Je Honda Slovencu ukradla idejo?

Priznati moramo, da je Honda na področju varnosti motociklov zagotovo eden od vodilnih inovatorjev. Po varnostni blazini na Goldwingu in ABS-u na športni CBR-ki so zdaj patentirali še varnostni pas.

28. 3. 2011

Nedavno je Honda patentirala poseben varnostni pas, ki bi voznika njihovih, predvidevamo da potovalnih, motociklih trdno in varno (? ) zadržal v sedlu.

Morda zamisel na prvi pogled res deluje smešno, a kot kaže se Hondini strokovnjaki ne šalijo, sploh če gre za varnost njihovih kupcev. Varnostni pas na motociklih, kjer voznik s svojim telesom aktivno sodeluje pri vožnji najverjetneje ne pride v poštev, na potovalnikih kot je Goldwing pa bi varnostni pas v določenih pogojih zares lahko odigral pomembno vlogo pri varovanju življenja in zdravja motorista.

Če ste slučajno v skrbeh, da bi motocikel voznika ob padcu potegnil za seboj, je ta strah sodeč po skicah, ki so priložene patentu odveč, saj naj bi poseben sistem senzorjev in tipal zaznal trenutek padca in v določenih primerih avtomatsko sprostil varnostne zaponke pasov.

Hondina skrb za varnost je vsekakor vredna odobravanja, a kaj ko se nam zdi, da je ta ideja ukradena. Pred dvema letoma je na sejmu v Celju podoben patent že predstavil tudi Slovenec Brane Šurlan, pri razvoju pa sodeluje tudi Brane Legan. Matevž bo mogoče vedel, če posnetek še obstaja.

MaT