Na četrti dirki letošnjega svetovnega prvenstva razreda MotoGP je slavil Anadrea Dovizioso. Ta je v soboto napovedal po koncu sezone slovo od Ducatija. Dirko v Spielbergu je zaznamovala nezgoda Zarca (Ducati) in Morbidellija (Yamaha), njuna motocikla sta kot izstrelka nadaljevala pot v tretji zavoj – le srečnemu naključju se kaže zahvaliti, da nista težje poškodovala Rossija in Vinalesa (oba Yamaha) in še koga. Je steza v Spielbergu primerna za dirke razreda MotoGP?
To je bil prizor, ki jih sodobno motoristično dirkanje, še posebno na najvišjem nivoju, k sreči ne pozna (več). Takšne so bile dirkaške scene v šestdesetih in sedemdesetih letih. Zmaličeni motocikli do neprepoznavnosti, kosi plastike karbona in kovine po stezi, pomešani s travo in peskom, v katerem je obležal, na veliko srečo, nepoškodovani Morbidelli.
Kaj se je zgodilo? Na pospeševanju iz prvega zavoja je v blagem levem zavoju pri hitrosti okoli 300 km/h Zarco (pre)agresivno prehitel Morbidellija in nato pred vhodov v tretji zavoj močno zavrl. Vanj je trčil Italijan in oba sta padla s svojih motociklov. A dvokolesnika sta po principu inercije nadaljevala svojo pot: Zarcov Ducati v napihljivo zaščitno zaveso ob stezi, od koder ga je odbilo v smeri steze pod kotom 90 stopinj proti Rossiju in Vinalesu.
Tik predem ju je zgrešil za centimetre, ju je prav tako za centimetre zgrešila Morbodellijeva razpadajoča Yamaha in njeni uničeni deli. Člani ekip v Avstriji in gledalci pred TV-ji smo onemeli. Vinales se je ustrašil, si kar med vožnjo zaščitil glavo z rokami, nato privil plin in odbrzel. Rossi se je bled prijel za glavo v boksih. Oba brez praske. Čudež? Usoda? Sporočilo? »Sreča,« kot je rekel po dirki Rossi? To za resno dirkanje ne morejo biti pravi odgovori. Vprašati pa se je treba zakaj se je lahko to sploh lahko zgodilo?
Enoznačnega odgovora na to ni. Kot vedno pri nesrečah lahko govorimo o spletu in sosledju več dogodkov: Zarcojevega manevra prehitevanja, trka Morbidellija vanj, njune visoke hitrosti, konfiguracije steze. Ta je bolj avtomobilska kot motoristična, na to pa je opozarjal že pred leti Casey Stoner.
Rešitve morajo poiskati odgovorni – Dorna, pa tudi organizator, zato bo zanimivo kakšen potek bo imela steza na tem delu v naslednjem koncu tedna, ko je tam na sporedu še ena dirka, VN Štajerske. Dirka je bila prekinjena in po ponovnem štartu je slavil Dovizioso (Ducati). To je bila petdeseta Ducatijeva zmaga v razredu MotoGP.
Addio, Rdeči
Kar je ironija usode, saj je Dovizioso v soboto prek svojega menedžerja napovedal slovo od Rdečih po koncu letošnje sezone. Ne zgodi se vsak dan, da prva violina tovarniškega moštva, brez resnih pogovorov, enostransko napove odhod iz ekipe. A v Doviju se je očitno nabiralo dlje časa. Najmanj od takrat, ko je bil prva zvezda ekipe Lorenzo, ki mu je brez pravih rezultatov v denarnico kapnilo več kot 25 milijonov, daleč boljši Italijan pa je se je moral zadovoljiti z nekaj več kot milijonom evrov.
Prišla je korona-kriza, pri Ducatiju so cincali, Doviju ob dvomih vanj napovedovali občutno manjšo plačo, na to on ni pristal. A njegovi rezultati prvih treh dirk niso bili na nivoju.