Dakar 2021: ena država, 12 etap in 6 zadnjih gum

Salam alejkum, tudi naslednji reli Dakar v celoti ostaja v Saudski Arabiji, bo pa nekoliko krajši. Tudi današnja predstavitev 43. izdaje relija Dakar je bila kratka in sladka – napasli smo si oči ob posnetkih Prazne četrti in si oddahnili – naslednji Dakar bo počasnejši, torej varnejši!

 

11. 6. 2020

Vztrajnostnih relijev nikoli ne bomo mogli označiti za varen šport, je pa naloga organizatorjev, da pravila relija vzporedno z razvojem tehnologije, dirkanja in dirkačev vseskozi usklajujejo z varnostnimi ukrepi. K večji varnosti bo poleg zgoraj že omenjenih sprememb trase pripomoglo še nekaj novosti.

 

1.

Že »pobarvano« potno knjigo – color-coded roadbook (mimogrede, od letos dalje se oznake v francoščini menjajo za angleške izraze) bodo tekmovalci prejeli vsak dan brez izjeme na startu etape. Motoristom in voznikom štirikolesnikov jo bo organizator izročil 15 minut pred startom, medtem ko bodo sovozniki imeli le deset minut za hiter pregled. Zadnji zmagovalec Dakarja v motociklistični kategoriji Ricky Brabec je nad ukrepom, ki ga je v polovični obliki organizator že izvedel lansko leto, očitno navdušen, saj je po njegovem pomembno, da so dirkači med sabo čim bolj izenačeni, da se možnost goljufanja zatre v kali in da se ne nazadnje dirka upočasni tudi na ta način.

Tekmovalci v avtomobilskih kategorijah bodo potni knjigo prejeli v elektronski obliki, na tablici. Nov sistem bo Castera preizkusil na reliju Maroko, ki je že tradicionalno poligon za preizkušanje dakarskih inovacij. Datoteko bodo na tablice naložili v štartnem območju. Castera je elektronsko potno knjigo načrtoval tudi za motoriste, a mu je pandemija preprečila testiranja. Vsekakor obljublja, da bodo leta 2022 elektronske potne knjige deležni tudi motoristi.

2.

Za vse motoriste in voznike štirikolesnikov bo obvezen telovnik z zračno blazino v slogu MotoGP. Tudi »airbag« bodo tekmovalci prvič preizkusili na letošnjem reliju Maroko med 8. in 14. oktobrom.

3.

300 metrov pred nevarnostmi druge in tretje stopnje (danger !!, danger !!!), bo tekmovalca alarm navigacijskega sistema opozoril na skrajno previdnost.

4.

Vsekakor bodo tekmovalci morali bolj paziti na svoje dirkalnike, saj bo med samo dirko mogoče le enkrat zamenjati motor, za drugo menjavo pa je predvidena 10-minutna kazen. Poleg tega bodo motoristi razpolagali le s šestimi zadnjimi pnevmatikami za vseh 12 etap relija. Vsaka dodatna guma bo tekmovalca stala 30-minutne kazni. V prihodnje Castera napoveduje še več restrikcij glede menjave delov dirkalnikov.

Nova kategorija: Dakar Classic!

Vsa dakarska skupnost pa se je razveselila novice, da bodo reli obogatili klasični avtomobili izpred leta 2000, ki bodo tekmovali po paralelni, krajši trasi, in s prilagojenimi pravili.

Dakar 2021 bo tudi sicer nekoliko krajši: ne le, da je organizator črtal eno etapo, poenostavil in omejil na en dan je tudi tehnične in administrativne preglede, zaradi česar bodo ekipe in posamezniki prihranili precej denarja.

 

Vsi tisti, ki so pričakovali, da bo dakar 2021 spet bolj dakarski v smislu prečenja več držav, so verjetno nekoliko razočarani, res pa je, da organizator zagotavlja, da tekmovalci ne bo ponovili niti enega samega kilometra lanske izdaje. Dakar 2021 bo torej 100 odstotno nov!

 

Resnično izčrpnih informacij glede trase in pravil pa bomo kot vsako leto deležni šele novembra.

 

 

 

 

 

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri