V kraljevem prvenstvu jim je uspelo postati edini dobavitelj gum, zdaj želijo osvojiti še rajo.
Biti ekskluzivni proizvajalec gum za najhitrejše motociklistično prvenstvo na svetu ni kar tako. Razloga, zakaj je to za Bridgestone dobro, sta v grobem dva.
Prvič, na dirkah dobijo od najboljših dirkačev tega sveta ogromno izkušenj in informacij, kar lahko izdatno pripomore k razvoju tako dirkalnih kot cestnih gum.
In drugič – prepoznavnost: o prvenstvu MotoGP se veliko govori in piše, posledično pa tudi o Bridgestonu, in ker smo motoristi take sorte, da bi najraje kar vsi vozili Stonerjevega Ducatija GP9 in se oblekli v Alpinestarsov kombinezon, bo marsikdo rekel sam pri sebi, hej, ne morejo biti slabe gume, če jih pa uporabljajo na svetovnem prvenstvu. In ni daleč od resnice . .
Boris Klemenčič iz podjetja Pneumatic B&F, kjer prodajajo tudi motoristične Bridgestone, pravi, da je velikokrat težava v tem, da lastniki superšportnih motociklov pridejo k vulkanizerju in za svoje CBR-ke in YZF-je zahtevajo najboljše.
Kako jim dopovedati, da se dirkalna guma na cesti ne obnese najbolje, saj potrebuje visoko delovno temperaturo, ki jo je na cesti težko doseči? Ne, oni pač hočejo najboljše iz prodajnega programa, čeprav jo bodo potem po nekaj tisoč prevoženih kilometrih vrnili z neobrabljenim robom.
Za te motoriste, ki se s športnimi motocikli vozijo po cesti in občasno zaidejo tudi na dirkališče, je nova BT-003 Race Street kot nalašč.
Na svetovni predstavitvi novega japonskega gumarskega izdelka so povedali, da je guma namenjena uporabi 50-50, torej tistim motoristom, ki se vozijo po cesti in dirkališču. Gumo tako lahko uvrstimo med bolj cestno usmerjeno BT-016 in BT-003, ki je namenjena predvsem drgnjenju kolenskih ščitnikov po dirkaškem asfaltu.
Za lažjo primerjavo – Race Street spada v enako skupino kot Dunlop Qualifier RR, Michelin Power One Street ali Pirelli Diablo Supercorsa SP Corsa III. Na evropskem trgu se je v tem segmentu, imenovanem Hypersport, prodalo kar 50 odstotkov od skupno treh milijonov in pol gum, medtem ko je bil delež prodanih športno turističnih 36-, dirkalnih pa le šestodstoten.
BT-003 Race Street je sestavljena iz materialov različnih trdot. Tako prednja kot zadnja guma imata po sredini tršo zmes, ki omogoča daljšo življenjsko dobo. Vemo namreč, da pri uporabi na cesti bolj kot skrajni robovi trpi sredinski del, torej tisti, ki je obremenjen pri vožnji naravnost.
Da pa ne trpi oprijem v nagibu, so robovi gume (torej tisti del, ki je v stiku s podlago v nagibu) mehkejši. Druga posebnost je uporaba na poseben način pletene žice, ki je v notranjosti zalita z gumo, kar zagotavlja izredno dobro stabilnost pri velikih hitrostih in obenem dobro dušenje pri vožnji prek manjših grbin.
Gumo smo preizkusili na dirkališču Almeria, ki velja za tehnično zelo zahtevno. Dve dolgi ravnini dopolnjujejo zanimive kombinacije ovinkov, vzponov in spustov in celo zelo počasna šikana, kjer je s hitrosti čez 200 kilometrov na uro treba zavirati na približno 60.
Najpomembneje pri gumi, ki se uporablja na cesti, je to, da ne potrebuje visoke delovne temperature. Ta znaša za model Race Street od 60 do 70 stopinj, medtem ko se mora bolj športna BT-003 segreti na vsaj 80 stopinj Celzija.
Ko sem gumo preizkusil na močnejših športnih motociklih, je bilo čutiti, da pri pospeševanju iz ovinka začne malenkost zdrsavati, pa mi je potem Saša Kranjec, ki je opazoval vožnjo za mojim hrbtom, razložil, da predolgo ‘visim’ v ovinku in da je treba pri pospeševanju motocikel najprej malenkost dvigniti in šele potem odpreti plin.
Če v ovinku namreč predolgo obremenjuješ skrajni rob, se ta lahko pri pospeševanju pregreje ter posledično zdrsne.
Razlika je bila pri naslednjem 20-minutnem preizkusu več kot očitna: z drugačno tehniko zdrsavanja ni bilo občutiti in vožnja je postala en sam dirkaški užitek.
Tudi hrvaški novinar Saša, nekdanji dirkač (na Grobniku se lahko pohvali s časom 1.31), je od ‘cestne’ gume pričakoval manj. Skratka, guma drži. Pripravili so tudi zelo pestro ponudbo velikosti, zato bo BT-003 Race Street svoje mesto našla ne le na 600 in 1.000-kubičnih športnih motociklih, ampak tudi na motociklih, kot je Aprilia RS 125, ali na supermoto strojih različnih prostornin. Pa veliko užitkov!
Dobavljive velikosti
Prednja:
110/70ZR17 (54W)
120/60ZR17 (55W)
120/70ZR17 (58W)
Zadnja:
140/70ZR17 (66W)
150/60ZR17 (66W)
160/60ZR17 (69W)
180/55ZR17 (73W)
190/50ZR17 (73W)
190/55ZR17 (75w)
Matevž Hribar, foto:? Bridgestone
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del