Bavarci na letošnjem salonu motociklov Eicma v Milanu premierno predstavljajo novega velikega GS-a in vsestranskega F 800 GT.
Ob okrogli devetdeseti obletnici je BMW predstavil povsem nov športni tourer F 800 GT. Gre seveda za izpeljanko iz serije F, tradicionalno pa kratica GT namiguje, da je BMW pri tem motociklu pozornost posvetil predvsem potovalnim zmogljivostim.
F 800 GT svoje športno potovalne ambicije nakazuje z bogato vetrno zaščito in bočnimi kovčki s prostornino 55 litrov. Kot se za BMW spodobi bo za povečanje prtljažnega prostora na voljo tudi velik centralni kovček. Več prtljage pomeni več teže, zato je konjenica 798-kubičnega motorja malenkost večja, izpušni lonec pa je sposojen pri modelu F800R. Kar se tiče elektronike je na voljo praktično vse kar si turistično naravnan motorist ali motoristka sploh lahko zaželita. Serijski je ABS, doplačati pa je mogoče za ASC in elektronsko nastavljivo vzmetenje. O ceni in datumu pričetka prodaje zaenkrat še ni informacij.
Na Bavarskem so se letos posvečali tudi izpopolnjevanju po mnenju mnogih že sedaj najboljšega potvalnega endura na svetu. Seveda govorimo o GS-u, prodajno najuspešnejšemu motociklu v svojem razredu ter hkrati tudi zmagovalcu večine primerjalnih testov.
Od zadnje večje posodobitve GS-a je minilo več kot osem let, v tem času so prodali nekaj več kot 170.000 primerkov, zato je prihod novega GS-a seveda razumljiv. Bistvo prenove se seveda skriva v motorju, ki je po novem hlajen tekočinsko, oziroma s kombinacijo vode in zraka. Tudi nepoznavalci bodo hitro opazili, da se nad obema valjema bohotita dva vodna hladilnika, s katerih pomočjo je novi GS ekološko bolj čist in zazrt v prihodnost, ko bodo eko standardi še bolj ostri. Samo za primerjavo: prejšnji oljno-zračno hlajeni motor se je hladil približno v razmerju 22% : 78%, novi vodno-zračno hlajeni motor pa se bo hladil v razmerju 35% : 65 %.
Spremembe je deležen tudi menjalnik, ki ima po novem 'mokro' sklopko, menajalnik pa seveda ostaja 6-stopenjski, kardan pa se je z desne strani preselil na levo. Motor razvije 92 kilovatov (125 konjev) in 125 Nm navora. Povezava med loputo zraka in ročico plina je po novem elektronska (ride by wire), elektronika pa omogoča kar 5 različnih map delovanja motorja in sicer Rain, Road, Dynamic, Enduro in Enduro Pro.
Novi GS je bil sprememb deležen na praktično vseh področjih, a tiste najbolj bistvene smo vam že predstavili, visoka stopnja varnosti, zvrhana mera udobja in lahkotna vodljivost pa so pri GS-u tako ali tako samoumevne. GS je tudi kar se tiče zunanjega videza in videza posameznih elementov (armaturna plošča, stikala...) stopil korak naprej, in čeprav v svojem bistvu ostaja na las podoben predhodniku, deluje neprimerno bolj sveže in moderno.
MaT
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj