TPI ali 'twin port injection' napoveduje revolucijo v svetu hard endura. Pobrskali smo za najbolj pomembnimi novostmi pri dveh novih KTM-ovih dvotaktnikih.
"Štiritaktni tekmeci pozor, tole orožje je najbolj nabrušeno," - tako nekako so pri KTM-u opozorili na svoji novi enduro specialki KTM EXC 250 TPI in EXC 300 TPI. Zakaj TPI? To je oznaka za twin port injection ali po naše za elektronski vbrizg goriva prek dveh šob, kar je v svetu terenskega motociklizma revolucija. KTM je postal prvi, ki je na serijskem motociklu s tem poskrbel za ugoditev normam Euro4.
Bolj čist in bolj zmogljiv, sliši se nemogoče!
Nov motor ima s tem sistemom za 50 odstotkov manj dima, ki nastaja pri zgorevanju dvotaktne mešanice olja in bencina. Sedaj se v posodo za gorivo (9 litrov) namreč vliva le čist bencin, v 0,7 litrsko ločeno posoda pa dvotaktno olje. Sistem vbrizga sam določa mešanico glede na trenutno obremenitev motorja. V izpuhu je tudi bistveno manj nezgorelega goriva, občutno manjša je tudi poraba goriva. Z enim polnjenjem posode za olje zadosti za 5 do 6 voženj s polnim 'tankom'.
KTM obljublja izjemno linearno in kontrolirano podajanje moči in s tem odličen oprijem zadnjega kolesa. Zaradi nove elektronike in dveh opcijskih trdot vzmeti, ki nadzirata ventil v sesalnem sistemu pa lahko vsak posameznik hitro nastavi in prilagodi karakter motorja svojim potrebam oziroma zahtevam terena. Torej bolj mehko podajanje moči v spolzkem in na ekstremnem terenu ter bolj ostro podajanje moči kjer je oprijem dober.
Pri obeh dvotaktnih modelih so spremenili tudi glavno gred, ki je sedaj višje in bližje centru mase motocikla. S tem so tudi zmanjšali tresljaje, ki so sedaj dokončno popolnoma izginili. Vsaj tako trdijo! Dejstvo pa je, da je že sedaj KTM na tem področju opravil odlično delo.
Zato verjamemo, da se bosta nova dvotaktnika peljala odlično. Nenazadnje KTM EXC 300 TPI kljub novim komponentam ostaja izredno lahek in brez goriva tehta vsega 103 kilograme.
Cena za KTM EXC 300 TPI znaša 9.589 EUR, za KTM 250 EXC 250 TPI pa 9.329 EUR
Za najbolj zahtevne so pokazali tudi izvedbo six-days z več dodatne opreme in ker bo ta legedarna dirka letos jeseni v Franciji, so vsi ti motocikli obarvani s francosko zastavo.
V Sloveniji jih lahko pričakujemo naprodaj junija pri dveh pooblaščenih trgovcih: AXLE d.o.o. Koper in Seles Moto d.o.o. v Grosuplju pri Ljubljani.
Peter Kavčič
foto: KTM
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj