Ducati DRE ali kako je lahko vsak še hitrejši, ko nad njim bdi inštruktor

10. 8. 2017
Deli

Ducati je sinonim za športnost, eleganco, lepoto in ekskluzivnost. Je Ferarri med motocikli, tako po zmogljivostih kot tudi po ceni. V pravih rokah so ti motocikli pregrešno hitri na stezi! Zato smo se brez pomisleka odzvali vabilu na DRE izkušnjo za športne motocikle (Ducati Riding Experience) in dirkaško usnje navlekli nase na stezi Marca Simoncellija v Misanu.

Kaj je DRE Racing in komu je namenjen?

DRE Racing je Ducatijeva šola vožnje na stezi, namenjena pa je tako začetnikom kot tudi izkušenim obiskovalcem dogodkov Track Day. Programi so po ravneh znanja razdeljeni v tri skupine: WarmUp Track za začetnike in vse, ki so prvič na stezi; Track Evo za bolj napredne voznike ter Track Master za tiste najhitrejše. Skupni imenovalec vsem je Ducatijev superšportnik Panigale, za začetnike pa so zaradi lažje vodljivosti, predvsem pa manjšega navora in manj 'konjskih moči' namenili model 959, ki je znan tudi kot 'bab'y Panigale. 200 in več konjev na modelu 1299 S je lahko zastrašujočih tudi za veliko bolj izkušene dirkače, za začetnike pa je enostavno neprimeren. Pri tem naj poudarimo, da ima 'baby' Panigale še vedno 160 'konjskih moči', kar je več, kot je imel Fogartyjev Ducati 916, s katerim je zmagal v prvenstvu Superbike leta 1999.

Mi smo se udeležili tečaja WarmUp Track, o vtisih pa v nadaljevanju …

Prvi dan: Tečaj se začne ob 15. uri z odlično italijansko kavo v 'hospitality paddocku', nato pa se vsi dobimo v 'brifing roomu' oziroma sobi za poročanje, kjer nas najprej nagovori Dario Marchetti, nekdanji dirkač in Ducatijev tehnični direktor/inštruktor, ki predstavi celoten program in nas vpelje v filozofijo Ducatijeve šole. Poudarek je predvsem na varnosti vseh udeležencev in na dobrem počutju ter zabavi.

Nato predstavi še Ducatijeve inštruktorje, ki bodo skrbeli za nas na stezi. Imena so impresivna, moramo pa omeniti vsaj Michela Pirra, Ducatijevega testnega voznika za MotoGP, Alessandra Valio, Ducatijevega testnega voznika, in Manuela Poggialija, svetovnega prvaka razreda do 125 in 250 kubikov.

Čez dan še naprej toplo za ta čas, na Primorskem spet opozorila pred burjo

Po končanem sestanku in predstavitvi nas čaka prvo spoznavanje z motocikli, inštruktorji pa nas odpeljejo na poligon, kjer dobimo tri različne vaje, s katerimi dobimo občutek za motocikel, inštruktorjem pa pokažejo raven znanja vsakega udeleženca, kar je pomembno za razvrščanje po skupinah naslednjega dne, ko se ves dan vozi po stezi.

 

Prva vaja je osnova za vhod v ovinek/zavoj. Učenec mora po polnem plinu na točki A pritisniti na zavoro ter hkrati prestaviti v nižjo prestavo, na točki B pa začne zavijati.

Druga vaja je vrtenje v krogu ob nenehnem dodajanju plina. Končni cilj vaje je, da začetnik spusti koleno do asfalta. Občutek, ko se to prvič zgodi, je za vsakega motorista poseben in tu smo videli veliko nasmejanih obrazov.

Tretja vaja pa je vožnja med ozko postavljenimi stožci v obliki črke S. Ta vaja je namenjena izboljšanju ravnotežja na motorju, saj se izvaja ob počasni vožnji.

S kratkim poročanjem po opravljenih vajah zaključimo prvi dan v dobro založenem 'hospitality paddocku' in se odpravimo na počitek.

Drugi dan: Prvi sestanek se začne ob 8. uri zjutraj. Pojasnijo nam, kaj lahko pričakujemo od dneva in nas razporedijo po skupinah – največ pet udeležencev na enega inštruktorja. Sledijo video projekcije pravilne vožnje motocikla, iskanje pravilne poti skozi zavoje ter tehnike zaviranja in pospeševanja. Na koncu si ogledamo posnetek vožnje Andree Doviziosa skozi zavoje v Misanu in rahlo impresionirani zapustimo sobo za sestanke.

V paddocku ima vsaka skupina svojo delovno mizo z video projektorjem, ki je namenjen analizi vožnje po vsakem izhodu. Z inštruktorjem se usedemo za mizo in predstavi nam vse informacije, ki so potrebne, da bi se kot novinec na stezi počutil varno. Pojasni nam, kakšna signalizacija se uporablja in kaj pomenijo določene zastave ter oznake. Nato nas napoti do pritrjenega motocikla, kjer vadimo pravilen položaj telesa na motociklu pri vhodu v ovinek, prehodu skozi ovinek in pri izhodu iz njega.

 

Ob približno 10. uri pa se začne zares, saj imamo prvega od petih izhodov na stezo. Prvi je namenjen predvsem temu, da bi se udeleženci spoznali z načinom vožnje na stezi in motociklom. Sledimo inštruktorju, ki nam pokaže najboljšo pot skozi tehnično zahtevno stezo v Misanu, hitrost pa je za zdaj v ozadju in poudarek je na varni vožnji in pravilni liniji skozi zavoje.

 

Po vsakem izhodu na stezo sledi analiza za delovno mizo. Inštruktor se posveti vsakemu posamezniku, analizira njegovo vožnjo in poda nasvete za naslednji izhod na stezo. Ta čas je prav tako namenjen vsem mogočim vprašanjem, ki jih ima vsakdo, ki je prvič na stezi.

 

V drugem izhodu se tempo vožnje stopnjuje, vsak udeleženec pa dobi priložnost, da odvozi nekaj krogov neposredno za inštruktorjem. Sledita novi brifing in priprava na tretji izhod.

 

Tretji izhod je namenjen snemanju udeležencev med vožnjo. Inštruktor vsakemu učencu sledi nekaj krogov in ustvarja video zapis. Posnetek se uporabi za analizo tehnike vožnje vsakega posameznika, odličen pa je predvsem za to, da se učenci vidijo med vožnjo, saj je subjektivna percepcija precej različna od objektivne kamere.

 

 

Po tretjem izhodu sledita zasluženi počitek in kosilo, naj pa samo omenim, da je hrana odlična, izbira pa velika.

 

Četrti in peti izhod pa sta namenjena hitrosti in zabavi. Vsi motorji se vključijo v dirkalni program, ravno tako učenci. Inštruktorji nam dovolijo malo več svobode, še vedno v mejah varne vožnje, tempo pa postaja čedalje bolj živahen.

Po zadnjem izhodu sledi še obvezna podelitev diplom, nato pa se tečaj zaključi.

 

Sklepna misel rekreativnega športnega dirkača

Čeprav sem občasni obiskovalec stez, so mi nasveti inštruktorja pomagali. Popravil je mojo držo na motociklu, mi pokazal pravo linijo skozi stezo v Misanu. Pojasnil je, kje so optimalne točke zaviranja pred vsakim zavojem, ravno tako mi je pokazal in pojasnil, kdaj, zakaj in kako se uporablja zadnja zavora pri motociklu. Mogoče sem pogrešal le to, da se nismo dotaknili nastavitev motorja za stezo, kar pa je že tema rezervirana za naprednejši tečaj.  

Na stezi je bilo včasih sicer malo gneče, a vendarle to ni bilo moteče. Zagotovo pa priporočam obisk tečaje DRE vsem, ki vas vožnja na stezi privlači. Tečaj je nekaj posebnega, Italijani pa znajo narediti domače in prijetno vzdušje, predvsem pa boste brez kančka dvoma domov odšli kot boljši vozniki.  

Miha Vesel

Foto: Ducati

 

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji