Ali je to nova Husqvarna TC 450 2011?

29. 4. 2010
Deli

Husqvarna je v nov okvir vtaknila BMW-jev enovaljnik, znan iz enduro modela G 450 X. Zanimivi detajli pričajo o tem, da bodo nemci sunkovito udarili v blatni motošport.

Odkar je BMW prevzel vajeti pri Husqvarni se je tam veliko premaknilo naprej. Najprej so dokončali TC/TE 250, torej specialki za motokros in enduro, s katerima uspešno tekmujejo na svetovnem prvenstvu v enduru in na evropskem prvenstvu v motokrosu, kjer z njo trenutno vodi naš Jernej Irt. Največja novost pa bo TC450 z letnico 2011, za katero so motor priskrbeli pri BMW-ju, okvir, vzmetenje in plastično nadgradnjo pa so priskrbeli italijani.

Kakor lahko sodimo po skopo odmerjenih podatkih in prvih slikah, ki so pricurljale iz tovarne, ugotavljamo da so v zadnjem času pospešno testirali na domači stezi svetovnega slovesa v Malpensi. Glede na to, da Husqvarna uporablja belo rdečo barvno kombinacijo, je črna plastika le stvar prototipne faze. Očitno bo TC450 zelo ozek in lahkoten motocikel, ostrih linij (podobno kot Yamaha in KTM), večji del plastike pa bo izdelan v enem kosu (celotna leva in desna stran). Motor je znani BMW-jev tekočinsko hlajeni, enovaljni agregat z dvojno odmično gredjo v glavi motorja, 449 kubičnimi centimetri delavne prostornine, neposrednim elektronskim vbrizgom goriva in električnim zaganjalnikom (brez dodatnega nožnega zaganjalnika).

Spredaj uporabljajo USD vilice japonskega proizvajalca Kayaba, medtem ko je zadaj Kayabin blažilnik vpet v revolucionarni sistem ročičevja. S tem bodo nedvomno pridobili na najmanjši razdalji od tal, kar je dobra novica tudi za enduro model TE 450, ki zelo verjetno pride v Husqvarninem paketu novosti. Posebnost je tudi položaj posode za gorivo, ki se nahaja pod sedežem, tam kjer je po navadi zračni filter, le ta pa se je preselil na mesto ki je bilo do sedaj namenjeno posodi za gorivo. Z naprej 'podrtim' motorjem in temi posebnostmi lahko sklepamo, da bo TC450 zelo lahkotna v vožnji, saj vse naštete stvari pomagajo k centralizaciji mase. Prototip je bil opremljen tudi s kompletnim Akrapovičevim izpušnim sistemom, ki pa je verjetno plod tesnega sodelovanja med tekmovalnim oddelkom in Akrapovičem. Kot je tudi razvidno iz fotografij TC 450 razvijata nekdanji svetovni prvak Andrea Bartolini in tovarniški voznik v MX3 Alex Salvini. Verjetno bomo lahko videli tudi verzijo s povečanim motorjem v stilu TC/TE510 za odprt tekmovalni razred v motokrosu in enduru.

Serijsko različico lahko pričakujemo konec poletja ali morda zgodaj jeseni, če ne bo v belo-rdeči barvni kombinaciji pa bo to veliko presenečenje tudi za nas.

PeK

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord