Nove, velikanske spremembe koledarja svetovnega prvenstva v motokrosu

3. 7. 2020 | Jaka Završan
Deli

Po štirimesečnem premoru zaradi koronavirusa je znova čas, da se najboljši motokrosisti sveta vrnejo na dirkaške steze.

Prvič v zgodovini tega športa se je zgodilo, da sta bili po prvi polovici koledarskega leta odpeljani le dve dirki, kar je posledica pandemije nastale zaradi koronavirusa. Kakorkoli pa FIM in Infront Moto Racing sporočata dobre novice, in sicer, da se dirkaška karavana z avgustom vrača.

Glede na časovno stisko in različne ukrepe po posameznih državah pa bo letošnji koledar povsem unikaten. Sezona se bo tako 9. avgusta nadaljevala v Kegumsu v Latviji, kjer se bodo v roku enega tedna odvile kar tri dirke. Čeprav bo lokacija tekmovanja ista, pa FIM sporoča, da bo steza za vsako preizkušnjo nekoliko drugačna. Podoben scenarij se bo septembra ponovil tudi v italijanski Faenzi, ob koncu sezone pa še v belgijskem Lommlu, ki velja za eno izmed najtežjih stez na svetu. Odločitev, da se bo na isti lokaciji odvilo več dirk, posledično pomeni, da bo iz koledarja odpadlo nekaj ostalih držav kot so Češka, Švedska, Finska pa tudi Nemčija.

Dirkaško dogajanje skrčeno na en dan

Glede na natrpanost dirk, so pri FIM-u sprejeli odločitev, da bo dirkaško dogajanje potekalo v enem samem dnevu namesto v dveh, kot je bilo to do sedaj običajno. To v praksi pomeni, da se bodo vozniki na dan dirke v jutranjih urah pomerili na prostem treningu in treningu na čas, nato pa še na klasičnih dveh dirkah. Štartno pozicijo pa bo določal najhitrejši krog iz treninga na čas.

Pokal narodov

Veliko polemik pa je sprožil tudi pokal narodov, ki bi moral 27. septembra potekati v Erneeju v Franciji. Pandemija in z njo sprejetje strogih ukrepov v Franciji pa so to oteževali do te mere, da se je lokacija tega unikatnega dogodka spremenila. To čast bo imel tako angleški Matterley Basin, ki je pokal narodov nazadnje gostil leta 2017.

Velikanska novost je tudi ta, da bo tako imenovana olimpijada motokrosa štela tudi za točke svetovnega prvenstva v razredih MX2 in MXGP, kar pa zna organizatorjem zaradi načina tekmovanja povzročati kar nekaj preglavic. Naj spomnimo, da lahko na tovrstnem dogodku posamezno državo zastopajo le trije njeni najboljši tekmovalci.

Dejstvo je, da se bo letošnja sezona, zaradi vseh ukrepov in sprememb v sami izvedbi v zgodovino zapisala z velikimi črkami. V teoriji vse novosti sprejete s strani FIM-a in Infront Moto Racinga sicer pijejo vodo, a bomo lahko že čez dober mesec videli, kako pa se obnesejo v praksi.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem