Aktualno: prihodnost terenske vožnje

18. 8. 2011
Deli
Justin Hill

Kot kaže nam država pripravlja nov neživljenjski zakon o prepovedi voženj z vozili na motorni pogon in celo gorskimi kolesi v naravnem okolju!

Vse lepo in prav, red mora bit, država pa tudi mora pokasirat nekaj denarja v prazno blagajno. AMPAK zakaj ne bi zadeve obrnili, se naučili iz primerov kjer država služi na račun vseh, ki se radi vozijo izven asfaltiranih površin?

V Evropi in ZDA je vedno več območij, oziroma rekreacijskih parkov, ki rastejo kot gobe po dežju. Prideš z motorjem na prikolici ali v kombiju, plačaš karto (kot na smučišču) in odpelješ tiste dve ali tri ure in si dober za nekaj časa. Seveda te ob vstopu na stezo prekontrolirajo ali ni motor preglasen. Adrenalin sproščen, telo utrujeno, vest pa čista ker nisi podil sprehajalcev ali se tresel za katerim grmom te čaka nekdo, ki bi te rad olupil za nekaj sto evrov.

Prepričani smo, da bi se večina motoristov z veseljem zapeljala v takem parku, ki vsebuje motokros stezo, enduro stezo in poligon za trial. Nenazadnje takšni parki so v državah kot so Nemčija, Francija, Španija, Avstrija in Italija nekaj normalnega in samoumevnega. Pa niso 100 let za leseno žlico in vedo kaj je ekologoja in okoljevarstvo. Samo motoristom so dali prostor, da se na določenem mestu ukvarjajo z njim ljubim hobijem. Tako je vse pod nadzorom, divjih voženj pa bistveno manj tako, da je v hosti bolj mirno.

V tem prijetnem videu se lepo vidi, da je to možno, podroben pogled razkriva, da je park blizu glavne prometnice, tako da hrup ni vprašanje. Torej se da, če se hoče! Zakaj ne bi država namesto kazni pokasirala letno pristojbino (recimo kot je vinjeta) za vožnjo po poteh v naravnem okolju, potem pa naj inšpektorji nadzirajo kdo jo ima in kdo ne.

Aja pa še to, ob takšni vinjeti bi lahko vsak uporabnik dobil jasno navodilo kje se sme in kje se zares ne sme voziti (razni TNP-ji in območja, ki so naravovarstveno zaščitena). Roko na srce, prav veliko škode motorist na nekem, od traktorskih gum zvoženem kolovozu res ne povzročijo! Šport je turizem in od tega lahko živi lastnik takega parka, kmet ki si poleg kmečkega turizma omisli še enduro poligon,.. vsi ti na koncu plačuje davke, torej spet zasluži še država. Morda obstajajo celo kakšna evropska sredstva za razvoj podeželja, turizma? Gotovo se v vsaki občini (ko jih imamo že toliko) najde kos zamlje, ki ji ne koristi prav veliko in bi lahko po hitrem postopku nekoristno območje spremenila v nekaj kar prinaša denar, če se tega pravilno lotiš. 

Pa še lovci bodo imeli končno mir ker se bodo ljudje vozili na določenih mestih in ves preostali slovenski gozd ostane njim.

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji