Honda CRF 450 R 2017 - motokros za novo generacijo

16. 8. 2016 | Jaka Završan
Deli

Za Hondo leto 2017 velja za revolucionarno leto, saj je 450 kubični motokros motocikel čisto prenovljen. Tu si lahko preberete vse novosti novega revoluconarnega modela.

Prva stvar na katero daje poudarek Honda je veliko več moči in posledično večja hitrost 450 kubičnega motocikla. Motor naj bi od lanskega razvil kar 11% več moči, bolj enakomerno je razporejena čez celotno območje vrtljajev. Občuten porast moči agregata omogočajo ne le izboljšave, ampak tudi drugačno kompresijsko razmerje. Rezultat te spremembe je več moči v območju srednjih in višjih vrtljajev. Poleg motorja, pa sta bila izboljšav deležna še menjalnik in sklopka.

Povsem prenovljen aluminijast okvir z novo geometrijo, krajšo medosno razdaljo, kompaktnejšo zadnjo vilico, nižjim težiščem in dirkaškimi prednjimi vilicami znamke Showa 49mm, z jeklenimi vzmetmi, vozniku omogoča več okretnosti in stabilnosti. Sama geometrija okvirja je narejena tako, da vozniku nudi več oprijema tako na prvem, kot tudi na zadnjem kolesu, predvsem se to pozna pri pospeških, saj je več teže na zadnjem kolesu. Na novo razvite Showine vilice pa se od lanskih razlikujejo tudi v tem, da niso več zračne ampak delujejo na vzmet, kar je Honda pred leti že uporabljala. Popolnoma nastavljiv zadnji Showin blažilnik je vpet nižje kot prej z namenom centralizacije mase in večje stabilnosti, predvsem pri višjih hitrostih. Krajša in lažja je tudi zadnja nihajka. 450 kubični model za leto 2017, je od lanskega še ožji in kompaktnejši, zahvaljujoč na novo razvitemu okvirju, 6,3 litrskem rezervoarju za gorivo narejenem iz titana, ki je več kot pol kilograma lažji od lanskega in še nižjemu težišču motocikel nudi zelo vodljivo vožnjo.

Poleg vodljivosti, je zelo pomemben tudi oprijem, za katerega skrbijo Dunlopove pnevmatike MX3SF in MX3S. Vozniki smo dandanes vedno bolj zahtevni in Honda se je na to odzvala s stikalom, ki je pritrjen na levem delu krmila, na katerem lahko voznik spreminja med tremi različnimi mapami delovanja. Le te spremenijo karakteristike motorja. 1. način je standardni, kjer je kombinacija podajanja moči in navora uravnotežena, 2. način je bolj umirjen, ponavadi primeren za bolj blatne pogoje, 3. način pa je oster, z agresivno in odzivno močjo. Ko pa smo ravno pri stikalih, je velika novost, da si po želji lahko omislite tudi električni zaganjač. Z novimi, še bolj rdečimi grafikami, pa boste s tem motociklom na motokros progah zagotovo tarča veliko pogledov!

Jaka Završan

Foto: Honda

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja