250 ccm bo po novem Moto2

11. 12. 2008
Deli
250 ccm bo po novem Moto2

FIM je za sezono 2011 napovedal ukinitev razreda do 250 ccm in predstavil nova pravila in regulative, ki bodo veljali za novi razred, imenovan Moto2.

Kontorverzna odločitev o zamenjavi obstoječih dvotaktnikov je padla že letošnjega junija, namen pa je predvsem znižanje stroškov. Kako bodo z novimi pravili to dosegli, pa zaenkrat še niso povedali. Namiguje se, da bo lahko naprimer nov agregat stal največ 20.000 EUR.

Motorji v novem razredu bodo lahko imeli največjo delovno prostornino 600 kubičnih centimetrov, morali bodo biti štiritaktni in navadni atmosferski agregati, torej brez turbine in ostalih variant prisilnega polnjenja.

Motorji bodo lahko imeli dva, tri ali štiri valje, glede na število valjev pa bo določena maksimalna teža agregata in število vrtljajev glavne gredi v eni minuti.

Če povzamemo najbolj zanimive direktive pravilnika bo izgledalo nekako takole:

Pogonski agregat

- obevzen je štiritaktni agregat

- največja delovna prostornina motorja je 600 ccm

- največ štirivaljni motorji

- ovalni bati bodo prepovedani

- omejeno število obratov: 4 cilindri do 16.000 obr/min, 3 cilindri do 15.500 obr/min, dva cilindra do 15.000 obr/min, nadzor nad številom obratov bo izvajal organizator tekmovanja s posebnimi napravami

- prepovedano je variabilno delovanje ventilov

- minimalna teža agregata z vključeno loputo in grlom vbrizga je 53 kg za 4 valjnike, 50 kg za 3 valjnike in 47 kg za dvovaljne agregate

Sesalni in izpušni sistem

- prepovedan sistem variabilnega sesalnega sistema

- vbrizgalne šobe bodo poenotene

- hlajenje zraka ali goriva je prepovedano

- prepovedan je direkten vbrizg goriva

- gorivo bo navadno, veljavni EU standardi

- največji dovoljeni hrup ne sme presegati 120dB

Menjalnik

- dovoljeno je samo 6 prestav

- dovoljena le tri različna razmerja menjalnika in dva različna primarna prenosa

- minimalna skupna teža je 125, 130 oz. 135 kg (2, 3 oz 4 cilindri)

Zavore

- karbonski diski niso dovoljeni

Drugo

- na vsaki dirki dovoljen le en motor in dva agregata na dirkača

Ostale določbe pravilnika si lahko ogledate tukaj.

Matjaž Tomažič

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol