Nekaj je zagotovo, Yamaha je v zadnjih letih izredno dejavna in smer, ki so jo ubrali inženirji na japonskem nam je všeč. Motocikli so nabiti s čustvi in energijo.
Vsem, ki jim je všeč to kar počenjata Rossi in Lorenzo a še nimajo dovolj vozniškega znanja za superšportno R1, so namenili povsem nov model R3, ki ga poganja 300 kubični agregat. Toda Yamaha je imela še večje in bolj mamljive novosti.
Ljubiteljem superzmogljivih motociklov je popolnoma novo Yamaho R1 pokazal kar Valentino Rossi, ki je kar dve leti sodeloval pri razvoju serijskega motocikla, ki zmore 200 'konjev' in tehta vsega 199 kilogramov z vsemi tekočinami. Suha masa znaša vsega 179 kilogramov! Kako so varčevali s težo in poskrbeli za lahkotno vodljivost priča tudi dejstvo, da so platišča iz magnezijeve zlitine! Nova R1 se močno spogleduje z dirkalnikom za MotoGP, saj si poleg izgleda deli tudi tehnične rešitve in elektronska pomagala za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa ter v dirkaški izvedbi R1M celo aktivno vzmetenje. Motor, ta je štirivaljni, s po štirmimi ventilji na valj in 998 kubičnimi centimetri prostornine ohranja zasnovo z zamaknjenim kotom glavne gredi, kar prinaša veliko navora pri nizkih vrtljajih. Brez Ram-air dotoka zraka zmore kar 200 'konjev'. Z zamenjavo izpuha, ki je že serijsko narejen iz pregrešno dragega titana (akrapovič je že pokazal športni izpuh), pa zlahka preseže 200 'konjev'. Sklopka je kakopak drseča in ob nadzoru proti zdrsu ter ABS-u sestavlja paket ki je varen in hiter. Prav to je izpostavil tudi Valentino Rossi, ki je do sedaj edini poleg testnih voznikov vozil novo R1.
Za slovenske kupce bo zelo zanimiva tudi vsestranska Yamaha MT09 Tracer. To poganja 847cc 3-valjni CP3 motor z vklopljivim TCS (Traction Control System) kot standardni del opreme, serijsko so jo opremili tudi z ABS-om. Tracer tehta vsega 190 kg suh in 210 kg natočen z vsemi tekočinami. Za dobro vetrno zaščito in udobje so poskrbeli s trojno nastavljivim vetrobranom, po višini nastavljivim krmilom in sedežem, za dobro vidljivost in vidnost pa LED žaromet. Ker gre za športno – potovalni motocikel so mu namenili tudi 18-litrsko posodo za gorivo. Novi, še bolj športni je maksiskuter T-Max. Vsem, ki se radi zapeljejo po terenu so namenili terensko specialko WR 250 F s katero se vračajo tudi na svetovno prvenstvo v enduru.
PeK
Foto: Pek in Yamaha
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji