Intervju s Klemnom Grečarjem - svetovnim prvakom v motokrosu MX3

17. 10. 2013 | Peter Kavčič
Deli

Pa ga imamo, čisto pravega svetovnega prvaka v motokrosu! Klemen Gerčar, komaj 22-letni motokrosist, je k naslovom državnega prvaka in prvaka v EMX 125 dodal še naslov v MX3. Njemu in še marsikomu so se s tem uresničile dolgoletne sanje.

S Klemenom smo se pogovarjali, ko se je še svež in poln vtisov vrnil iz Slovaške, kjer je v izredno napetem boju strnil odlično sezono v vrhunski rezultat, ki je po lanskem juniorskem naslovu Tima Gajserja največji dosežek slovenskega motokrosista.

Klemen Gerčar, svetovni prvak, se dobro sliši, kajne? Kaj vam ta naslov pomeni?

Še zdaj se ne morem nehati smejati, kot vidite. Meni so se s tem uresničile otroške sanje, saj sem še kot deček, ki je sedel na motokros motocikel, sanjaril o tem, da bom nekega dne najboljši na svetu. Po vseh dosedanjih uspehih in tudi po kakšni bolj ponesrečeni sezoni (poškodbe) se je s tem poplačal ves trud za nazaj. Sezona je bila težka in napeta, sploh ker so na zadnjih dveh dirkah češki tekmovalci delali za mojega zasledovalca in sem moral paziti tudi na to, da me ne podrejo.

Kakšni so cilji za prihodnjo sezono?

Leta 2011 sem imel slabo sezono in sem se moral odločiti, kaj bom počel. Takrat sem si zadal, da v sezoni 2012 v kategoriji MX3 pridem na stopničke, v letu 2013 pa osvojim naslov prvaka. To sem tudi uresničil, seveda z veliko treninga in truda ter izkušnjami, ki jih sproti pridobivam. Cilj za sezono 2014 je, da se dogovorim za nastopanje v elitnem razredu MXGP, redno osvajam točke, morda se kdaj uvrstim med prvih 10, v sezoni 2015 pa vstopim med najboljših deset motokrosistov na svetu. Konkurenca je izjemna, ob sicer glavnih favoritih, ki krojijo prva mesta, lahko zmaga vsaj prvih deset, če ne celo prvih 15 tekmovalcev, kar se je pokazalo tudi na zadnji dirki.

klemen grečar

Pa imate že kakšno konkretno ponudbo za MXGP?

Na dirki v Angliji so me spraševali in tipali, kaj bom počel prihodnje leto, a resneje se bomo usedli z glavnimi iz Honde in ekipo Martin Racing ter satelitsko ekipo 24MX na pokalu narodov konec meseca v Nemčiji. Ne nazadnje sem prav jaz Hondi, ki je gigant v motokrosu, privozil naslov prvaka po veliko sušnih letih.

Koliko stane sedež v satelitski ekipi v MXGP?

Za sedež v solidni ekipi je treba vložiti med 50 in 100 tisočaki, ki jih seveda nimam. Predvsem jih poskušam prepričati, da sem jaz pravi zanje, da z nadarjenostjo in delom lahko dosežem rezultat, ki ga potrebujejo zaradi sponzorjev.

Kaj pa nova kategorija dvotaktnih motorjev do 300 kubičnih centimetrov?

To me ne zanima. Tudi če bi recimo tu zmagal, nimam naslednje stopničke, na katero bi lahko napredoval. Iz MX3 pa lahko napredujem v MXGP. Žal je bila tole tudi zadnja sezona prvenstva MX3, in kot vidim, se bodo dirkači osredotočili na domača prvenstva.

Če bi se na startu postavili ob bok svetovnemu prvaku Tonyju Cairoliju, ki zadnja leta prevladuje v MX1, kakšen bi bil rezultat?

Realno bi bil seveda Tony hitrejši, navsezadnje vozi odličen tovarniški motocikel in se posveča izključno motokrosu. Jaz pa sem vesel že, da mi je januarja uspelo ves mesec trenirati na Sardiniji, kjer je veliko različnih motokros stez, od takih z globokim peskom do trde podlage. Predvsem pa vidim še precej rezerve v tem, da se osredotočim samo na dirke in treninge, ne pa da zraven urejam še goro malenkosti, ki na koncu vzamejo veliko časa.

Letos sta tesno sodelovala z Nenadom Šipkom, ki je bil dolgo vrhunski dirkač razreda MX3, a mu naslova nikoli ni uspelo osvojiti. Kakšno vlogo ima on pri tem uspehu?

Nenad mi je ogromno pomagal, je izredno izkušen in zato v veliko pomoč. Tudi na treningih prevzame še vlogo mehanika in z njim bi rad nadaljeval tudi v prihodnje.

klemen grečar

Ali bi se moral za uspeh v MXGP preseliti v Belgijo, kot je običaj pri najboljših?

Verjetno bi bilo to zelo koristno, saj imajo dobre steze s peščeno podlago, morda bi bilo dobro, če bi se tja preselil vsaj za nekaj mesecev ali pol leta, ampak zame je že velik dosežek, če se lahko za dva meseca odpravim na trening na Sardinijo. Tam lahko pozimi treniram tako za kondicijo kot tehniko. Od februarja sem bil recimo mesec dni na poti, ko sem hodil na pripravljalne dirke, in takrat je kombi moj drugi dom, motocikel pa moj sopotnik.

Ko smo že pri sopotnikih – malo za šalo malo za res: vaše dekle je iz Brežic in pravijo, da ste zdaj Brežičan, to drži?

(smeh) V šali bi lahko rekel, da imam dvojno 'državljanstvo'. Doma sem iz Lukovice in to bo seveda vedno moj posebni kraj, tu je moja družina, moj oče, brez njih nikdar ne bi dosegel, kar mi je zdaj uspelo, in tega ne morem niti ne smem pozabiti. No, klub, navijaško ekipo in dom pa imam zdaj v Brežicah, kjer se odlično razumemo. Tako da je to ena mešanica.

Konec septembra bo dirka za pokal narodov, Slovenci imamo z vami, Timom Gajserjem in Matevžem Irtom močno ekipo. Lahko napoveste rezultat?

Res je, Tim in Matevž sta letos odlična in z nekaj sreče se lahko uvrstimo v A-finale, kar je vsekakor glavni cilj. Od tam bo vse, kar naredimo, velik bonus.

Besedilo: Peter Kavčič, foto: S. Borak Youthstream

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj