Elektro kit - nova slovenska revolucija (intervju z Borisom Pfieferjem)

5. 2. 2013
Deli

Boris Pfeifer je tiste vrste nemirna duša, ki mora ves čas nekaj tuhtati in iskati izboljšave in jih deliti s svetom. Primorski izumitelj je tokrat presegel vsa merila in 'pogruntal', kako lahko motor z notranjim izgorevanjem predelamo na elektriko! HM Honda je zadevo vgradila v 50-kubični supermoto. Kako deluje, si lahko ogledate na spodnjem videu.

Najprej na kratko predstavitev, kdo  ste, kaj počnete?

Nekaj manj kot deset let se profesionalno ukvarjam z  inovatorstvom na različnih področjih. Več o mojih projektih in patentih si ljudje lahko ogledajo na spletni strani.

Kaj vas je vodilo k izdelavi te rešitve za  pogon motocila?

Opazil sem, da imajo  proizvajalci dvokoles velike probleme pri prestopu iz bencinskega na elektro  pogon. Peščica teh, ki so se odločili za izdelavo električnih motociklov, če izzvzamemo skuterje, je morala povsem spremeniti gabarite in še vse ostale pritikline, kar pa predstavlja velik finančni zalogaj. Tega problema sem se lotil tako, da sem skušal ohraniti čim večje število sestavnih delov obstoječega  dvokolesa, kar mi je tudi uspelo. Tako se njihov dosedanji proizvodni proces lahko nadaljuje, ker se večji del sestavnih  elementov agregata uporabi pri omenjeni transformaciji. Enako velja za proizvajalce ostalih sestavnih delov dvokoles - med temi najbolj stroškovno izpostavljen razvoj in izdelava okvirja vozila - saj ta konverzacija ne zahteva sprememb, kot jo zahtevajo ostale znane rešitve. Torej, nekako idealna rešitev v dani situaciji, saj rešuje več problemov hkrati.

V čem se razlikuje od vsega ostalega kar je trenutno na trgu, kakšne so tehnične lastnosti?

Trenutno najbolj razširjena rešitev je tako imenovan "Electric conversion kit". Ta daje uporabniku možnost, da vozilo transformira v vozilo na električni pogon, vendar z nekaj pomankljivostmi: obvezna odstranitev obstoječega agregata in nujna izdelava dodatnih nosilcev za pritrditev  električnega motorja. Nedavno se je na trgu pojavil še motocikel, ki ga poganja le električni motor in ima vgrajeno sklopko ter menjalnik. Rešitev je primerna le  za novo nastala dvokolesa, saj je motor povsem drugačnih gabaritnih mer kot so dosedanji, zato ne reši problematike proizvajalcev dosedanjih agregatov oziroma sestavnih delov. Na trgu se poleg teh pojavljajo še popolnoma novi koncepti vozil na električni pogon, vendar so ti, zaradi velikih investicij, cenovno neugodni.

Prednost mojega elektro kita je, poleg prej omenjene idealne rešitve za proizvajalce, tudi v tem, da se ohrani obstoječi menjalnik ter sklopko in  sicer iz več razlogov. Prepričan sem, da bi prav nadaljna uporaba menjalnika in sklopke prispevala k lažjemu prestopu iz vozil z obstoječimi agregati na dvokolesa z električnim pogonom, saj se način uporabe dvokolesa ne bi razlikoval od trenutnega načina. Njuna uporaba naj bi tudi omogočala optimalno delovanje električnega motorja, posledično s tem bi se  zmanjšala poraba električne energije, zato je možna uporaba manjših akumulatorjev. Z izumom, ki omogoča velik prihranek obstoječim proizvodnim procesom, se tudi končni izdelek po ceni ne bo bistveno razlikoval od obstoječih, ki uporabljajo najbolj razširjen agregat z notranjim izgorevanjem.  Po grobih kalkulacijah bo ta brez akumulatorjev nekje za desetino dražji.

Torej je predelava dokaj preprosta in univerzalna?

Zelo, nenazadnje je njegova prednost tudi v tem, da lahko uporabnik  rabljenega dvokolesa z agregatom z notranjim izgorevanjem s tem kitom brez  večjih stroškov in z minimalnim znanjem opravi konverzijo v eletro pogon.

Kje vidite najboljšo implementacijo, v  kakšnem motociklu?

Elektro kit je razvit in izdelan za transformacijo dvokoles, ki  imajo vgrajen trenutno najbolj razširjeni agregat z notranjim izgorevanjem - Yamaha Minarelli AM6. Tega uporablja osem proizvajalcev supermoto in enduro motociklov. Istega je mogoče uporabiti na vseh 2T (z menjalnikom) in tudi vseh Tomosovih dvokolesih. Tu se mi zdi predvsem zanimiv avtomatik - Flexer - 25 km/h.

Tudi v motošportu?

Srčno  upam. Mogoče bo prej potrebno obrniti še kakšen list na koledarju.

Ali je prihodnost motociklizma elektrika, če da - zakaj?

Trenutno ne vidim boljše alternative bencinskemu  pogonu. Mislim, da so pri elektrifikaciji motociklov največja ovira akumulatorji (avtonomija, cena, teža in volumen), kar pri avtomobilih ne predstavlja  poglavitnega problema.

PeK

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"