Aprilia za 2010

12. 11. 2009
Deli

Na letošnjem Milanskem sejmu so pri Apriliji predstavili novosti, ki so jih pripravili za prihodnjo sezono.

Aprilia je že v mesecu septembru uradno naznanila prihod dirkaške različice modela RSV4, ki bo namenjen tudi kupcem z manj globokimi žepi. V primerjavi z že dobro leto starim RSV4 Factory, je model RSV4 R opremljen z nekoliko manj plemenitimi komponentami, manjkajo na primer detajli iz karbona in magnezija, a je vseeno dovolj žlahtna, da bo mešala štrene japonski in tudi nemški konkurenci. Motor zmore razviti okroglih 180 konjev, kar je v kombinaciji z 'avtomobilskim' navorom (156 Nm) zelo obetajoče.

Prenove je bil deležen njihov hišni naked Shiver, ki je z nekaterimi spremembami postal udobnejši in uporabnejši za vsakodnevno rabo. Ta naked, ki po moči in prostornini motorja sodi nekam v sredino ponudbe, je sicer že navdušil številne kupce, zares postaja še uporabnejši, k čemur pa bistveno pripomorejo novosti kot so zožan sredinski del, nova oblika in postavitev stopalk za voznika in sopotnico, iz prvenstva Superbike prenešena tehnologija 'Ride by Wire' s tremi načini delovanja in odzivanja motorja, iz aeronavtike prenešena tehnologija izdelave zavornih cevi in elementi, ki naj bi zagotavljali boljše delovanje celotnega zavornega sistema tudi ob največjih obremenitvah. Nekoliko trša je po novem tudi vzmet zadnjega vzmetenja, kar bo ugodno vplivalo na vozne lastnosti pri vožnji v dvoje.

Prihaja tudi kraljevska verzija modela Dorsoduro, kjer bo ob koncu imena pripeta še beseda Factory, ki pri Apriliji tradicionalno pomeni bolj športno opremljen motocikel. Vzmetenje tokrat ne bo Ohlinsovo, saj so to vlogo zaupali nemškemu Sachsu, motor s tehnologijo Ride By Wire bo še naprej omogočal izbiro treh načinov delovanja. Okvir, ki je plod bogatih izkušenj s katerimi so v letih 2004-2008 pri Apriliji osvojili pet naslovov prvaka v Supermoto, je po mnenju inženirjev dovolj dober, da popravkov in prenove ni bil potreben. Zanimivo je, da prihaja tudi verzija Dorsoduro Factory z omejitvijo na 25 kW (34 konjev). Ta konjenica bo zagotovo premalo iskra, da bodo dobre vozne lastnosti do konca izkoriščene, bo pa verjetno dovolj iskra, da se bo v svet cestnega supermota lahko brez kupona za brezplačno fizioterapijo uvajal novopečeni motorist z globokim žepom.

MaT

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?