Sanjski uspeh Slovencev v Daytoni!!!

Kot strela z jasnega je med domače ljubitelje bencinskih športov udarila novica o neverjetnem podvigu, ki je v nedeljo ponoči po našem in v nedeljo popoldan po ameriškem času uspel slovenski ekipi Inotherm Racing team. Na tradicionalni, letos že 66. dirki imenovani Daytona 200, v Daytoni na Floridi, sta cestnohitrostna dirkača Boštjan Pintar in Boštjan Skubic, v konkurenci več kot 60 motociklistov iz vsega sveta, na koncu zasedla neverjetno 10. in 14. mesto.

12. 3. 2007

Poleg dobrodošle denarne nagrade, sta s tem fanta tudi prvič v zgodovini osvojila točke za ameriško prvenstvo. Čeprav so bili člani Inotherm racing teama na tiskovni konferenci, ki so jo pripravili pred odhodom čez lužo pri svojih napovedih zelo previdni, so kot kaže v Daytoni startali izključno na dober rezultat.

Lansko 20. mesto Pintarja in 22. mesto Skubica, ki je pred njihovim odhodom veljalo za skorajda neponovljiv rezultat, je tako povsem zbledelo ob primerjavi s sinočnjim uspehom. Skubicu, ki je letos že sedmič nastopil na tej dirki, je šlo v celem tednu vse kot po maslu, na dirki pa je imel kljub temu nekaj smole. Organizatorji so odločili, da je Skubic na dirki startal nekoliko prekmalu, zato so mu kmalu po uvodnih krogih pokazali tablo z njegovo številko. Prislužil si je kazenski "drive thru" in z vožnjo skozi boks je že takoj na začetku izgubil skoraj deset mest. Nekaj izgubljenega časa mu je kasneje v dirki uspelo nadoknaditi, a kljub vsemu je njegov končni rezultat zaradi kazni okrnjen vsaj za mesto ali dve na skupni lestvici.

Povsem drugače se je dirkaški teden v Daytoni razpletal Boštjanu Pintarju, ki se je letos v Daytono odpravil drugič. Zanj se je sama dirka iztekla bolj ali manj brez težav, za razliko od samih treningov, v katerih pa je Pintarja zmotil počen hladilnik njegovega dirkalnika iz katerega je pričela iztekati hladilna tekočina. Vsled popravila le tega je Pintar zamudil del svojih treningov, a kot je pokazal na sami dirki, se je v Daytono kljub vsemu podal odlično fizično in psihično pripravljen, kar je zanj dobra popotnica pri nadaljevanju letošnje sezone na dirkah evropskega prvenstva v 600 kubičnem razredu. Uspeh naših voznikov odmeva tudi čez lužo. Tam celo bolj, saj so tovarniški dirkači in profesionalni vozniki zares prave zvezde, medtem ko sta se med elito Pintar in Skubic uvstila kot povsem neznani imeni iz daljne Slovenije.

Poleg tega daje njunemu uspeho svojevrsten pečat še dejstvo, da sta z istima motocikloma oba nastopila že na četrtkovi dirki razreda Supersport 600, kjer sta zasedla 25. in 30 mesto. Njuna dirkalna motocikla sta torej takorekoč povsem serijska, saj sta bila z namenom nastopa na obeh dirkah pripravljena po pravilniku razreda 600, medtem ko se dirka 200 milj Daytone vozi v kategoriji Formula Extrem, kjer so na motociklu takorekoč dovoljene vse radikalne dodelave. Glavno pravilo je, da mora kubatura motocikla ostati nespremenjena. Večina voznikov, vsaj tistih na vidnejših mestih, ima tako na motociklih spremenjeno vzmetenje, zamenjane zavore, kolesa, precej močnejši in bolje dodelan pa je tudi njihov pogonski agregat. Serijski motorji, takšna kot sta jih vozila Skubic in Pintar, so tako v primerjavi z dirkaškimi specialkami na hitrem ovalu kjer hitrosti presegajo 300 km/h povsem nekonkurečni.

Prednost pa imajo tovarniški vozniki tudi pri obveznem postanku v boksih, saj so boljša moštva zaradi specialne opreme sposobna oskrbeti tekmovalca z polno posodo goriva in zamenjavo prednjega in zadnjega kolesa v približno petih sekundah ali celo manj, medtem ko je članom Inotherm Racing teama samo dolivanje goriva vsakokrat vzelo več kot minuto dragocenega časa za menjavo pnevmatik, pa tako Skubic kot tudi Pintar nista imela niti časa, saj bi še to pomenilo preveč izgubljenih mest med postankom v boksih. Tako sta oba Slovenca, za razliko od ostalih tekmovalcev, dirko odpeljala vsak z le po enim kompletom pnevmatik, ki pa so proti koncu 320 kilometrov dolge dirke bile že tako iztrošene, da niso več dovoljevale takšnega finiša, kot bi si ga oba naša voznika za pridobitev še kakšnega mesta morda želela.

Na dirki je presenetljivo zmagal Kawasakijev voznik Steve Rapp, saj sta letošnjo Daytono zaznamovala dva vidnejša odstopa. Tako lanskoletni zmagovalec Jake Zemke kakor tudi legendarni Miguel Duhamel, petkratni zmagovalec te dirke, sta ostala ob progi brez goriva. Ja, tudi to je Daytona.

Izjava Pintarja:

"Noro, noro, noro . . tega niti v sanjah nisem pričakoval! 10. mesto v Daytoni je zame skoraj tako kot zmaga. Verjetno bom šele jutri zares dojel, kaj nam je pravkar uspelo. Dirka je bila zame fantastična in vesel sem, da si je do konca dirke več kot 50 zelo hitrih voznikov od zadaj ogledalo Akrapovičev izpuh moje dirkalne Yamahe.

Ta uspeh mi bo služil kot odlična popotnica pri nadaljevanju letošnje sezone."

Izjava Skubic:

"Seveda sem super zadovoljen z rezultatom, ki sva ga oba dosegla, a kljub temu mi v ustih ostaja grenak priokus, saj bi lahko prišel še mesto ali dve višje, če bi ne dobil kazni, za katero menim, da je nisem zaslužil. Organizator me je kaznoval za prezgodnji štart, pa čeprav sem sam prepričan, da ni bilo nič narobe. No, vse skupaj bo kmalu utonilo v pozabo, za večno pa bo ostal zapisan le uspeh, ki sva ga dosegla letos s Pintarjem. In prav je tako."

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri