Po tem, ko je organizator južnoameriškega relija ASO danes, 4.6.2009 napovedal, da bo največja dovoljena prostornina agregatov na reliju 2010 le 450 kubičnih centimetrov, je avstrijski KTM, osemkratni zmagovalec na tej legendarni dirki, napovedal odstop.
Oranžni so takoj napovedali, da januarja v Argentino in Čile ne bo niti njihove tovarniške ekipe, niti ekipe, podprte s strani tovarne KTM. Pravijo, da bodo ostali v reli vodah, a se bodo pač osredotočili na druge pomembne dirke v tej kategoriji, kot je svetovno prvenstvo.
Pri KTM-u so nam sicer že lani, ko smo obiskali tovarno v Mattighofnu, zaupali, da se govori o omejitvi na slabo polovico litra delovne prostornine, a jih je nenadna odločitev brez predhodne najave presenetila. Le pol leta pred štartom se namreč na dirko že pripravljajo, seveda pa ne le KTM Factory Team, temveč tudi mnogo privatnih ekip.
"Vsak šport potrebuje neke spremembe za razvoj in ohranitev zainteresiranosti tekmovalcev in gledalcev, ampak treba je upoštevati tudi vodilne ekipe, ki sodelujejo pri tem. Ves material za dirkalnik KTM 690 Rally za našo tovarniško ekipo in za 50 drugih strank bomo imeli v celoti pripravljeni v tem mesecu, saj smo podpisali že večino pogodb. Gre za velik finančni zalogaj. Začudeni smo tudi nad lojalnostjo organizatorja do nas, ki smo si po odpovedi Dakarja 2008 veliko prizadevali za ohranitev in razvoj te dirke kljub ekonomski krizi, " je povedal KTM-ov športni svetovalec in reli legenda Heinz Kinigadner.
Avstrijci menijo, da 450-kubičen agregat ni primeren za dolge dirke in zato sploh ne bodo razvijali novega motorja, ter se do nadaljnega ne bodo udejstvovali na Dakarju.
"Reli je služil kot promocija vzdržljivosti in moči naših enovaljnih strojev. Seveda bomo ostali v tem športu, a s to odločitvijo je Dakar za KTM zgodovina. Osredotočili se bomo na svetovno prvenstvo in iskali alternative, morda pa se bo KTM-ova ekipa kmalu udeležila prave puščavske dirke v Afriki, " je odločen športni direktor Winfried Kerschhaggl.
Kaj na to odločitev pravi naš puščavski lisjak, ob 22.21 težko preverimo, a verjetno nad odločitvijo ni preveč navdušen, mi pa tudi ne. Morda pa je to le nov začetek neke druge (afriške? ) zgodbe?
Matevž Hribar
foto: KTM
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj