EICMA: BMW S1000XR in F 800 R

BMW je pokazal dve premieri, vsestranski roadster F 800 R in športno potovalni model S 1000 XR s 160 'konji', novost, ki nakazuje povsem nov segment, ki združuje najboljše iz sveta superšportnih, potovalno-terenskih in potovalnih motociklov.

EICMA: BMW S1000XR in F 800 R (foto: BMW, PEK) BMW, PEK
6. 11. 2014

BMW S 1000 XR – vse dobre stvari so štiri.

BMW Motorrad po Superbike motociklih S 1000 RR in HP4 ter modelu S 1000 R Roadster sedaj predstavlja četrtega člana zasedbe visokozmogljivih motornih koles s štirivaljnimi vrstnimi motorji in prepoznavno športno naravnanostjo. Na osnovi edinstvene mešanice inovativne tehnologije, zmogljivosti in varnosti, ki že krasi obstoječe modele te serije, so pri BMW Motorrad stopili še korak dlje in predstavili S 1000 XR, ki ponaša ta repertoar osrednjih karakteristik v povsem novo »pustolovsko-športno« različico. S tem lahko rečemo, da BMW vsaj utrjuje, če ne celo postavlja v veljavo nov segment motociklizma ki se mu lahko reče športno-potovalni enduro. Vse to je nekako logični odgovor na soliden uspeh Ducatijeve Multistrade in Kawasakijevega Versysa ter velikega Triumpha Tigra. Medtem ko BMW R 1200 GS ostaja tudi enduro, torej se ne bo ustrašil makadama ali kolovoza ter zluknjanih cest nekje v Romuniji, bo S 1000 XR v večini primerov ostal na asfaltni podlagi. Srce, torej štirivaljni agregat je sposojen pri superšportnem modelu S 1000 RR in s prilagojeno elektroniko delovanja prinaša bolj umirjen značaj, če lahko rečemo motociklu z 160 'konji' da je umirjen. Vsekakor pa je vse naravnano v smeri prožnosti, lepega podajanja moči, kar ključno pripomore k uživanju med ovinki. Motocikel ima izdatno vetrno zaščito, in seveda vse najsodobnejše pripomočke, ki BMW delajo tako zelo priljubljenega na področju potovalnih enduro motociklov. Serijsko je opremljen z ABS-om, in sistemom za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa, različne nadgradnje za izboljšanje vozne dinamike in delovanja motorja bodo doplačljive pri višjih nivojih opreme. Čeprav je okvir podoben tistemu na S1000RR je aluminijev perimetralni okvir povsem nov, nova pa je tudi zadnja nihajka, dosti bolj robusten pa je tudi podporni okvir, ki je narejen tako da lahko nosi več prtljage. Medosna razdalja znaša 1548 mm kar je več kot pri omenjenem športnem sorodniku, prav tako pa je za več udobja opremljen tudi z vzmetenjem z daljpim hodom, ki se povsem spogleduje s segmentom potovalnih enduro motociklov.

Novi BMW F 800 R.

Novi F 800 R je najnovejši v vrsti karakternih vzporednih dvovaljnih motornih koles BMW Motorrad in je kar malo presenečenje salona. Skladen razvoj njegovih vsestranskih lastnosti je zagotovil, da je dinamični roadster pripravljen, da navduši lastnike s svojo športno zmogljivostjo. Poleg preizkušene tehnike bo opremljen z sistemom prilagodljivega delovanja vzmetenja ESA, sistemom za nadzor stabilnosti ASC in z ABS-om kot serijsko. Z novim dizajnom, prtedvsem z drzno sprednjo lučjo, ki spominja na pred mesecem dni predstavljen R 1200 R vsekako prinaša veliko svežine v ta segment sila uporabnih in za vožnjo prijaznih motociklov.

PeK

Foto: BMW, PEK