Moto test: eSolex in Gocycle

22. 11. 2010 | Matevž Hribar
Deli

V uredništvu sta se znašli dve vozili na hibridni pogon. Motor z notranjim izgorevanjem in ­elektromotor? Ne, le elektromotor in – noge.

Električne avtomobile napovedujejo vsi večji avtomobilski proizvajalci, nekateri so jih celo že spravili na cesto, a takojšnje opustitve bencinskega pogona seveda ne pričakuje nihče, saj ima težak in velik avtomobil težave s časom polnjenja in z dometom. Kako pa se električni pogon obnese pri sproščenem vijuganju po mestnih ulicah z dvokolesnikom? Odlično!

Po ljubljanskih ulicah (in cesti do Kranja, o tem kasneje) smo skupaj z dekleti iz uredništva Cosmopolitana preizkušali dve dvokolesi. Prvi je eSolex, električna različica nekdaj, predvsem v Franciji, zelo priljubljenega kolesa s pomožnim motorjem. Tam, kjer je imel prvotni Solex dvotaktnik, je zdaj le še majhen prostor za rokavice ali morda tanko pelerino, motor pa se je preselil nižje in bolj nazaj k zadnjemu kolesu, prek katerega se tudi prenaša moč. 3, 9 kilograma težka baterija je skrita med voznikovimi nogami in jo je mogoče preprosto odstraniti s ključem ter jo tako polniti v pisarni, če nimate vsi take sreče, da bi se lahko s celim vozilom pripeljali do pisarniškega stola.

Litij-polimerska baterija se do 70 odstotkov kapacitete napolni v štirih urah, do stotih pa v osmih urah. Tovarna navaja doseg od 25 do 40 kilometrov. Torej bi do doma moral priti, no, vsaj blizu, sem si mislil, in ker je indikator baterije kazal vse črtice, odpeljal proti Kranju. Nekje pri AMZS-ju na Dunajski je ugasnila prva črtica, pri Trzinu jih je bilo le še pol, mimo golf igrišča pri Smledniku pa je pri Pininfarini oblikovan eSolex crknil. S pedali premikati 40-kilogramski bicikel sploh ni preprosto, da veste.

Naslednji dan je šlo bolje, saj se je baterija polnila vso noč: življenje je ugasnilo šele na koncu Celovške po varčno prevoženih 28 kilometrih, kar pa je že v okvirih tovarniških podatkov, in verjamem, da bi Tina in Nika naredili še kakega več. Električni Solex zakonsko zablokiran potegne do hitrosti 25 kilometrov na uro (tako ne potrebujete čelade in registracije), neuradno pa gre brez blokad nekaj malega čez 30. Tega niste prebrali v Avto magazinu, v redu?

Medtem ko je eSolex v osnovi bolj moped kot kolo, je Gocycle bicikel. In to tak, da zložen zavzema zelo malo prostora in je zato primeren za prevažanje v prtljažniku avtomobila ali na jahti. Gocycle je zaradi inovativnosti prejel več priznanj (Eurobike Gold Award 2009, Bicycle Innovation Award 2009, Best Complete Bycicle and Best Inovation 2008), kar si tudi zasluži, saj ni le kolo z dodatno privitim elektromotorjem in baterijo, ampak od ventilčkov do krmila mladostno oblikovan izdelek.

Motor ima vstavljen v zadnjem pestu, posebnost pa je v ohišje skrita veriga (za nožni pogon), ki je trajno namazana in tako ne bo zamazala voznikovih hlač ali rok pri zlaganju. Ogrodje s prilagodljivim krmilom in sedežem ter kolesa so izdelani iz materiala, podobnega ogljikovim vlaknom, zato celotno vozilo tehta le dobrih 16 kilogramov. V nasprotju z eSolexom s klasično (motoristično) ročico za plin ima Gocycle le gumb, ki ga stisnemo šele po začetnih nekaj vrtljajih pedalov z nogami. Kljub manjši moči so pospeški obeh zelo primerljivi, največja hitrost pa v ljubljanski gneči zadostna. Težava električnih biciklov je v hrupu oziroma v tišini, saj nič ne brni, zato je za komunikacijo s pešci potrebna uporaba troblje.

Paket elektrike in pedalov učinkuje: v bateriji je energije dovolj za Ljubljano, kam dlje pa se s takim (razen nas) tako in tako ne boste vozili. Če vas zanima, imajo pri obeh zastopnikih na voljo testna vozila. Da boste čez leto ali pet avtomobil lažje zamenjali za tistega na električni pogon.

eSolex

Cena testnega vozila: 1.595 EUR

Motor: elektromotor 400 W, 37 V.

Baterija: litij-polimerska, 37 V, 16 Ah, 3, 9 kg.

Čas polnjenja: 8 h.

Avtonomija: 25 do 40 km.

Največja hitrost: 25 km/h.

Okvir: jeklen cevni

Zavore: spredaj kolut ? 160 mm, zadaj bobnasta zavora.

Gume: 17 x 2, 25.

Teža: 40 kg.

Zastopnik: KI Interim, Železna 16, Ljubljana, 01/437 02 47, www.e-solex.si.

Gocycle

Cena testnega vozila: 1.790 EUR

Motor: elektromotor 250 W.

Baterija: NiMH 9 Ah.

Čas polnjenja: 3, 5 h.

Avtonomija: 13 do 32 km.

Največja hitrost: 24 km/h.

Okvir: magnezijeva litina.

Zavore: kolut spredaj in zadaj.

Gume: 20 x 1, 75.

Teža: 16, 2 kg.

Zastopnik: GreCom, ltd., Koprska 100, Ljubljana, Slovenija, www.gocycle.com.

Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja