AMZS-test motorističnih čelad: zmagovalka je Shoei, NEXX s slabo oceno

9. 8. 2018 | Matevž Hribar
Deli

AMZS je objavila rezultate testa devetih integralnih (zaprtih) motorističnih čelad, namenjenih športnim oziroma športno-potovalnim motociklom.

Na preizkusu so ocenjevali:

  • rokovanje in udobje (razumljivost navodil za uporabo, odstopanje mase od navedene, vodotesnost pri vožnji v dežju, lahkotnost nameščanja na glavo in snemanja z glave, udobje med vožnjo, enostavnost čiščenja),
  • aerodinamičnost in akustične lastnosti (tok zraka okrog čelade, zvočna zatesnjenost),
  • aktivno varnost in pogled skozi vizir (meritve in subjektivni vtisi testnih voznikov),
  • pasivno varnost in zaščito proti trku (sposobnosti blaženja udarcev v laboratoriju, odpiranje vizirja v sili, preskus snemanja čelade z glave po nesreči),
  • pregled in oceno z vidika prijaznosti okolju in zdravju uporabnika.

Zmagovalka testa je Shoei NXR, ki se je izkazala tako pri preizkusnih obremenitvah kot udobju, pa tudi z učinkovitim in varnim patentom za hitro snemanje čelade EQRS (emergency quick release system). Na testu so namreč preizkusili tudi hitro snemanje čelade reševalca v primeru prometne nezgode. Zanimivo, da je dobro oceno pri tem preizkusu prejela Nishua ter da nekatere čelade sploh nimajo sistema za hitro odstranjevanje blazinic na področju lic (BMW, MTR, NEXX in Shark).

Pri laboratorijskem preizkusu udarca v brado se je najslabše obnesla čelada NEXX X.G100 R Billy B, pri kateri školjka ni dobro razporedila obremenitve, zaradi tega pa bi v praski lahko prišlo do poškodbe brade in čeljusti. Ta čelada je dobila oceno 'slabo', še dve (Nishua NXR-1 Carbon in Scorpion Exo 1400) pa sta zaradi slabših rezultatov pri preizkusu blaženja na zadnjem delu čelade, ki ščiti zatilje, dobili oceno 'pomanjkljivo'. Ob tem velja poudariti, da naj nizka masa ne bo ključen dejavnik pri izbiri čelade – prav Nishua je bila na testu najlažja.

Ocenjevali so tudi tesnost čelad, kjer sta se najslabše izkazali X-lite in HJC, pri preizkusu svetlobne prepustnosti pri uporabi vložka proti rošenju pa so vsaj 80-odstotno svetlobno prepustnost obdržale NEXX, Nishua in X-lite. Pri preizkusu odpornosti vizirja proti praskam sta bili najslabši čeladi znamk BMW in Shark, najtišja od vseh pa je bila BMW helm race.

Na preizkusu so ugotovili, da pri vožnji s hitrostjo 100 kilometrov na uro raven hrupa hitro preseže 85 decibelov, kar je zgornja dopustna meja hrupa na delovnem mestu. Motoristi, uporabljate čepke za ušesa?

Podrobno razvrstitev si lahko pogledate v tabeli (vir: AMZS)

Video:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja