Teorija, poligon, dirkališče = adrenalinska zabava

13. 4. 2014
Deli

Že vse odkar sem lansko poletje opravil vozniški izpit A kategorije, sem hotel svoje motoristične sposobnosti preizkusiti na dirkališču. Predvsem sem želel pridobiti strokovno znanje, kako vožnjo z motorjem narediti še bolj zabavno, predvsem pa varno. S prijateljem sva se odpravila na supermoto tečaj v Casteletto di Branduzo (Italija), kjer naju je čakal Gianni Borgiotti, vodja šole Offlimits Supermoto.

Na dirkališču v Castellettu naju je čakal Gianni s prilagojenimi motocikli Kawasaki KX 450F s supermoto kolesi, pnevmatikami in zavorami. Začeli smo v učilnici, kjer nama je Gianni razložil osnove SM vožnje, ki so zelo specifične. Položaj trupa na motorju je bolj spredaj, navpično nad stopalkami. Komolci so vseskozi malenkost dvignjeni, ramena in trup pa morajo biti vseskozi sproščeni. Za boljšo kontrolo motocikla je potrebno z nogami stisniti motor. Trup ob pospeševanju nagnemo naprej, ob zaviranju pa malenkost nazaj. Ob vhodu v zavoj se je potrebno presesti na rob sedeža (kar pomaga pri oprijemu), pri tem trup ostane navpično na podlago, za razliko od vožnje superšportnih motociklov, kjer se nagibamo skupaj z motorjem. Pri nagibu iztegnemo notranjo nogo, ki deluje kot varovalka v primeru zdrsa sprednjega kolesa. S skoraj iztegnjeno notranjo roko pritisnemo motocikel ob tla. Gledamo čimdlje naprej v smeri zavoja. Ja, kar veliko tehnike je potrebno za pravilno supermoto vožnjo!

Seveda je bilo eno od prvi vprašanj kako se drifta?

Da takoj razjasnimo, driftanje ni močno zaviranje z zadnjo zavoro in ni izguba oprijema pri odpiranju plina pri izhodu iz zavoja. Driftanje je, ko pred vhodom v ovinek z zaviranjem in prestavljanjem v nižjo prestavo razbremenimo zadnje kolo, le-ta pa, ko začnemo motocikel nagibati, izgubi oprijem in se začne vrteti v prazno. Bistvo pravega diftanja je, da zadnje kolo ne zablokira!

Sledilo je učenje osnov v praksi na poligonu, vstopanje v zavoj, pravilen položaj telesa, zaviranje, zaviranje s prestavljanjem in na koncu še vse skupaj povezano v celoto.

Po tem je napočil najbolj pričakovan trenutek. V spremstvu Giannija smo se odpravili na progo. Po vsakem session-u (bili so trije po 20 minut) smo naredili analizo in poskušali potem na progi odpraviti napake.

Na žalost je najbližja Supermoto šola (Gianni Borgiotti Offlimits supermoto) oddaljena dobrih 5 ur iz Ljubljane. Se pa zagotovo izplača, saj je strokovno izvedena s strani inštruktorja Giannija Borgiottija, ki letos tudi tekmuje v italijanskem supermoto prvenstvu.

Več o tečajih Supermoto si lahko ogledate na www.offlimitsupermoto.it , Offlimits supermoto Castelletto di Branduzo (IT)

Uroš Jakopič