MotoGP VN Indianapolisa in VN Češke - Kaj se je v resnici zgodilo?

17. 8. 2015 | Primož Jurman
Deli

Sezona dirk v razredu MotoGP se je prevesila v drugo polovico in kljub bližnji jeseni postaja vse bolj vroče. V igri za letošnji naslov so očitno trije: Rossi, Marquez in Lorenzo.

Če je Marquez (Honda) dokončno ujel korak z vodilnima in je v Indianapolisu ponovno dokazal, da mu na ameriških tleh – tako v Austinu kot Indyu - ni para, pa je dirka v Brnu uravnotežila stanje med dirkači. Lorenzo (Yamaha) je bil na Češkem vseskozi razred zase, Rossiju (Yamaha) se maščuje, da v kvalifikacijah ne zmore nastaviti motocikla po željah, štarta z druge ali celo tretje vrste in kljub trudu na dirki ostaja v zadnjih dirkah brez zmage. Stopničke so premalo, za naslov so potrebne zmage. Španca zmagujeta in pridno nabirata točke. Pedrosa,četrti dosedanji as v tem pokru, kljub solidnim rezultatom - tudi zaradi poškodb - počasi tone, in na njegovo mesto četrtega moža prvenstva je trdno stopil Andrea Iannone (Ducati), ki lovi Marqueza. No, pričakovati je, da se mu bo Marc v naslednjih dirkah v točkovanju oddaljil.

Nič več Indy

Kot kaže je bila letošnja dirka v Indyu zadnja. Potopilo jo je premalo zanimanja med Američani, čeprav je bilo letos 15 000 gledalcev več kot lani (skupaj čez vikend 145 000) in očitno bo v naslednjem letu na koledarju dirka v nam bližnjem Zeltwegu. Tudi dirka v Brnu je bilana zelo tankem ledu, a kot kaže sedaj naj bi se vendarle obdržala vsaj še za nadaljnjih pet let, saj so organizatorji zDorno podpisali pogodbo.Če je bil obisk v ZDA (relativno) slab, pa temu ni bilo tako v Brnu. Na veselje vseh tisočerih Slovencev, ki so tudi letos preplavili dirkališče, hotele, motele, pivnice in kampe v tem češkem mestu.

Rekordi tudi na stezi

Marquezova zmaga v Indyu je pomenila 700 zmago za Hondo, odkar je leta 1961 prisotna na tekmovanjih Grand Prix. Na španski Veliki Nagradi je takrat v razredu 125-kubičnih centimetrov s Hondo RC143 zmagal Avstralec Tom Phillis. Letos v Brnu pa je bil rekordenLorenzo, saj je v kvalifikacijah postavil najhitrejši čas kroga. Hondina dirkača sta bila proti Špancu brez moči, tudi Rossi je moral priznati poraz, Ducati je po nekaj dirkah z novimi deli motocikla zopet bližji vrhu. Suzuki je po testih v Italiji v Indianapolisu začel sodelovati s slovenskim izdelovalcem izpuhov Akrapovičem. Na motociklih GSX-RR, dirkačev Aleixa Espargaroja in Mavericka Viñalesa odslej hrumijoAkrapovičevi izpušni sistem. Ti bodo v naslednjih dirkah deležnimenda nenehnega razvoja in izboljšav, to pa naj bi pomagalo pri povečanju motorne moči Suzukija, ki mu jo kronično primanjkuje. Partnerstvo med Suzukijem in Akrapovičem v razredu MotoGP v dirkaški zgodovini prvenstva ni novo, saj sta v preteklosti obe znamki med seboj že sodelovali.

Prestopi in najmlajši

Brno je čas v sezoni, ko se zavrti kolesje prestopov. Vroče so informacije o morebitnem prihodu Kenta iz razreda Moto3 v razred MotoGP (Pramac Ducati), ki naj bi zamenjal Petruccija. Kandidat je tudi Zarco iz razreda Moto2. Crutchlow (Honda) naj bi si želel tudi nazaj k Ducatiju, a bo verjetno ostal kar pri Hondi. Hayden bo iskal motiv menda v Superbikeu, po odhodu Melandrija pa je k Aprilii do konca sezone presedlal Bradl. Po aretaciji šefa ekipe Cruzarija zaradi pranja denarja se je ekipi zahvalil za sodelovanje. Ob boku najboljših na dirkah za Veliko nagrado potekajo dirke pokalnega prvenstva RookiesCup, kjer se na KTM-ih RC 250 R podi 24 mulčkov. Letos tam vozi tudi nadobudni Hrvat Martin Vugrinec. Slovencev pa na stezi, razen ob njej inob stojnicah za hrano in pijačo, žal ni.

Rezultati

VN Indianapolisa, Indianapolis, 09.08.2015

1. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team - 41'55.371

2. Jorge LORENZO, Movistar Yamaha MotoGP - +0.688

3. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP - +5.966

4. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team - +6.147

5. Andrea IANNONE, Ducati Team - +21.528

VN Češke, Brno, 16.08.2015

1. Jorge LORENZO, Movistar Yamaha MotoGP - 42'53.042

2. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team - +4.462

3. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP - +10.397

4. Andrea IANNONE, Ducati Team - +13.071

5. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team - +15.650

Vrstni red:

1. Jorge LORENZO, Yamaha - 211

2. Valentino ROSSI, Yamaha - 211

3. Marc MARQUEZ, Honda - 159

4. Andrea IANNONE, Ducati - 142

5. Bradley SMITH, Yamaha - 106

Primož Jurman

Foto: Dorna, ekipe, Primož Jurman

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja