Na tiskovni konferenci organizatorja dakarskega relija A.S.O. smo izvedeli podrobnosti o dirki, ki leta 2012 zapušča Južno Ameriko.
Organizator najtežjega relija na svetu se je letos prvič odločil, da dakarski reli v sklopu svetovne turneje predstavi tudi slovenskim novinarjem. Predstavnik podjetja A.S.O., g. Balazs Szalay nas je tako danes, 27. 5. 2010, v Ljubljani seznanil z nekaterimi (ne)pričakovanimi novostmi na januarski dirki v Argentini in Čilu.
Kot že znano, bodo tridesetim najboljšim motoristom (glede na letošnji rezultat) prepovedali dirkati z motocikli s prostornino, večjo od 450 kubičnih centimetrov. Gospod Balazs se je trudil dopovedati, da s tem želijo popestriti dirko (udeležba več proizvajalcev) in izboljšati varnost na dirki. Se vam zdi, da je 450-kubični dirkalnik res varnejši od 690-kubičnega? No ja . . Hkrati so omejili število agregatov na tri (en na motociklu + dva rezervna), v letu 2012 pa bodo prav vsi tekmovalci morali presedlati na 450-kubične reli dirkalnike. Dirko želijo navigacijsko otežiti s tem, da se bo dirkaču GPS vklopil šele v 400-metrskemu radiju okrog kontrolne točke in ne več 3-kilometrskem.
Pri avtomobilih so zaradi premoči dizelskih motorjev dovoljen premer bencinskih sesalnih kolektorjev iz 32 povečali na 34 milimetrov in dovolili šeststopenjski menjalnik, medtem ko imajo dizelski lahko samo petstopenjske.
Miran Stanovnik je povedal, da ni preveč navdušen nad omejitvijo prostornine, saj v tem zaenkrat vidi le težave, predvsem finančne. Njegov zdajšnji dirkalnik 690 Rally je brez davka stal 18.000 evrov, eden izmed prvih desetih KTM-ovih ročno izdelanih prototipov pa ga bo brez davka stal kar 30.000 evrov, s tem da je treba prišteti še dvakrat po pet tisočakov za rezervni motor, katerih do zdaj ni potreboval, saj je 690-tica vzdržala po dve takšni dirki. Pričakuje, da ga bo Dakar 2011 stal približno 100.000 evrov, kar je za 30.000 evrov več kot letošnji ali lanski.
KTM ga je že povabil na sodelovanje pri razvoju tega 450-kubičnega dirkalnika, v katerega bodo vgradili motor, skombiniran iz že znanih enovaljnikov za motokros, enduro in supermoto. Motocikel bo sicer dobil šele meseca oktobra (le 2 meseca pred dirko! ), dobil pa je tudi ponudbo s strani proizvajalca Sherco, a Miran zaenkrat ostaja zvest avstrijski znamki. Dodaja, da se je trenutno zelo konkurenčen Aprilijin dirkalnik, ki naj bi na tunizijskem reliju (kjer je Aprilijin dirkač Francisco Lopez tudi zmagal) dosegal podobne hitrosti kot tovarniški KTM s 700 'kubiki'.
Zanimivo pa je, da je A.S.O. trdno prepričan, da reli leta 2012 zapušča Argentino in Čile, točne lokacije pa zaenkrat še ni mogel potrditi. Šušlja se o severni Afriki (Tunizija, Egipt, Libija) ter o daljnem vzhodu.
Matevž Hribar
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj