Redko se zgodi, da je kakšna slovenska znamka tako uspešna, da se ji poklonijo tudi tujci, še redkeje ti postanejo ambasadorji kakšne naše blagovne znamke. Šport je eno izmed področij, kjer smo bili pri tem v našem podalpju že preteklosti najbolj uspešni. Dvakratni svetovni prvak Colin Edwards je prvi ambasador družbe Akrapovič.
Če se najprej dotaknemo bencinskih športov, ki v teh krajih pravzaprav nimajo prave veljave in so neupravičeno zapostavljeni, imamo Slovenci vendarle spodobno zgodovino sodelovanja tujcev z našimi podjetji in blagovnimi znamkami. Tam ob koncu šestdesetih let je za koprski Tomos nastopal legendarni Gilberto Parlotti, Italijan, ki je prepoznal kvaliteto strojev iz Kopra, bil njihov tovarniški voznik in bil na nek način tako tudi ambasador Koprčanov. Begunjski Elan so v sedemdesetih in osemdesetih v smučarskem svetu povezovali s Švedom Ingemarjem Stenmarkom. Pa še kakšno povezavi bi lahko našlo.
Ko Tornado pomete s konkurenco
Najnovejše sodelovanje se je zgodilo že lansko leto med družbo Akrapovič in dvakratnim svetovnim prvakom, Američanom Colinom Edwardsom, v začetku avgusta letos pa je naveza dobila tudi svojo formalno potrditev. Zakaj sodelovanje prav z njim? Colin Edwards, »Texas Tornado«, je leta 2000 s Hondo, opremljeno izpušnim sistemom Akrapovič, osvojil svoj prvi naslov svetovnega prvaka v Svetovnem prvenstvu razreda Superbike (WorldSBK). To pa je bil hkrati tudi prvi naslov za že takrat hitro razvijajoče slovensko podjetje Akrapovič, ki ga je desetletje pred tem ustanovil nekdanji dirkač in motoristični »tuner« Igor Akrapovič.
Prvi osvojeni naslov svetovnega prvaka je za slovenske izpuhe kot produkte naprednega inženirskega znanja in strasti pomenil začetek poti k osvojitvi več kot stotih naslovov svetovnih prvakov, s katerimi se lahko pohvalijo v Ivančni Gorici – in to v različnih zvrsteh motošporta. A Akrapoviča s Colinom, ki je v razredu Superbike (WorldSBK) postal ponovno svetovni prvak leta 2002 povezuje nekaj več kot sama rezultatska statistika. Tako kot je povedal na dogodku v dvorcu Zemono Igor Akrapovič, je to predvsem strast do dirkanja in motociklov. Edwards je v svojem govoru izpostavil, da je vesel sodelovanja s slovenskim podjetjem in da mu je to pravzaprav v čast.
Na uradni potrditvi sodelovanja, ki je v Vipavski dolini potekalo s sprejemom uglednih ljudi iz svetovnega sveta motociklizma pod sloganom »Skupaj pišemo zgodovino«, smo imeli na vrhunsko izpeljanem dogodku priložnost videti domiselno predstavljeno zbirko tekmovalnih motociklov, opremljenih z izpušnimi sistemi Akrapovič, s katerimi je v svoji karieri v različnih razredih nastopal »Texas Tornado«. V dirkaški pokoj je odšel leta 2014, od takrat pa svoje znanje izkušnje prenaša tečajnikom na svojem ranču (Texas Tornado Boot Camp), blizu jezera Conroe, hkrati pa je strokovni komentator ene izmed angleških TV postaj, ki prenašajo dirke razreda MotoGP.
V dnevu po dogodku na dvorcu Zemono smo bili povabljeni še na ogled družbe Akrapovič na obeh lokacijah v Ivančni Gorici in Črnomlju, pri tem pa ob vseh presežkih videnega (navduši testni voznik-robot na motociklu »Sabrina«) velja izpostaviti tudi lastno izkušnjo varjenja titana. V tem se je preizkusil tudi Colin Edwards.
Kdo je Colin Edwards?
Letnik 1974, rojen v Teksasu (ZDA). Nastopal v svetovnem prvenstvu Superbike (WorldSBK) od leta 1995 na Yamahi, od leta 1998 do 2002 pa na Hondi. S Hondo je osvojil v tem razredu dva naslova svetovnega prvaka – leta 2000 in 2002, obakrat z Akrapovičevimi izpuhi. V letih 2001 in 2002 je zmagal na prestižni dirki 8-ur Suzuke, ko si je Hondo delil z Rossijem in Katom. Leta 2003 je prestopil v Svetovno prvenstvo razreda MotoGP, kjer je vozil Aprilio, naslednje leto je odšel k Hondi, od 2015 do 2011 je bil v Yamahini ekipi, 2012 in 2013 pa je nastopal s CRT motocikloma razreda MotoGP. V zadnjem letu aktivne kariere leta 2014 se je ponovno vrnil k Yamahi.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj