Tresla se je gora, zgodilo pa se ni nič pretresljivega. Malenkost več o Euro 4.
Kaj je Euro 4?
Euro4 je samo ime za zakonsko regulativo, ki v svet motociklov prinaša omejitve pri emisijah škodljivih plinov, ki pihajo iz izpušnih sistemov naših konjičkov. Formalno je obvezna za vse proizvajalce, ki želijo svoje motocikle prodajati v Evropi.
Euro4 je le delček širše evropske uredbe, katera naloga je poskrbeti za čistejši planet. Marsikdo v teh uredbah seveda vidi svojevrstne zarote in ključ do bogatenja posameznih vladnih in industrijskih struktur. Motoriste moti, da so zaradi te uredbe motocikli tišji in bolj zadušeni. A nas po drugi strani ne moti, da je manjša tudi poraba.
Uredba Euro4 poleg strožjih normativov glede izpustov v primerjavi s prejšnjo uredbo Euro3, ki je veljala od leta 2007, prinaša tudi navodila glede izhlapevanja goriva, predvideva pa tudi potrditvene teste, s katerimi proizvajalci dokazujejo, da motocikel zahtevam uredbe ustreza vsaj 20.000 kilometrov.
Euro4 obvezen za vse motocikle, prihaja še strožji Euro5
Vsi motocikli, ki bodo izdelani po prvem januarju 2017 morajo, če jih želite na novo registrirati in homologirati v Evropi ustrezati uredbi Euro 4. Izjeme so seveda možne, a tu gre predvsem za uvoz motociklov starejšega letnika, pri katerih veljajo nekoliko drugačna pravila.
Prvič se je pri motociklih uredba Euro1 uvedla leta 1999, sledila je Euro2 leta 2005. Le dve leti kasneje se je davljenje motociklov nadaljevalo z Euro3 (leta 2007), še strožji pogoji pa se nam obetajo leta 2020, ko stopi v veljavo uredba Euro5.
Proizvajalci imajo torej načeloma vedno dovolj časa, da svoje motorje prilagodijo ali prekonstruirajo tako, da bodo v prihodnje ustrezali okoljevarstvenim zahtevam. Inženirji se tako v okviru svojega dela praktično dnevno soočajo tudi z vprašanji teh regulativ.
Pričakovali smo masaker, zgodilo se ni nič pretresljivega
Mnogi so napovedovali, da bo z uredbo uredbe Euro4 prišlo do pravega masakra med motocikli. Da bo le malokateri motocikel možno prilagoditi zahtvam Euro4. A so proizvajalci seveda pokazali visok nivo možnosti prilagajanja motorjev. Motocikli tako niso postali težji, počasnejši in dražji, inženirske rešitve pa so praviloma vedno snovane tako, da imajo tudi nekaj rezerve. Tako so se proizvajalci že prej pripravili na obetajoče spremembe in razvili povsem nove agregate (Honda dvovaljni vrstni, Yamaha dvovaljni vrstni in trivaljni vrstni motor, BMW vodno hlajeni bokser ...).
Zares se je zaradi prihoda uredbe Euro4 poslovilo le nekaj modelov. Odšla sta na primer Honda CB1300 in Suzuki Bandit, tudi Yamaha TDM je odšla s cenikov. Seveda se kakšen model najde skoraj pri vsaki znamki, a praviloma je šlo povsod za tudi po sami zasnovi precej zastarele, vendar tudi zelo dobre motocikle.
O tem ali tovrstni ukrepi dejansko pripomorejo k boljšemu zdravju našega planeta, se krešejo mnenja. S teorijami zarot in njihovimi protiteorijami nas dnevno bombardirajo z vseh strani, a nekaj je jasno. Prihod vsake nove, strožje uredbe glede izpustov za motoriste in vse, ki za svoj denar kupujejo gorivo pomeni le eno - učinkovitejše motorje in manjšo porabo.
MaT
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del