EICMA 2017: Piaggio prihodnjo sezono posvetil predvsem mladim.

12. 11. 2017
Deli

Koncern Piaggio je za prihodnje leto pripravil veliko novosti, vendar v resnici res malo novega. Generalno lahko rečemo, da je leto 2018 posvetil mladim in tistim, ki se vidijo na 50-kubičnem skuterju.

Na tiskovni konferenci v Milanu, ki je bila tradicionalno zelo dolga, so vodilni možje koncerna Piaggio zbrani množici natresli nekaj podatkov o preteklih sezonah ter športnih uspehih, bolj skopi pa so bili z napovedmi o prihodnosti.

Piaggio, ki letno proizvede dobrih 300.000 enot na dveh ali treh kolesih, je tako za leto 2018 pripravil naslednje novosti: 

- Vespa Elettrica

- Vespa Primavera and Vespa Sprint MY18

- Moto Guzzi V85

- Moto Guzzi V7 III Carbon

- Moto Guzzi V9 MY18

- Piaggio MP3 350 in 500

- nova linija poznanih Piaggio 50ccm skuterjev

- nova linija 50 in 125-kubičnih motociklov Aprilia

- Aprilia Racing Factory Works kit

- nova linija motociklov Derbi 50ccm

- nova linija motociklov Gilera 50ccm

Vespa Elettrica

Električna Vespa pravzaprav ni prava novost, saj smo jo na razstavnih prostorih tega koncerna gledali že v preteklih letih. A kot kaže je zdaj situacija glede električnega pogona legendarnega skuterja pripeljana dovolj daleč, da Piaggio resno razmišlja o skorajšnji ponudbi kupcem. Z močjo od 2 do 4 kW bo električna Vespa kar se tiče zmogljivosti enakovredna klasičnim 50-kubičnim skuterjem. Avtonomija predstavljene Vespe znaša 100 kilometrov, kar je dovolj za večino uporabnikov, čas polnjenja pa traja 4 ure. Vespa Elettrica ni samo tiha in čista, saj premore tudi eno najsodobnejših multimedijskih platform.

Vespa Primavera in Vespa Sprint

Z nizom tehničnih in stilskih sprememb bo nova Primavera ponujala še več komforta in varnosti, hkrati pa bo pripravljena za ohranitev prevlade v svojem razredu. Odslej bo stala na večjih, 12-palčnih kolesih iz aluminijeve litine, za boljšo vidljivost pa bo celotna razsvetljava izdelana iz LED tehnologije. Serijsko bo opremljena tudi s sistemom za iskanje skuterja, kar naj bi  v množici skuterjev na parkirišču oljašalo iskanje, hkrati pa bo mogoče tudi daljinsko odpiranje sedeža. Kot novosti se bodo tehnični navdušenci gotovo navdušili nad modelom Primavera S, ki se bo od standardne izvedbe razlikovala po napredni multimedijski platformi, ter popolnoma digitalni 'armaturni plošči'.

Model Sprint je prav tako dobil LED razsvetljavo in po želji tudi digitalni 4,3-palčni barvni zaslon, enak kot na modelu Primavera S.

Moto Guzzi V85

S tem modelom Moto Guzzi pričenja s pripravami na praznovanje svojega stotega rojstnega dne, ki se bo zgodil v letu 2021. S tem modelom je Guzzi predstavil tudi povsem nov motor, zračno hlajeni V dvovaljnik s prostornino 850 kubičnih centimetrov. Motor bo razvil solidnih 80 'konjskih moči', najprej pa ga bodo vgrajevali v vsestranski 'allround' motocikel. Nam je všeč.

Moto Guzzi V7 III

Nič pretresljivo novega, bo pa si po novem mogoče omisliti tudi aluminijaste blatnike. Seveda bo na voljo tudi z nekaj novimi grafikami. Ne gre pozabiti na sedež oblečen v alkantaro, za več zavorne moči pa bo skrbel Brembo.

Piaggio MP3 350/500

 Nekdaj revolucionarni trikolesnik je skoraj vsako leto deležen drobnih sprememb in izboljšav. Tokrat so se posvetili detajlom, kakovosti izdelave, na voljo pa bo samo še z dvema motorjema. Za pogon bo dobro poskrbljeno v obeh različicah. Model MP3 350 Sport bo na voljo v eni različici, večji MP3 500 (po novem z 10% več moči) pa bo na voljo v različici Sport in Business. Slednji bo serijsko ponujal navigaciajo TomTom. Poleg nekaterih drobnih sprememb, kot so na primer ročice krmila, se bosta oba modela razlikovala tudi na področju vzmetenja. Model Sport bo namreč občutno trši, namesto oljnih, pa bo imel plinske amortizerje.

Piaggio skuterji 50 ccm

Modeli Typhoon, Zip in NRG so bili deležni skromne prenove, pomembnejši pa je tehnični napredek. Elektronsko nadzorovani vplinjači (linija motorjev i-get) bodo zaslužni za manjšo porabo, vse ostalo pa ostaja bolj ali manj nespremenjeno. Model NRG bo še vedno na voljo z zračnim ali vodnim hlajenjem, od izbire modela pa bo odvisno tudi to, kako zmogljiv zavorni paket bo skuter premogel.

Aprilia Racing Factory Works kit

 Za sladokusce, ki so za desetinko sekunde krajši čas na dirkališču pripravljeni plačati veliko denarja bo odslej na voljo nova verzija tovarniškega dirkaškega kita. Aprilia se kot relativno mlad proizvajalec uvršča med najuspešnejše na planetu. Doslej so v Noalu zbrali 54 naslovov svetovnega prvaka. Za Aprilio RSV4 - sedemkratnega prvaka v razredu Superbike - bo zdaj tistim, ki radi tekmujejo na najvišjih nivojih, na voljo kit, ki bo povečal moč, zmanjšal težo, izboljšal aerodinamiko in nudil izredno tovarniško podporo. Dovolj, da bo motocikel, ki šteje kar nekaj let vozil vzporedno z najnovejšim Ducati Panigale V4. Razvil bo 215 'konjskih' moči.

Aprilia RX in SX

Vstopna modela v svet offroada in supermota sta bila deležna temeljite prenove. Za začetek naj se ve, da si oba še vedno delita okvir, motor in vzmetenje, kljub temu pa gre za dva povsem drugačna karakterja. Motor s 125-kubiki delovne prostornine so uglasili povsem na novo, zato je zdaj bolj čist in bolj varčen, hkrati pa ohranja enako moč, pač toliko kolikor dovoljujejo predpisi. V skladu z zakonodajo bosta oba opremljena z ABS-om, vendar je šla Aprilia v primerjavi s konkurenco tukaj korak dlje. RX in SX sta opremljena s sistemom 'anti roll over', ki preprečuje, da bi zaradi dvigovanja zadka, prišlo do katastrofe.

50-kubični modeli so dobili nove informacijske instrumente, k sreči pa ohranili dvotakte motorje, ki ustrezajo normi Euro4.

Derbi Senda X-Treme in Senda Racing

 Derbi na trgih južne Evrope v kategoriji do 50-kubičnih centimetrov na svoj način dominira, pri nas pa teh motociklov ne poznamo najbolje. Oba modela (enduro in supermoto) sta po novem opremljena z novo LED zadnjo lučjo in digitalnim števcem. Obema (ter tudi Apriliji in Gileri) je enak tudi odličen dvotaktni vodno hlajeni enovaljnik, ki ima elektronsko vodeni vplinjač.

 

 Gilera SMT in Gilera RCR

Gre za oživljanje znamke in prvo novost, ki jo je Gilera predstavila po letu 2011. Tisti 'fotri', ki dajo nekaj na to, s čim se naokrog vozi njihov podmladek bodo gotovo izbrali Gilero. Gre za 'badge engineering', osnova je torej zelo podobna oziroma enaka kot pri Apriliji in Derbiju. Razlike med vsemi tremi niso tehnične, pač pa gre zgolj za detajle kot so grafika, razsvetljava, oblika smerokazov, vrsta in velikost pnevmatik in podobno.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja