V Sončnem Splitu in njegovi okolici se že cel teden mudi smetana motociklističnega novinarstva, zakaj? Zato ker je Yamaha tu, ob jadranskem morju predstavila svojo veliko novost. Trivaljno Yamaho MT09. Po celem dnevu vožnje že lahko strnemo prve vtise. Podrobna analiza pa sledi v naslednjem Avto magazinu s številko 21.
V uvodu moram povedati, da boste vsi ljubitelji Yamahe veseli uradne izjave, da je zatišje zadnjih nekaj let, ko je izgledalo, da se je kolesje pri Yamahi nekoliko upočasnilo le krinka. Zadnja tri leta je bilo v resnici za inžinerje obdobje trdega dela in ta motocikel je sedaj prvi izmed pomembnih novosti, ki jih ima Yamaha še v rokavu. Absolutno pa je to tudi odklon od tega kar je Yamaha počela do sedaj.
Mislim, da tole ne bo prvi in zadnji motocikel z novim trivaljnim motorjem v kratkoročni prihodnosti! A nazaj v Split... pri MT09 gre za nadaljevanje tradicije MT. Saj se še spomnite MT01 z dvema valjema in skoraj 1700 'kubiki' in MT03 z enim valjem in 660 kubičnim motorjem? Sedaj so naredili še takega s tremi a si za povrhu sposodili še koncept 'crossplane' motorja z zamaknjenimi koti vžiga, kot ga denimo najdemo v Yamahi R1. Tu so le odbili en valj in tako dobili 847 kubični trivaljnik z 115 KM in 85 Nm navora. Suha teža je vsega 171 kg.
Poleg strašno atraktivnega renčečega, basovskega zvoka, motor postreže z veliko navora. Verjetno je še največje presenečenje prav to, kako zelo prožen motor so naredili. Menjalnik zatakneš v šesto prestavo in enostavno 'karvaš' med ovinki. Pelje se lepo, zelo lahkotno in natančno sledi ukazom voznika.
Prvi vtis, po dveh izpraznjenih 'tankih' je dober,... ma zelo dober, če sem čisto iskren. Naš vodič je bil nihče drug kot nekdanji evropski supermoto prvak Beno Štern, ki je poskrbel tudi za nekaj atraktivnih vložkov po sprednjem in zadnjem kolesu v uvodnem delu predstavitve. Čeprav upokojen dirkač, ima še vedno odličen občutek za motocikel! Zato me ni niti presenetilo, da je bila 'gas zajla' ves čas lepo napeta. No, v resnici je šlo res precej dinamično po dalmatinskih ovinkih in MT09 se je v tej vlogi prav lepo izkazala.
Pri Delta Teamu, zastopniku za Slovenijo, so zaupali tudi prve neuradne cene. Brez ABS-a naj bi MT09 stala okrog 7800 evrov, z ABS-om pa kakšnih 400-500 evrov več.
Pokazali so nam tudi lep nabor dodatne opreme, ki so jo razdelili na dva pola. Na športnega , kjer najdete tudi Akrapovičev izpuh ter na potovalnega, kjer dobite ličen par stranskih torb, malce povišan vetrobran in podobne reči, ki pridejo prav na daljših vožnjah.
Za pokušino pa si lahko ogledate tudi tale video, ki razkriva temo stran Japonske!
Peter Kavčič
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj