Kaj najboljši slovenski enduraš Miha Špindler meni o električnemu KTM-u Freeride E? (video)

Kaj se zgodi, ko strastni bencinski odvisnik dobi v roke električno igračo?

Kaj najboljši slovenski enduraš Miha Špindler meni o električnemu KTM-u Freeride E? (video) (foto: Matevž Hribar) Matevž Hribar
24. 1. 2017

Bivši motokrosist, zadnja leta pa neustrašen bojevnik na najzahtevnejših enduro dirkah (18. februarja 2017 se bo že tretjič udeležil dirke Hell's Gate v Italiji!) je prvič v življenju dobil v roke električni enduro motor in sicer KTM-a Freeride E. Ker se tisti hip ni na progi vozil nihče drug, smo prisotni že po drugemu odpeljanemu zavoju slišali, kako vriska pod čelado. Takoj je šel 'na polno'. Najprej je odpeljal nekaj krogov po peščeno-kamniti motokros progi, nato pa ga je preizkusil še na naravnih preprekah – skalah, strmih vzponih in spustih. Vas zanima njegovo mnenje?

Miha Špindler: »Lahko rečem, da me je električni Freeride zelo pozitivno presenetil. Predvsem to, kako dobro vleče. Takoj mi je bil domač, kar za običajnega, bencinsko gnanega Freerida ne morem reči, tistega motorja se sploh ne morem navaditi. Električnega sem pa takoj polagal v bande, skakal. Ne vem, ali so kaj spreminjali vzmetenje in položaj stopalk, ker mi je bil takoj domač. Morda je pomagalo tudi to, da z nogami nimaš dela z menjalnikom in zadnjo zavoro in te zato malo bolj nazaj pomaknjene stopalke ne motijo.

Motor je med nogami zelo ozek, ker ni niti posode za gorivo niti izpuha, zato se lahko lepo giblješ naprej in nazaj. Vzmetenje seveda ni tako zmogljivo, da bi lahko z njim dirkal motokros, a svojemu namenu čisto dobro služi. Zanimiva je tudi namestitev ročice zadnje zavore na krmilu. Tega bi se moral še malo privaditi, čeprav je zanimivo, kako lahko v desnem ovinku, ko imaš notranjo nogo iztegnjeno naprej, upravljaš z zadnjo zavoro. Električni motor zelo enakomerno in dobro vleče, moti edino to, da takoj na začetku nima 'šusa'. Ko sem vozil električne triale, so eksplodirali takoj 'z nule'. To je edina stvar, ki me je res motila.«

Na vprašanje, če se v prihodnosti vidi na dirki z električnim motorjem, pa je odgovoril: »Seveda, zakaj pa ne. V tej konfiguraciji motor še ni primeren za ekstremni enduro, prav zaradi tega pomanjkanja moči takoj na začetku. Na težkih terenih rabiš sklopko. Pa cena je zaenkrat za moje pojme še previsoka. Verjetno je toliko dražji razvoj in vse skupaj, ne vem. Ko bodo pa zadevo še malo izpopolnili in pocenili, bo pa zanimivo.«

Še nekaj številk:

Cena takšnega Freeride E je nič manj kot 11.000 EUR, dodatna baterija pa nanese še dva tisočaka in pol. Ena, kar 30 kilogramov težka baterija v praksi preizkušeno zdrži med 12 in 19 kilometri živahne vožnje, kar pri povprečni hitrosti 30 km/h nanese približno pol ure akcije (tovarna navaja 40 minut pri uporabi varčnega programa št. 1, mi smo se večinoma vozili v bolj živahnih programih 2 in 3).

Čas polnjenja s pomočjo dodatnega polnilca preko 220-voltne vtičnice: približno ena ura. V Sloveniji se zaenkrat za zastopstvo električnih KTM-ov ni odločil še nihče; neuradno prav zaradi visoke cene.

tekst, foto in video: Matevž Hribar

KTM Freeride E in Miha Špindler

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri