Daytona 2011: Skubic diskvalificiran

Dirka 200 milj Daytone je včeraj potekala v nadvse kaotičnem vzdušju. Od štarta pa do cilja dirke so minile kar 4 ure, saj je bila dirka vmes večkrat prekinjena zaradi hudih padcev.

13. 3. 2011

Jubilejna sedemdeseta ponovitev te legendarne dirke je bila ena najdaljših, če ne celo najdaljša v zgodovini, saj se je organizator sredi dirke odločil, da morajo vsi tekmovalci zaradi varnosti zamenjati gume na motociklih. Po že dveh prekinitvah je ta odločitev botrovala še tretji. Tokrat je procedura trajala celo uro, saj so na stroške organizatorja zamenjali gume na vseh motociklih. Dirkanje je bilo namreč prenevarno. Naš edini predstavnik na tej dirki Boštjan Skubic se je do takrat držal odlično. Bil je na osmem mestu in vse je že kazalo, da bo še izboljšal svoj najboljši rezultat iz leta 2008, ko je bil osmi. A le krog po tretjem štartu je bila dirka ponovno prekinjena zaradi padca. Sledil je ponovni premor, da je organizator s steze počistil razlito olje.

Ob četrtem štartu je bila dirka skrajšana na 15 krogov, saj so tekmovalci že več kot tri ure vztrajali v usnjenih kombinezonih pod žgočim soncem. No, resnica je bila bojda drugje. Organizatorje so preganjale časovnice televizijskih prenosov, poleg tega pa so se bali, da gume ne bodo zdržale do konca dirke. Nekateri tekmovalci so se namreč ubadali s prekomerno porabo tekalne površine gum. Končno smo dočakali ponoven štart dirke. A ne za dolgo. V prvem krogu je zopet prišlo do padca. Sledila je nova prekinitev.

No v četrto je le šlo. Preostali del dirke je tekel gladko skoraj do cilja. V ciljni ravnini nekaj metrov pred ciljem pa sta pri hitrosti približno 300 km/h zadela dva tekmovalca v vodilni skupini. Sledil je spektakularen padec, ki je na srečo minil brez smrtnih žrtev. Zaradi padca je bila dirka z rdečo zastavo ponovno prekinjena, a ker je bil vodilni dirkač že v cilju je bila hkrati tudi končana. Boštjan Skubic je v cilj sicer pripeljal kot sedmi, a zaradi izobesitve rdeče zastave je po dirkaškem pravilniku obveljala uvrstitev, kot je bila v krogu pred nesrečo. Skubic je dirko končal kot 9., zmagal pa je američan Jason Di Salvo z Ducatijem.

Petnajstčlanska ekipa Inotherm Yamaha teama in številni navijači iz Slovenije so že začeli slavje, ko so skoraj dve uri po končani dirki organizatorji poklicali Skubica in ekipo na izredni tehnični pregled motocikla.

"Povedali so mi, da moja digitalna armaturna plošča ni v skladu s pravilnikom ameriškega prvenstva in da ustreza le nastopanju na svetovnem prvenstvu. Ko sem jim pokazal njihov pravilnik in jim dokazal, da je moja armaturna plošča v skladu z vsemi pravili, so priznali napako in se opravičili. Takoj za tem pa so zahtevali, da v prafaktorje razstavimo celoten pogonski agregat. Takoj mi je postalo jasno, da so se me lotili načrtno in da jim gre v nos naš dober rezultat. Pristal sem na razstavitev pogonskega agregata proti odškodnini, v kolikor se izkaže, da je le ta v skladu s pravili. Tako je namreč zapisano v dirkaškem pravilniku pri nas in povsod drugje po svetu. Ponudili so mi 1000 ameriških dolarjev, kar je 700 evrov, to pa je seveda precej premalo.

Stroški obnove takšnega motorja znašajo vsaj 3000 evrov in uradna potrditev devetega mesta za naše moštvo ni vredna tega denarja. Naša sredstva so precej omejena. Nov pogonski agregat stane 5000 eur in če bi ga razstavili, ga lahko kar takoj zabrišem v koš za smeti. Obrabljenih delov pač v dirkaškem športu ne moreš sestavljati nazaj. Ciljno črto sem prečkal kot sedmi in kot športniku mi to zadostuje. Sam sem potrdil, da se zmorem kosati z najboljšimi za uradne rezultate in statistiko mi je zares povsem vseeno, ” se je slikovito izrazil Skubic, ki po 11 letih dirkanja v Daytoni danes sicer ni skrival besa in razočaranja.

“Vsako leto smo bili tu odlično sprejeti in zato smo se z moštvom rade volje vračali. A letos je že na začetku postalo jasno, da smo z dobro vožnjo postali trn v peti hitrejšim tekmovalcem in tovarniškim ekipam. Nedko se je očitno odločil, da se nas je potrebno znebiti. Predvsem zaradi tega sem razočaran in žalosten. Sprva sem jim dejal, da se v Daytono ne bom več vrnil, a sedaj si želim le, da bi se v miru naspal in celoten dogodek dobro premislil, preden se zares odločim, " pravi Boštjan.

Inotherm Yamaha Racing Team

foto: Bor Dobrin

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri