BMW patentiral vzmeten sedež

Redki med nami se spominjajo časov, ko je za udobje voznika in sopotnice skrbel vzmeten sedež. BMW se vrača h koreninam, vendar na nov moderen način.

18. 8. 2011

Kar se tiče poglavja udobja in požiranja neravnin večina proizvajalcev prihodnost vidi v aktivnem vzmetenju, bavarci pa so se z novim patentom zazrli še korak naprej.

Starodobno idejo so inženerji seveda nadgradili z najsodobnejšo tehniko, zato BMW-jevi sedeži ne bodo pozibavali tako kot tisti na starih motociklih. Z amortizerjem, ki bo vgrajen pod sedežem bo namreč upravljala zapletena elektronika, ki bo znala predvidevati kakšno je stanje vozišča pod kolesi in v sodelovanju z aktivnim vzmetenjem koles voznikov sedež sproti prilagajati voznikovim željam.

 

Poenostavljeno sistem deluje tako, da takoj po tem ko s prvim kolesom zapeljete čez grbino, senzorji pošljejo signal vzmetenju sedeža, ki bo odreagiral nastavitvam primerno. Reagiranje sedeža bo mogoče tudi prilagajati teži in željam motoristov.

Informacije o tem, kdaj bi ta sistem znal zaživeti na serijskem motociklu zaenkrat še ni.

MaT

(na sliki: starodobnik s preprosto vzmetenim sedežem, brez vzmetenja koles)