Lizbona-Dakar 2007, 1. etapa: Peščeni začetek

Prva etapa tokratnega dakarskega relija je bila nekaj posebnega. Ponavadi so se tekmovalci ubadali z blatom, tokrat pa je za težke razmere poskrbel pesek.

Lizbona-Dakar 2007, 1. etapa: Peščeni začetek (foto: Bor Dobrin) Bor Dobrin
6. 1. 2007

Čeprav so vozili daleč od Sahare je bila 129 kilometrov dolga hitrostna preizkušnja povsem puščavska, saj je pot vijugala po peščeni podlagi. To je bilo odlično ogrevanje za vse udeležence in tudi za dva slovenska motorista.

Miran Stanovnik je prvo hitrostno preizkušnjo končal na 55. mestu in za zmagovalcem zaostal za 20. minut, Tomaž Merhar pa je zabeležil 201. čas z uro in 32 minutami zaostanka.

'Puščavski lisjak' je takole komentirtal svoj prvi dan: 'Proga je bila zelo zahtevna, kar je nenavadno za Dakar, saj smo vsi vajeni postopnega dvigovanja tempa in zahtevnosti trase. V vsakem primeru nisem hotel tvegati prav nič in sem najprej stopnjeval svoj tempo, dokler nisem prišel v pravi ritem. Drugi del hitrostne preizkušnje sem odpeljal bolj agresivno in tudi preizkusil kaj bo na hujše obremenitve 'poreklo' moje desno koleno. A razen rahle bolečine ni bilo ničesar. Motor je deloval brezhibno, edina zoprnija je bil mraz, saj me je preostali del poti, ko smo vozili po avtocesti pošteno zeblo'.

Tomaž Merhar je svoj prvi tekmovalni dan preživel dosti bolj stresno. 'Že na transferju od Lizbone do štarta hitrostne preizkušnje, me je po 5. kilometru presenetilo muhasto delovanje motorja. Razlog se je skrival v elektriki, saj je motor sam od sebe ugasnil. V tistem trenutku sem bil prepričan, da je zame dirke konec. Z motocikla sem moral sneti celo posode za gorivo in le prijaznosti domačina, ki mi je 'posodil' elektriko iz svojega avtomobila se lahko zahvalim, da sem nadaljeval. Motor mi je ponagajal tudi med samo hitrostno preizkušnjo, saj je 'trokiral' in kar štirikrat ugasnil. Ker pa je bil akumulator 'mrtev' sem kot berač ob cesti prosil za usmiljenje mojih sotekmovalcev, da smo motor s pomočjo električnih kablov ponovno zagnali. Tako moram biti kljub vsemu s tem rezultatom skrajno zadovoljen, saj sem presrečen, da sem sploh prišel do cilja in kljub težavam brez kazenskega pribitka. Jezi me le to, ker je bil pred dirko motocikel generalno obnovljen in bi vse moralo delovati brezhibno. Sam agregat je namreč povsem nov. A to je očitno Dakar, kjer nikoli ne veš kaj te čaka že naslednji trenutek. Sama proga mi je bila sicer všeč, presenečen sem bil nad težavnostjo in tem kako 'zares' smo morali dirkati že prvi dan. Vsekakor upam, da bom pred jutrišnjo etapo uspel popraviti električne bolezni motorja'.

Splet nesrečnih okoliščin je že skoraj neverjeten, saj je bil Tomaž ves čas brez pomoči mehanika, ta je namreč doživel hudo prometno nezgodo. Spremljevalni kombi je povsem uničen in so ga morali odpeljati z avtovleko, sam Kaiser Thorsten pa ima le rahlo poškodovano roko. To tudi pomeni dodatne zaplete pri oskrbi z nadomestnimi deli, saj bosta tako Tomo in Miran morala v primeru okvare improvizirati. A do Afrike se bo to že uredilo, od tam naprej jih bo mehanik spremljal v sedežu tovornjaka japonske ekipe Sugawara.

Med motoristi je sicer drugo leto zapored slavil domačin Ruben Faria, ki je štartal na vse ali nič in izkoristil lahkotnost svoje Yamahe. Drugo mesto je pripadlo prav tako Portugalcu Helgerju Rodriguesu, tretji pa je bil Španec Isidre Esteve Pujol na KTM-u. Favoriti kot so Cyril Despres in Giovani Sala (oba Gauloises KTM) sta prvi dan zaključila na 10 oziroma 20 mestu.

Za portugalsko slavje je poskrbel avtomobilist Carlos Sousa, ki je s svojim zasebnim VW Touaregom pripeljal najhitreje skozi cilj. Sledili so mu kar štirje tovarniški Touaregi, od tega Giniel De Villiers na drugem, Carlos Sainz in Ari Vatanen pa sta zasedla z popolnoma izenačenim časom tretje mesto.

Jutri je na sporedu 2. etapa od Portimaoa do Malage (500 km), od tega bo 60 km hitrostne preizkušnje.