Ko sem mu kot motorist motoristu hitel razlagati lepe motoristične ceste v naših krajih, sem naletel na težavo: vse je že poznal! Obožuje Vršič, dolino Soče in cviček. No, po službeni dolžnosti sva s Petrom Maierjem klepetala o Sportu in GT-ju ter o prihodnosti skuterjev in samodejnih menjalnikov.
Kako dolgo ste razvijali nova skuterja?
Projekta smo se lotili natanko pred tremi leti. Prve ideje so se pojavile že leto ali dve pred tem.
Zakaj skuterja nimata strehe, kot jo je imel vaš C1?
Danes vemo, da se je C1 na trgu pojavil veliko prezgodaj. Nihče ni razumel koncepta, in to je bila največja težava. Zdaj smo razvili, splošno gledano, klasičen skuter, a seveda razmišljamo tudi o različnih alternativah prevoza, ki bi lahko odpravile težave s prometom, parkiranjem, onesnaževanjem okolja.
Honda je že razvila dvosklopčni menjalnik. Vi ostajate pri klasičnem variomatu?
Ta trenutek da. Prvi razlog je, da pri našem prvem izdelku v razredu maksi skuterjev ne želimo tvegati z nečim, kar še ni dobro preizkušeno, zato smo se odločili za tehnološko dovršen, a preizkušen koncept. Drugi razlog pa je, da kot produktni vodja ne razumem, kako lahko Honda na motociklih, ki niti niso dragi, uporablja tako drago tehnologijo. Tak menjalnik je drag za razvoj in za izdelavo.
Kaj pa samodejni menjalniki za motocikle?
Ne verjamem, da je to zgodba za prihodnost. V motociklističnih segmentih, kot so enduro, potovalni in še posebno športni motocikli, se povsod pojavlja enako mnenje: ljudje hočejo prestavljati. To daje motoristu občutek športnosti, lahko tudi agresivnosti. Za BMW je že izdelava skuterjev velik korak in prepričan sem, da bo marsikateri motorist med vožnjo le-teh ugotovil, da je samodejni menjalnik dobra zadeva. In če bomo ugotovili, da bi si ga želeli tudi na motociklih, ga bomo naredili. Za zdaj se tega projekta še nismo lotili.
Lahko pričakujemo tudi manjše skuterje?
Začeli smo z velikim motorjem in hkrati se zavedamo, da se na trgu dobro prodajajo skuterji vseh velikosti, še posebej 300- in 400-kubični. A s temi prostorninami v ponudbi ni premiumskih skuterjev, zato ne vemo, ali je v tej kategoriji možno uspeti s premiumskim izdelkom. Vemo tudi, da je v nižjih segmentih treba biti zelo konkurenčen s ceno. Spremljali bomo odziv kupcev na naša nova skuterja in na razmere na trgu.
Na razstavljenem motorju sem na ohišju sesalnih grl opazil napis Kymco. Kje izdelujete Sporta in GT-ja?
Pogonski sklop smo razvili v BMW Motorradu, a trenutno nimamo proizvodnih kapacitet, da bi ga lahko izdelovali v Nemčiji. Zato motor izdelujemo v tovarni Kymco, celoten skuter pa je izdelan in sestavljen v Berlinu.
Matevž Hribar
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"