Maroko: reli preluknjanih gum in navigacijskih napak. Po 1. etapi v vodstvu Quintanilla in Loeb!

7. 10. 2017 | Tina Torelli
Deli

Da je zadnji reli v sezoni za Svetovno prvenstvo FIM/FIA v cross-coutryju najboljša napoved za dakarske stavnice, se ve. Sem pridejo vse ekipe, vsi dirkači (no, Peterhanslu in Despresu je nekdo napisal opravičilo), in ne le to: tu na tekmovalnem terenu ekipe dokončno stestirajo nove dirkalnike!

Včeraj se je v Erfoudu zaključila prva etapa hitrega relija, ki ga že tradicionalno zaznamujejo preluknjane gume, navigacijske napake in kazni za prekoračene omejitve hitrosti v naseljih. Reli Oilibya Maroko ima od vseh petih relijev v prvenstvu (Puščavski izziv Abu Dabi, Katar, Atakama Čile, Desafio Ruta 40) največ pridiha starega Dakarja. Tudi zato, ker se dirka v Afriki na starih dakarskih trasah. Tudi zato, ker so vse misli dirkačev v resnici že na Dakarju. Tako je, na nepredvidljivih trasah med Fezom in Merzougo se v resnici dirka stari Dakar.

 

Na prašni in spolzki trasi super specialne preizkušnje ali prologa je bila najhitrejši Antoine Meo na novi raketi hiše KTM (o novi reli specialki smo pisali par par dnevi), a mu je organizator zaradi prekoračitve hitrosti na odseku z omejitvo pripisal šest kazenskih minut. Zmagovalec prologa je tako postal aktualni zmagovalec Dakarja Sam Sunderland, pred ekipnima kolegoma Walknerjem ter Quintanillo. Med prve tri in Laio Sanz na petem mestu se je vrinil hitri Kevin Benavides, ki je letos jasno pokazal - tudi s svojo prvo zmago na vztrajnostnem reliju za svetovno prvenstvo v svoji Argentini, da je več kot sposoben zmage na Dakarju. V avtomobilski kategoriji je bil na prologu najhitrejši Nasser Al Attiyah s Toyoto, drugi je bil Loeb v Peugeotu 3008 DKR, tretji Nani Roma z Minijem, sledila sta Hirvonen in Sainz.

 

Včeraj so dirkači odpeljali najdaljšo etapo celega relija - vsega skupaj 850 km, od tega 272 km hitrostne preizkušnje za motoriste in 367 za avtomobiliste. Oba Hondina asa Benavides in Goncalves sta se na poti izgubila, kar je izkoristil branilec naslova svetovnega prvaka v cross-countryju in trenutno vodilni v skupnem seštevku Pablo Quintanilla (Husqvarna) iz Valparaisa v Čilu, pred Walknerjem in Sunderlandom. Na šesto mesto za Benavidesa in Goncalvesa sta se uvrstila Meo (KTM) in nedavni zmagovalec Panafrice Joan Pedredo (Sherco).

Težak ognjeni krst na cross-country reliju je doživel Andrew Short, bivši motokrosist in superkrosist, ki je v ekipi Husqvarne nadomestil poškodovanega Pelo Reneta. Žal se je od zadnjega relija (in zanj prvega) v sezoni predčasno poslovil tudi najhitrejši motorist v karavani Avstralec Toby Price. Toby je padel na testiranjih nove specialke nekaj dni pred relijem in je že v bolnišnici v Barceloni, kjer so zdravniki ugotovili, da se je poškodba z Dakarja slabo zacelila, zato je veliko vprašanje, ali bo Toby lahko nastopil na jubilejni izdaji največje off-road pustolovščine na svetu januarja v Limi.

Prva etapa relija Oilibya pa se bo dobro vtisnila v spomin legendarnega Seba, ki se je sem vrnil po dveh letih svojih prvih korakov v pesku, ko je sedel v šolski klopi v razredu profesorja Stephana Peterhansla. Seb je že na tiskovki v Fezu povedal, da je čas, da dvoletno nabiranje izkušenj pretopi v prvo zmago na puščavskem reliju.

Danes se dirkači bojujejo na krožni etapi okrog Erfouda. Trenutno je po prvi kontrolni točki med motoristi najhitrejši včeraj z dvema kazenskima urama in desetimi minutami zaradi neposlušnosti do maršala na dirki Adrien Van Beveren na Yamahi, med avtomobilisti vodi Carlos Sainz.

Jutri se spet beremo, ko bo na vrti maratonska etapa.

 

Tekst: Tina Torelli

Fotografije: RallyZone - Edoardo Bauer, FIM, Kin Marcin/Red Bull Content Pool

 

 

 

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"