Kako smo letos motocikle kupovali Slovenci? Naj znamka Yamaha, naj motocikel BMW R 1200 GS

11. 12. 2016 | Peter Kavčič
Deli
Kako smo letos motocikle kupovali Slovenci? Naj znamka Yamaha, naj motocikel BMW R 1200 GS

Pred koncem koledarskega leta se spodobi, da pod svoje delo, uspehe, vzpone in padce potegnemo črto. Kratek pregled statistike oziroma kako smo letos motocikle kupovali Slovenci.

Pred pregledom in obdelavo podatkov o prodaji motociklov in skuterjev, velja najprej omeniti, da smo se pri povzetku uprli na podatke, ki jih izkazujejo javni vpogledi v registre prvič registriranih motociklov, skuterjev in mopedov. Ker se tu in tam kakšen motocikel tudi izvozi ali pa morda ne registrira v letu, v katerem je bil kupljen, podatki morda niso do kosa natančni. Prav tako statistika ne zajema skuterjev in mopedov, ki jih do sedaj še ni bilo potrebno registrirati, torej tistih, ki zmorejo največ 25 km/h. V skupnem seštevku se najde tudi kakšen ne povsem nov motocikel ali oldtimer, vendar je njihov delež glede praktično zanemarljiv.  No, mi bomo tokrat kar vse poimenovali motocikli.

Zadovoljstvo trgovcev - prodaja se je izboljšala

Vsekakor so lahko letos trgovci v primerjavi z lanskim na splošno zadovoljni. V primerjavi z lani, ko je bilo vsega skupaj prodanih oziroma registriranih 1.719 motociklov, jih je bilo letos do konca meseca novembra opazno več - skupaj 1.870 oziroma dobrih 9% več. Nekaj se jih bo gotovo prodalo tudi v zadnjem mesecu, sploh ob dejstvu, da trgovci v decembru radi počistijo zaloge.

Yamaha pred BMW-jem in Hondo

Če se v začetku osredotočimo samo na 'velike' motocikle smo se Slovenci letos v največji meri odločali za Yamaho (471 kosov). Sledili so BMW (293 kosov), Honda (271), Kawasaki (166), Piaggio (124), KTM (104), Suzuki (95), Ducati (82), SYM (37), Moto Guzzi (22) in Aprilia (21).

Deček na fotografiji je eden najbolj znanih “mafijcev” na svetu. Ga prepoznate?

Najbolje prodajan motocikel je R 1200 GS

Za velik naskok Yamahe pred konkurenco je zaslužna družina MT. Tako dvovaljni MT-07 kot trivaljni MT-09 sta v vseh svojih izvedbah presegla število 100 prodanih motociklov in tako zasedla drugo in tretje mesto med posameznimi modeli. Če ste med tistmi, ki so letos kupili novega BMW-ja, potem ste najverjetneje izbrali model R1200GS, teh je bilo do konca novembra prodanih kar 119, je pa to tudi najbolj prodajan model na našem trgu. Največ GS-ov je bilo prodanih v aprilu, kar 41 kosov. Četrto mesto si je z 53 kosi izboril 125-kubični skuter Piaggio Liberty. Najbolj prodajan Hondin model je NC750XA (30 kosov), najpopularnejši Kawasaki pa je slečeni Z800. Vsekakor velja omeniti, da bi Honda verjetno prodala še kakšnen motocikel več, vendar je bila naprimer povsem sveža Africa Twin razprodana, proizvodnja oziroma dobava pa velikemu povpraševanju ni bila kos. Kljub temu jih je uvozniku uspelo na naše ceste spraviti skupaj 22.

Ducati je pričakovano največ iztržil od modela Scrambler (24 kosov), sledil pa mu je Monster 821 (12 kosov). Ta dva modela predstavljata skoraj polovico vseh prodanih Ducatijev, se pa Ducatiju zdaj, ko je prišel pod okrilje novega uvoznika gotovo obetajo boljši časi. Za prihodnje leto je Ducati pripravil tudi nekaj pomembnih novosti (mala Multistrada, dva nova Scramblerja).

Le petindvajset superšportnikov

Da smo Slovenski kupci nekako pozabili na superšportne cestne motocikle dokazuje dejstvo, da smo jih letos kupili zelo malo, le okrog 25, od tega so bili najuspešnejši Yamaha R1 (6 kosov) ter Ducati Panigale 959 (5 kosov) in Panigale 1299 (4 kosi).

Kot kaže si Slovenci eksotiko predstavljamo nekoliko po svoje, saj smo nekatere znamke, ki na tujih trgih dosegajo solidne tržne deleže, kupovali precej redko. Ker ni uvoznika, je razumljivo, da se je na novo registriralo le 10 Harley Davidsonov, je pa zanimivo, da je bilo po podatkih o registracijah prodanih vsega skupaj samo 16 Triumphov, 3 MV Aguste in en Victory, prav s tem pa smo se zapeljali in o njem svoje mnenje ekskluzivno zapeljali pri naši reviji Avtomagazin.

Pa skuterji? Zanimiv porast 50-kubičnih!

Kar se tiče skuterjev in mopedov z delovno prostornino motorjev do 50-kubičnih centimetrov je bilo do konca novembra prodanih oziroma prvič registriranih 1.496 kosov, kar je v primerjavi z lanskim letom precej spodbudno (v letu 2015 je bilo 1.373 registracij). V tem segmentu so si skoraj polovico tržnega dela razdelili trije proizvajalci: najuspešnejše je svoja skladišča praznil Piaggio (393 kosov), sledil je SYM (198 kosov), tretje mesto pa je pripadlo našemu Tomosu (159 kosov). Zdaj, ko je v Tomosu zavel nov proizvodni in razvojni veter, pa lahko, vsaj upamo, pričakujemo povečanje prodaje tudi na našem trgu. Omembo si zasluži tudi druga slovenska manufaktura - Tori, pri njih so prodali 14 mopedov.

Za vas smo preštevali, kalkulirali in podatke skupaj zbrali:

Tomažič Matjaž (Motomagazin)
Peter Kavčič (Motomagazin)

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del