MotoGP: Zvezda je rojena

17. 9. 2019 | Primož Jurman
Deli

Trinajsta dirka letošnje sezone v Italijanskem Misanu je že pred začetkom dirkaškega vikenda obetala, da bo razburljiva. Steza bolj odgovarja Yamahi, dodatno upanja na uspeh so pri znamki iz Iwate utrdila testiranja na tej stezi avgusta.

Rossi in Vinales (oba Yamaha) sta namreč na uradnih testih, na stezi, zgrajeni leta 1972, testirala kopico novih delov (izpuh, karbonska nihajka, zaščita sprednjih zavor za zadrževanje toplote), ki pa naj bi jih uporabljali šele v naslednji sezoni. Med novostmi izstopa dvojni izhod Akrapovičevega izpušnega sistema, ki je še najbolj podoben Suzukijevemu. Rossi se je v lovljenju spodobnega rezultata po testiranju odločil, da nove dele uporabi že kar letos na dirki (morda prehitro in vse naenkrat), Vinales je bil bolj konservativen in se zanje (še) ni odločil. Večina ostalih moštev se je na testiranjih igrala s karbonskimi ojačitvami okvirja in vilic (Honda, KTM, Suzuki) , videli smo tudi veliko inovativnih rešitev aerodinamike (Ducati).

Vročina pomeni težave

Že na petkovih treningih v vročem Misanu je bilo jasno, da bo ob prav takšni napovedi za cel vikend poglavitni izziv dirkačev oprijem (predvsem) sprednjega kolesa. Kljub ugodnim napovedim za Yamahine voznike, pa je šla vročina na roke Marquezu (Honda), ki je znan po tem, da spretno krmari sprednje kolo tudi takrat ko to že drsi. Na kvalifikacijah se je uresničil scenarij, ki je govoril o hitrih Yamahah, vse štiri so se uvrstile na prvih sedem mest, Vinales je bil najhitrejši, Rossi pa sedmi. Marquez se je kvalificiral kot peti, Quartararo pa kot tretji. Presenetil je P. Espargaro (KTM) z drugim časom, ki je kot kaže tudi posledica smeri razvoja, ki jo je začrtal testnik Pedrosa.

Dirkaški dan je obetal zanimiv razplet; Vinales je znan po tem, da kvalifikacijskih časov ne zmore vnovčiti v dirki, Marquez je bil po dveh izgubljenih dirkah v zadnjem krogu željan zmage, Quartararo postaja vse močnejši, Rossi je napovedoval boj za stopničke. No, novinec Fabio je vodil skozi večji del dirke, Marquez mu je na trenutke težko sledil; Quartarao je prikazal odličen dirkaški ritem in podoben občutek pri drsenju sprednje gume kot ga ima Marc. A vendarle na drugačen način kot Španec, saj je težji, višji, Yamaha pa ima drugačne karakteristike. Fabio je mešanica stilov Marqueza in Lorenza – s tem, da je hiter tudi takrat ko pogoji niso optimalni, pri tem pa mu pomaga tudi nova Michelinova guma, ki je po godu M1. In, ne pozabimo, da sedi na poltovarniškem motociklu!

Zvezda prihodnost

Na koncu dirke ga je Marquez vendarle prehitel ter zmagal. A kot kaže bo Francoz slej kot prej vendarle zmagal in v prihodnje očitno postal tudi kandidat za naslov svetovnega prvaka. Zdržal je ob pritisku Marqueza, kar je težko tudi za mnogo bolj izkušene dirkače, Španec pa je s 77-to zmago v Misanu tako postal četrti najbolj uspešni dirkač v zgodovini. A kot kaže je rojena že naslednja zvezda svetovne dirkarije. V prvem letu »šolanja« v razredu MotoGP Quartararo od poslušnega učenca postaja boljši kot njegovi dirkaški idoli in učitelji.

Rezultati:
1. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, 42'25.163
2. Fabio QUARTARARO, Petronas Yamaha SRT, +0.903
3. Maverick VIÑALES, Monster Energy Yamaha MotoGP, +1.636
4. Valentino ROSSI, Monster Energy Yamaha MotoGP, +12.660
5. Franco MORBIDELLI, Petronas Yamaha SRT, +12.774
6. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team, +13.744
7. Pol ESPARGARO, Red Bull KTM Factory Racing, +20.050
8. Joan MIR, Team SUZUKI ECSTAR, +22.512
9. Jack MILLER, Pramac Racing, +26.554
10. Danilo PETRUCCI, Ducati Team, +31.456

Vrstni red (13 dirk/19):

1. Marc MARQUEZ, Honda, 275 točk
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 182
3. Danilo PETRUCCI, Ducati, 151
4. Alex RINS, Suzuki, 149
5. Maverick VIÑALES, Yamaha, 134
6. Valentino ROSSI, Yamaha, 129
7. Fabio QUARTARARO, Yamaha, 112
8. Jack MILLER, Ducati, 101
9. Cal CRUTCHLOW, Honda, 88
10. Franco MORBIDELLI, Yamaha, 80

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja