpa, učil pravilnega pristopa k vožnji čez te betonske ovire. Kaj več o tehniki vožnje boste lahko prebrali v prihodnjih zaporednih številkah Avto magazina, kjer bomo v nadaljevanjih predstavili osnove vožnje s trialom, da boste vsi, ki vas je trial navdušil, varno in z velikim nasmehom na obrazu odkrivali radosti motociklizma, kjer se sedež sploh ne uporablja – ker ga preprosto ni.
Še ena pomembna lastnost govori trialu v prid. Stroški vzdrževanja so smešno nizki (sploh če govorimo o dvotaktnih motorjih), ne potrebujete registracije, ne motite z glasnim hrupom, saj je izpuh glasen kot malo močnejši prdec krave z Velike Planine, z manj kot desetimi litri goriva pa se lahko vozite kar tri ure. Celo gume, ki se jih napolni z zrakom le do pol bara, so prijazne do podlage in ne puščajo omembe vredne sledi.
Ko enkrat osvojite prvine triala, vam bo tudi vožnja na cesti še bolj v užitek. Predvsem pa boste s treningom triala sprostili odvečni adrenalin, torej pokurili željo po divjanju v prometu, in tako že 'ogreti' vstopili v prihajajočo motoristično sezono. Stoječa vožnja namreč poskrbi, da se vam izostrijo čuti za ravnotežje, uporabo sklopke, zavor in zbranost med vožnjo.
Dokler ne preizkusili triala, niste naredil vsega zase, zato še enkrat: To morate preizkusiti!
Koristni naslovi:
besedilo in foto: Peter Kavčič
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del