Povečana prodaja med COVID-om jih je v nadaljevanju pahnila na rob preživetja. Sliši se čudno, a na koncu je povsem logično.
Največji proizvajalec motociklov v Evropi, avstrijski KTM, s katerim sodeluje tudi slovenski proizvajalec izpušnih sistemov Akrapovič, je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA danes znova zagnal proizvodnjo. Ta sicer zaenkrat obratuje delno, polno zmogljivost naj bi dosegla v treh mesecih. V podjetju ob tem nadaljujejo iskanje vlagateljev.
Obnovitev proizvodnje je omogočilo posojilo v višini 50 milijonov evrov, ki ga je zagotovila indijska družba Bajaj Auto kot delničarka KTM. Avstrijsko podjetje medtem nadaljuje iskanje vlagateljev, ki bi zagotovili sredstva za pokritje prihodnjih obveznosti.
Nadaljevanje proizvodnje sledi novembrski razglasitvi insolventnosti in februarja sprejeti prisilni poravnavi, v kateri so upniki pristali na 70-odstotni odpis dolga. Več kot 3000 upnikov je prijavilo za skupno 2,25 milijarde evrov terjatev, potrjenih jih je bilo za dve milijardi evrov.
Načrt prestrukturiranja podjetja določa, da mora upnikom do 23. maja vrniti 600 milijonov evrov. V nasprotnem primeru bo skupaj s hčerinskimi družbami pristalo v stečaju. Podjetje za vnovični zagon proizvodnje po lastnih ocenah potrebuje skupno 150 milijonov evrov.
KTM se je lani znašel v hudih težavah. Potem ko je ob povečanem povpraševanju po motociklih med pandemijo covida-19 povečal proizvodnjo, je ta po koncu pandemije in ob posledično zmanjšanem zanimanju postala prevelika, zaloge motociklov pa so močno porasle.
Lastnik KTM, družba Pierer Mobility, je v prvem lanskem polletju vknjižil več kot 172 milijonov evrov izgube, zadolženost pa se je povečala na 1,4 milijarde evrov. Prodaja motociklov KTM v tem času je bila 27 odstotkov slabša kot leto pred tem.
Novo na Metroplay: Pižama in certificirana nutricionistka Mojca Cepuš nas naučita brati deklaracije na prehranskih izdelkih | Več vem, bolje jem