EICMA: Honda 2017

Podobno kot je to storila lani z modelom Africa Twin, je tudi letos Honda v Milano pripeljala enega izmed najbolj zanimivih modelov. Tokrat je to skuter.

11. 11. 2016

Honda X-ADV je v bistvu križanec med enduro motociklom in skuterjev. Ali bolje rečeno med Africo Twin in Integro. Vsekakor zelo občudovan model, za katerega smo si bili zbrani novinarji skorajda povsem enotni, da je prav to model, ki si ga najbolj želimo preizkusiti. Tehnika je znana, dvovaljni motor, dvosklopčni menjalnik, za prenos moči na zadnje kolo skrbi veriga, ter vzmetenje, ki se ne ustraši niti nekoliko bolj zahtevnega terena. Z nekaj omejitvami seveda, za katere pa so glede na prvi vtis zaslužna predvsem za teren nekoliko premajhna kolesa. Enotno je bilo tudi mnenje, da je bil skrajni čas, za prihod robustnega skuterja, ki se bo dobro znašel tudi v mestu. Stopnice, zelenice, škarpe,Golovec, Rožnik - ostanite tam kjer ste, prihaja Honda X-ADV.

Honda je sicer obdelalo praktično svojo celotno floto, v to jih je namereč prisilila nova ekološka norma Euro4, a če se z izjemo tega osredotočimo na prave novosti ali pa vsaj bolj resne prenove, je novih modelov še nekaj.

Honda CRF 250 Rally - to je gotovo eden izmed tistih motociklov, ki je na seznamu voznikov z licenco A2 nekje blizu vrha želja. Na novo oblikovane plastike na moč spominjajo na Dakarsko specialko, nova pa je tudi instrumentna plošča. ABS je na zadnjem kolesu izklopljiv, večji je rezervoar za gorivo, izboljšav pa je bilo deležno tudi že sicer zelo kakovostno vzmetenje.

Honda CRF 250 L  - praktičen, zabaven, vendar strogo tematsko nastrojen allrounder, je bil tako kot model Rally deležen stilske preobrazbe. Tehnika ostaja skorajda povsem nespremenjena, dizajnersko pa je praktično identičen večjemu CRF450R. Nova digitalna armaturka zdaj prikazuje tudi nivo goriva, ABS je na zadnjem kolesu izklopljiv, z zahtevami EURO4  pa je spet zmanjšana tudi poraba goriva.


Honda CB650F in Honda CBR650F  -  zgolj osvežitev, vendar precej konkretna. Popularna modela sta postala nekoliko bolj ostra, dodatne 4 konjske moči (zdaj skupaj 90), po besedah Honde predstavljajo izreden napredek, ki je čuten v celotnem razponu vrtljajev od 5000 navzgor. Sam motor s tehničnega vidika ni bil deležen sprememb, vsa skrivnost se skriva v sesalnem in izpušnem sistemu. Sprememb je bilo deležno tudi vzmetenje, nadgradili pa so tudi zavorni sistem. Ne preveč izrazito, pa vendarle zelo opazno, pa je bilo tudi optično retuširanje.

Honda CBR1000R

Potem, ko je Honda podobno, kot je Alfa Romeo predstavila nov model v najžlahtenjši različici, predstavila skoraj za dirke pripravljena modela CBR1000RR SP in SP-2, smo seveda čakali tudi na standardno različico. No, Honda je ta model, ki sicer praznuje tudi svoj 25-ti rojstni dan, pripeljala v Milano. Že videna zunanja podoba vsekakor gre v korak s časom in najbolj svežimi Hondinimi oblikovalskimi pristopi, a vseeno se ne bomo dosti zmotili, če povemo, da je poudarek tokrat na tehniki. Ena konjska moč na kilogram moči je v teh časih vstopnica v svet pravih superbike motociklov, s povsem prenovljenim okvirjem, geometrijo, zavornim sistemom, pa bo vsa ta moč lahko izrazito izkoriščena tako na stezi kot na cesti. Novih naj bi bilo kar 90% sestavnih delov, izbranih je bilo veliko dražjih in lažjih materialov, Honda navaja, da je nova CBR-ka od predhodnice lažja kar za 16 kilogramov.

Tehnika je kompletna in zajema ABS, 9-stopenjski traction control (HSTC), sistem proti dvigu zadnejga kolesa pri zaviranju (RLC), izbiranje različnih motornih programov, nadzor nad dvigom prednjega kolesa, poseben program za zaviranje z motorjem (SEB), TFT zaslon in podobno.

Honda pa je tradicionalno tudi malo potipala odziv trga na njihove načrte v prihodnosti in v Milano pripeljala dva konceptna motocikla. Prvi je Africa Twin Enduro, drugi pa retro retuširani model CB.