Pogovarjali smo se s Slovencem, ki na najvišjem nivoju motošporta skrbi za dirkalnik Yamahine tovarniške ekipe.
Slovenci smo čudni tiči. Malo nas je, približno za eno krajevno skupnost New Yorka, a se nam včasih zdi, da se svet vrti okoli nas. Po drugi strani pa smo nepoznani. Tudi v motošportu. Toda hej, imamo izjeme! Denimo v svetu motoristične hitrostne dirkarije v razredu MotoGP, kjer svoje znanje mehanika razdaja bivši član slovenske kajakaške ekipe Jurij Pellegrini.
Dobitnik srebrne medalje na evropskem prvenstvu v Augsburgu leta 1996. Mehanik v Yamahini ekipi Bena Spiesa. Soukan'c. V pogovoru z njim je zaznati neizmerno predanost do dela, ki ga opravlja, izziv, ki mu ga ta pomeni, in presežek v razmišljanju, ki ga gojimo v teh krajih. In veste, njegov rdeči 'soukanski redič', solata, ki jo z ljubeznijo goji doma, je zakon!
Jurij, povej, koliko jih šteješ, kakšna je tvoja splošna izobrazba?
Štejem 38 let, moja formalna izobrazba je povezana z elektriko, saj sem električar, energetik.
Menda si bil v svoji karieri precej uspešen v veslanju. Kakšne uspehe si dosegel?
Veslal sem od malega pa vse do 23. leta starosti. Leto dni sem bil v slovenski članski reprezentanci, pred tem sem bil tudi član mladinske reprezentance – skupinsko smo bili drugi na evropskem prvenstvu v Nemčiji pa tretji na mladinskem svetovnem v slalomu v Švici.
Kako si pa potem zašel v motoristične vode?
Motocikli so me vedno zanimali, že v osnovni šoli sem 'šraufal' Tomosove mopede, redno sem hodil na dirke na Grobnik, kupoval italijanske motoristične revije, v katerih sem sledil sceni. V srednji šoli sva z bratom nabavila Suzukija 750. Širil se je krog motorističnih prijateljev in prek njih sem se leta 1999 spoznal z ekipo De Cecco iz Vidma. Postal sem mehanik, kar sem si vedno želel.
V katerih ekipah in s katerimi vozniki si delal na svetovni sceni, v WSBK in MotoGP?
Nabor ekip, s katerimi sem delal, je kar pester: De Cecco, Bertocchi, Ncr, PSG-1, Yamaha WSBK in zdaj Yamaha MotoGP factory racing. Vozniki, katerih mehanik sem bil, so bili Fabien Foret, Doriano Romboni, Juan Bautista Borja, Ivan Clementi, Fonsi Nieto, Troy Corser, James Toseland in v zadnjem času Ben Spies.
Kaj je potrebno, da prideš v ekipo MotoGP? Kje si se naučil dela in kdo oceni, da si sposoben za to delo?
Potrebno je veliko truda, potrpežljivosti, nenehno moraš slediti novim trendom, najbolj pa so pomembne izkušnje – ko šefi ekip vidijo, da ne delaš napak, in ko imaš dobre rezultate, te to pelje samo navzgor. Tvoj delo mora biti brez napak, saj te niso dopustne. Da uspeš, pa potrebuješ še kanček sreče, tako kot povsod.
V sezoni 2012 boš drugo leto v MotoGP-ju. Katere so tvoje zadolžitve, kako ste organizirani v ekipi in kakšno je vzdušje? Je delo naporno?
Ekipa deluje organizirano, umirjeno in premišljeno. Imam veliko zadolžitev, od sprednjih zavor pa do elektronike (kablov) ter še kaj drugega, med drugim Benu na zidu kažem tudi tablo s časi. Moram reči, da v vseh nalogah uživam, tako da mi nobena zadolžitev ni pretežka.
Z Benom sta skupaj že nekaj let. Kako veš, da ti zaupa?
Prav dejstvo, da sem njegov mehanik že tretje leto, je razlog, da mi zaupa. V teh treh letih me je namreč dobro spoznal.
Kdaj prvič vidiš novi motocikel za novo sezono? V čem se ta največkrat razlikuje od predhodnega – v elektroniki?
Motocikel za naslednjo sezono prvič vidimo že konec sezone, ko imamo testiranja za prihodnje leto. Da, elektronika se nenehno razvija. Izpopolnjuje se tudi skozi sezono, tako kot drugi deli motocikla. Pravzaprav vse, kar je povezano z razvojem, naredijo v tovarni, mi kot ekipa motocikel dobimo na stezo tik pred dirkami. Po dirkah gre nazaj na Japonsko.
Kakšna je po tvojem videnju razlika v tehniki v MotoGP in WSBK? MotoGP je namreč vrhunec tehnologije v motociklizmu!
WSBK je kakšno stopničko nižje, kljub temu pa je moje delo približno enako.
Kako poteka tvoj dirkaški konec tedna?
V sredo se postavlja boks, v četrtek se pripravlja motocikle, v petek in soboto so treningi, v nedelja je dirka. Po dirki se vse skupaj pospravi, v ponedeljek gremo bodisi domov ali pa na naslednjo dirko.
Kaj misliš o formuli CRT?
Če se bo kriza nadaljevala, bo treba razmišljati o CRT kot o resni alternativi razredu MotoGP.
Koliko časa si na poti?
Od konec januarja pa do novembra, ves čas.
Če primerjaš Yamaho s Hondo in Ducatijem, kje vodiš njene prednosti in kje pomanjkljivosti?
Yamaha je zelo dobro uravnotežen in dobro vodljiv motocikel, v primerjavi s konkurenco pa ji manjka kakšen 'konjiček'.
Kateri bo tvoj naslednji korak v karieri? Boš ostal v teh vodah?
Za zdaj bom ostal na MotoGP-sceni, to je zame!
Tekst: Primož Jurman, foto: Bor Dobrin, ekipa