Po premoru je bila za veliki motoristični sejem na vrsti Nemčija. A tokrat poti niso vodile v München, ampak v Köln. Organizatorji po končanem sejmu poročajo v presežnikih, saj je sejem obiskalo več kot 187.000 obiskovalcev. To je 20 odstotkov več kot v prejšnji izvedbi Intermota.
Mar to pomeni, da se po recesiji, ki so jo najbolj občutili prav v Nemčiji, v združeni Evropi povečuje zanimanje za motociklizem? Upamo, da, saj je bilo kaj videti predvsem zaradi Honde, Suzukija in Kawasakija, medtem ko je Yamaha predstavila le R1 kot edino veliko novost za sezono 2007. BMW nadaljuje ofenzivo, kajti predstavili so kar pet novih motociklov! Preostala Evropa z Italijani na čelu pa vse karte stavi na Milano, ki bo svoja vrata za motoriste odprl med 14. in 19. novembrom.
Honda
Največja novost, ki je bila ekskluzivno predstavljena v Kölnu, je povsem nova in predvsem drzno oblikovana Honda Hornet 600. Mali Roadster je preprosto rečeno provokativen, športno ’našpičen’, saj ga poganja nov agregat športne sestre CBR 600 RR. Največjo moč 75 kW (102 KM) doseže pri 12.000/min, kar je ravno dovolj za športno vožnjo in šminkiranje po mestnih ulicah. Obljubljajo le 173 kilogramov suhe mase za izvedbo brez ABS-a in 177 kilogramov z ABS-om. Ker višina sedeža od tal ne presega 800 milimetrov, bodo na novi Hornet dobro sedeli tudi tisti nižje rasti. A to je le ena od velikih Hondinih novosti.
Za ljubitelje športnega polaganja ovinkov so popolnoma prenovili superšportno CBR 600 RR, ki zadnja leta prevladuje na svetovnem prvenstvu. Anoreksija je v superšportnem razredu nekaj dobrega in takole ’shujšana’ tehta vsega 155 kilogramov. To je najmanj doslej in prvi motocikel, ki je v tem razredu prebil mejo 160 kilogramov.
Nov, manjši in kompaktnejši agregat naj bi zmogel 119, 8 ’konja’ pri 13.500/min in 66 Nm navora pri 11.250/min. Tudi sama oblika nakazuje popolnoma športno opredelitev, linije so ostrejše, spredaj pa izstopa odprtina za dotok zraka do motorja, ki je narejena po vzoru dvovaljnega superbike dirkalnika SP-01. S tem motociklom Honda postavlja še zahtevnejše kriterije v tem izredno konkurenčnem razredu. Sicer pa so predstavili tudi NT 750 Shadow v retro custom podobi s tankim sprednjim kolesom premera 21 palcev, rahlo pomlajeno XLV 1000 Varadero (nov zadek) in kako deluje varnostna blazina na luksuznem potovalniku Goldwing. Na ADAC-ovih preizkusnih trčenjih so jim namreč namenili najvišje ocene za varnost.
Kawasaki
Po letih, ko so pri Kawasakiju vzporedno izdelovali Ninjo 600 RR, namenjeno le za dirke, in 636, ki je z večjo močjo in navorom osvojil marsikatero srce predvsem tistih, ki stavijo na dobro razmerje med močjo in maso, je Kawasaki sedaj predstavil le povsem novega 600-kubičnega superšportnika ZX-6R. To je po njihovih trditvah najbolj aerodinamična Ninja doslej. Sam motor je za 40 milimetrov krajši in ožji, s povsem novim sesalnim delom ter vbrizgom goriva, kar naj bi pripomoglo k povečanju moči v srednjem in visokem območju vrtljajev.
Tako kot konkurenčna Honda CBR 600 RR in Yamaha R6 ima tudi ZX-6R na podoben način izpeljano odprtino za dotok zraka na nosu med široko nameščenima žarometoma. Sam izpuh pa se tako kot pri Hondinem ’šeststotaku’ zaključi z dvojno izpušno odprtino tik pod sedežem. Zadnja luč iz LED-diod pa je nameščena pod njim.
Drugi dve veliki novosti, ki se bosta kmalu znašli na cestah, sta vsestranski potovalni enduro Versys 650 in Z1000. Versysa poganja le rahlo predelan vrstni dvovaljni agregat kot v ER-6n. Z višino sedeža od tal vsega 840 milimetrov, 181 kilogrami suhe mase in zgledno veliko posodo za gorivo (19 l) ter dovolj vetrne zaščite bo zelo zanimiv motocikel tudi za ženske.
Da se ne šalijo, so dokazali tudi z zavorami: spredaj Versysa zaustavljata dva 300-milimetrska koluta z ABS-om kot dodatno opremo. Razveseljivo je tudi, da naj cena ne bi bila dosti višja od ER-6n. Roadsterski Z1000 sicer ostaja pri starem agregatu (iz slavne ’devetke’) in ne gre za motor iz zadnje generacije ZX-10R, toda oblikovanje je popolnoma novo, še agresivnejše. Moč 125 ’konjev’ na papirju ne obljublja izrednih pospeškov, a ob dejstvu, da so se trudili izboljšati krivuljo naraščanja moči, je lahko tale Z na cesti zelo adrenalinska zadeva.
Povrh vsega so mu namenili še radialne zavorne čeljusti po vzoru športnega ZX-10R, zaradi česar smo še bolj nestrpni in si ga želimo čim prej preizkusiti. Nove smernice med custom motocikli je zaznati tudi pri modelu VN900 Custom. Najbolj bode v oči tanko 21-palčno prednje kolo, kar ob minimalističnem oblikovanju daje svežino retro videzu.
Poletje pa bo čas, ko bo za ljubitelje potovalnikov na trg prispel mogočen in tehnološko zanimiv 1400 GTR, ki združuje športnost (motor iz ZZR 1400 s skoraj 200 ’konji’, aluminijast okvir, upside-down vilice, radialne zavore idr.) in udobje, ki smo ga bili vajeni pri BMW-jih (kardan, gretje ročic, po višini nastavljivo vetrobransko steklo, nadzor tlaka v gumah …). Za ljubitelje terenske vožnje pa obljubljajo KLX 450R, ki si deli zasnovo s kros modelom KXF.
Suzuki
Revolucija in inovativnost sta besedi, ki na kratko označujeta vse Suzukijeve novosti za sezono 2007.
Revolucionaren je predvsem mogočen roadster B-King, ki so ga kot koncept prvič pokazali v Tokiu leta 2001. Po tem, kar smo videli, se je izplačalo čakati, kajti tako masivnega in srh zbujajočega motocikla svet še ni videl. Najprej je tu zlovešča maska, ki jo agresivno dopolnjuje široka posoda za gorivo z vgrajenima smernima kazalcema, povsem na koncu pa zadek krasita dva ogromna izpuha. Šušlja se, da bo Hayabusin motor v B-Kingu iztisnil okrog 150 ’konjev’.
Glede na to, da smo v Sloveniji še vedno veliki ljubitelji športnih motociklov in nam za roadsterje ni toliko mar kot na primer v Italiji, Franciji ali Španiji, bo verjetno še zanimivejši novi GSX-R 1000. Ta je revolucionaren, pa čeprav tega navzven ne kaže. Še najočitnejša sprememba je dodatna izpušna cev, kar pa je predvsem posledica zahtevnejših norm Euro 3. Sicer je nov tudi nos z žarometom vred.
Več novosti je v notranjosti agregata, kjer so spremenili skoraj vse, od batov, glave motorja, brizgalnikov goriva, sesalnega in izpušnega kanala, večja je oljna črpalka, ne nazadnje pa ima tudi štirikrat zmogljivejšo elektroniko, ki nadzoruje delovanje motorja. ’Črna škatlica’ ima še nekaj – tri različne krivulje naraščanja motorne moči. S stikalom na desni strani krmila bo voznik lahko izbiral med programom za mokro podlago, cestno uporabo in za dirkališče. Za mirnost krmila po novem skrbi elektronsko nadzorovan Kayabin blažilnik krmila. S suho maso 172 kilogramov je težji od predhodnika, a bo to nadoknadil s povečano močjo motorja. Sicer pa za zares športno vožnjo pri Akrapoviču že načrtujejo bistveno lažji športni izpuh.
Suzuki je poleg teh dveh največjih novosti pokazal še Bandita 650 in 1250 s povsem novima tekočinsko hlajenima motorjema. Ljubitelji maksi skuterjev pa bodo veseli cenovno in vozniško prijaznega Burgmana 125/200.
Yamaha
Sezona 2006 je bila za Yamaho zelo pomembna, ob praznovanju okrogle obletnice (50 let) so na trg poslali kup novosti in nas kar malce razvadili. Zato po videnem v Kölnu, vsaj kar se tiče Yamahe, ostaja praznina. Novi plastični deli za XT 660 X/R in malenkostno kozmetično popravljena FZ6 S/n je poleg nove R1 vse, kar so pripravili novega za cestno rabo.
Nismo videli revolucije v slogu agresivne R6, ampak tehnološke sladkorčke v motorju in rahle spremembe na maski (večji par žarometov), sodobnejših bočnih plastičnih delih in zadku, pod katerim je sedaj par večjih (zaradi Euro 3) izpušnih loncev. Da je zadnja nihajka debelejša, pa je s prostim očesom komaj vidno. Več prinaša sam agregat, ki naj bi zmogel 178 ’konjev’ pri 12.500/min, v glavi motorja pa so sedaj nad vsakim batom štirje titanovi ventili in ne pet kot pri predhodnem modelu.
Veliko so se posvetili tudi izboljšanju krivulje naraščanja moči, da bo motor zvezno vlekel iz nizkih vrtljajev pa do konca, bo skrbela prilagodljiva enota za vbrizg goriva. Novost je tudi ’anti-hopping’ sklopka (proti blokiranju zadnjega kolesa) za varnejše vstope v ovinke. Sprednji par zavornih kolutov je sedaj manjši (zaradi manjšanja nevzmetene mase), vanju pa grabijo kar šestbatne zavorne čeljusti.
BMW
Nemci nadaljujejo veliko ofenzivo s kar petimi novimi motocikli. No, trije so povsem novi, dva pa dodelana. To sta K 1200 R Sport, torej najzmogljivejši roadster z aerodinamičnim poloklepom, ki bo zagotovil precej več vetrne zaščite kot slečeni model, obenem pa ohranja vso brutalnost v agregatu. Drugi je motocikel s pomenljivim imenom Megamoto, ki je narejen na osnovi endura HP2. Tehtal bo manj kot 200 kilogramov in je odgovor BMW-ja na povpraševanje po velikih supermoto motociklih. Vzmetenje, recimo, je polno nastavljivo (Öhlins), zračnega je zamenjal klasični monoblažilnik.
A glavna novost je trojček enovaljnikov G 650. Ti so enduro Xchallenege, simpatični scrambler Xcountry z okroglim žarometom in nastavljivim sedežem po višini ter supermoto Xmoto, ki precej spominja na KTM-ovo uspešnico Duka III. V vseh treh primerih gre za enak, enovaljni 652-kubični motor s 53 ’konji’ pri 7.000/min in 60 Nm navora pri 5.250/min. Pri vseh bo na voljo tudi ABS, kot zanimivost pa naj dodamo, da ima enduro izvedba Xchallenege zračni zadnji blažilnik po vzoru velikega HP2.
Triumph
Angleži so s ponosom predstavili potovalni enduro Tiger 1050, ki pa se po svoji zasnovi in podatkih na papirju bolj kot udobni enduro vožnji približuje športni druščini velikih supermoto motociklov (KTM 950 supermoto, Ducati Hypermotard, BMW HP2 supermoto). Samo poglejte sloko in agresivno oblikovanje, prednje nastavljive vilice ter njegova 320-milimetrska zavorna koluta z radialnim vpetjem čeljusti! Tudi tehtnica naj ne bi presegla 198 kilogramov, kar je manj kot na primer KTM 990 Adventure, ki je veljal za najlažjega.
Nov je tudi pogonski agregat, ki ima sedaj 1.050 kubičnih centimetrov in 115 z navorom bogatih ’konjev’ pri 9.400/min. A da bo z njim kljub temu udobno potovati, bosta poskrbela 20-litrska posoda za gorivo in ABS kot možnost pri izbiri dodatne opreme.
KTM
Sedaj se je tudi uradno poslovil legendarni agregat 640 LC4, s katerim si je KTM ustvaril edinstven ugled (puščavski reliji, Dakar, supermoto), žal ga je povozil Euro 3. Nov motor nosi oznako LC4 690, napajal ga bo elektronsko nadzorovani vbrizg goriva, iztisnil pa bo kar 65 ’konjev’, kar je največ med tovrstnimi enovaljniki. KTM zatrjuje, da z novim supermotom SM 690 LC4 dosežejo kar hitrost 190 kilometrov na uro. To jim tudi verjamemo, saj so tak agregat že preizkusili na dakarskem reliju.
Prvi iz serije novih enovaljnikov je sicer oblikovalski posebnež, ki izstopa z velikim parom pokončnih izpušnih cevi (v slogu dakarskih dirkalnikov) in zašiljeno sprednjo masko z integriranim blatnikom.
Za športne voznike bo zanimiv tudi veliki supermoto 950 SM R, z mat črno barvo plastike, oranžnim okvirjem in ožjo, bolj športno nadgradnjo, sposojeno pri 950 Superenduro.
Peter Kavčič
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu