EICMA 2017: Ducati

V prijetnem vzdušju je dan pred uradnim odprtjem moto salona v Milanu, predsednik Ducatija Claudio Domenicali svetu predstavil, kaj so v preteklih mesecih počeli v Borgo Panigale.

8. 11. 2016

Prizorišče predstavitve novih modelov in 'line up-ov' za leto 2017 je potekalo v nacionalnem teatru v Milanu. In kaj je novega?

Družina Scrambler se je v preteklih dveh letih uveljavila kot blagovna znamka, za prihodnje leto pa so pripravili skupno pet novosti. Dve sta omejeni zgolj na dodatno ponudbo barv za model Scrambler Classic, pripravili pa so tudi dva povsem nova člana družine.

Prvi je model Scrambler Cafe Racer. V katerem grmu tiči zajec je jasno že zaradi samega imena.  Na voljo bo za enkrat izključno v črni barvi, poudarjen pa je športni značaj tega modela. Sedemnajst palčno prednje kolo, športne Pirellijeve pnevmatike, maska, ki obdaja prednji žaromet in v stilu šestedesetih let zaključen zadek so glavne značilnosti novega Cafe Racerja. Tehnika je v osnovi enaka kot pri ostalih članih družine Scrambler.

Drugi, bistveno bolj drugačen od ostalih članov, pa je model Desert Sled. Tokrat ne gre zgolj za vprašanje stila in videza, pač pa za pravo preborazbo, ki bo Scramblerja dejansko popeljala na nekoliko bolj zahtevne terene. Povsem spremenjeno, oziroma zamenjano je vzmetenje, ki se ponaša z 20-imi centimetri hoda, novo je krmilo, prednji blatnik, višji se bo na Desert Sledu tudi sedelo. Na oko zelo prijeten in za zabavo zelo obetaven model bo na voljo v beli in rdeči barvni kombinaciji.

Ducati je za tiste, ki se radi vozijo živahno, vseeno pa jim trdo življenje na superšportniku ni po godu so pripravili model Supersport. Take modele pri Ducatiju že poznamo, gre pa za izrazito športno in zmogljivo osnovo, na kateri je ergonomija in motorna elektronika prilagojena bolj vsakdanji rabi. Poganja ga zmogljivi Testastretta 11, ki v tokratni izdaji zmore 113 konjev. Celoten paket zajema vse kar tak motocikel mora imeti. Šarm, lepoto, nabor tovarniške dodatne opreme in seveda karto za vstop v družino športnih Ducatijev.

Nov je tudi največji Monster. Tukaj bodo verjetno nekoliko razočarani tisti, ki so zrasli v visoke ljudi, saj je novi Monster v primerjavi z letošnjim modelom manjši. Je ožji in krajši, za dva centimetra pa so skrajšali tudi medosno razdaljo. Seveda je bilo posledično popolnoma spremeniti zadnjo nihajko, vendar je Monster zaradi tega, kot pravijo pri Ducatiju, še bolj vodljiv in športno oster. Tudi sicer je praktično v celoti redizajniran, povsem nova pa je tudi armaturna plošča in prednji žaromet. Armaturka je zdaj barvna in ponuja bogatejši nabor informacij, po novem tudi izbrano prestavo ter nivo količine goriva v rezervoarju.

Spet se je družini Monstrov pridružil najmanjši član - Monster 797. Ducati v tem segmentu spet nagovarja mlajše kupce, Monster 797 pa je sam po sebi kot nalašč za tiste, ki si želijo živeti v tej zgodbi in ne potrebujejo super zmogljivosti kot jih ponujata večja brata. S 75 konji, kolikor jih razvije dvovaljnik bo najmanjši Monster ravno prav živahen.

Na osnovi velikega avanturista ali t.i. globetrotterja, torej Multistrade, so za leto 2017 pripravili tudi manjšo sestrico. Manjšo seveda v smislu prostornine motorja, dimenzijsko gre seveda za zajeten kos motocikla, ki bo v osnovi ponujal vse kar je Ducati v svojem 'civilnem' programu sposeben in pripravljen ponuditi. Akustično popolen, tehnično najsodobnejši, odločen in izredno prožen dvovaljnik Testatstretta 11 bo zmogel več kot 80 % svojega navora ponujati v razponu od 3000 vrtljajev pa vse do vmešavanja elektronskega omejevalnika. Multistrada 950, kot so jo poimenovali, na trg prihaja s paketom DSP (Ducati Safety Pack), torej vsem kar na področju varnosti Ducati ponuja. Sem sodi tudi v motocikel integriran sistem D-Air. Tisti, ki lepotičke ne bodo samo gledali, v mislih imamo seveda malo Multistrado 950, pa se bodo, če se jim bo tako zazdelo, z njo brez težav zapodili tudi v pesek in na makedam, za vodljvost na takih podlagah bo skrbelo 19-palčnoprednje kolo.

Za konec je karizmatični Claudio Domenicali predstavil še afrodiziak dneva, Ducati Panigale Superleggera. V omejeni seriji 500-ih kosov bodo najpomembnejši in najzvestejši Ducatijevi kupci našli nov zbirateljski kos, za katerega pa bo potrebno odšteti vrtoglavih 82 tisočakov. Z uporabo ogljikovih vlaken so uspeli skupno težo zmanjšati za 10 kilogramov. Iz njih so izdelali tehnološke čudeže kot so 2.5 kilograma težak okvir, 4 kilogramska zadnja nihajka in podobno. Novi Superleggeri pripada tudi do zdaj najzmogljivejši serijski dvovaljnik, iz katerega bo brcalo 215 konjev in 140 Nm največjega navora. Da bo ritem tega motorja ujelo le srce tistega, ki ga je zares dovolj v hlačah je jasno, za vse tiste, ki se navdušujejo nad ciklistiko in voznimi lastnosti pa naj bo tokrat dovolj, da boljšega zavornega in tehničnega paketa navaden smrtnik v tem trenutku ne more kupiti. In res je lepa ta Superleggera.