Konec prejšnjega tedna je v Ženevi padla odločitev o uvedbi sprememb v prevenstvu MotoGP za sezono 2010, pomembne spremembe pa so potrjene tudi za leto 2012.
Do sezone 2012 bodo dirkalniki razreda MotoGP še naprej imeli agregate z največ 800 kubičnimi centimetri delovne prostoronine in neomejenim številom valjev, v sezono 2012 pa bodo zapeljali z največ 4 cilindri in največ litrom delovne prosotrnine. Premer batov bo lahko meril največ 81 mm, kar pomeni, da se bo hod batov kratek in se bodo novi stroji vrteli zelo hitro.
Po mnenju organizatorjev so podatki o dovoljeni prostornini, številu valjev in premeru batov dovolj, da lahko tovarne pričnejo z razvojem agregatov, natančnejša navodila pa bodo tovarne prejele v začetku prihodnjega leta.
O razlogih za že tretjo spremembo pravil v zvezi z delovno prostornino motorja v zadnjih 10 letih organizatorji uradno nimajo posebej izdelanega stališča, vendar je jasno kam pes taco moli. Spomnimo se, da se je največja sprememba zgodila v sezoni 2002 ko je politrske dvotaktnike zamenjal 990 kubični štiritaktnik, v letu 2007 je bila največja dovoljena prostornina zmanjšana na 800 ccm, v letu 2012 pa se bo ta spet povečala na liter.
Najverjetneje je namen organizatorja z uporabo litrskih motorjev povečati konkurenčnost v prvenstvu saj ima praktično vsak proizvajalec v svoji paleti motociklov tudi litrski cestni motocikel, katerega agregat bi lahko služil kot osnova. Morda se nam v prihodnjih letih v MotoGP obeta vrnitev Kawasakija, ali pa celo vstop Aprilie, v najbolj norih sanjah tudi BMW-ja.
Spremembe, ki prihajajo v letu 2010 so nekoliko manj pretresljive in prinašajo predvsem še nekoliko bolj omejeno dovoljeno količino gum, zmanjšanje hrupa dirkalnikov (mimogrede, dirkalnik MotoGP razvije pri 5.500 obratih tudi do 130 decibelov hrupa), samo dve različni teži zavornih diskov, pravilo o omejenem številu agregatov pa je v veljavi že od letošnje dirke v Brnu, dovoljenih je namreč največ 6 agregatov za vsakega dirkača.
Jasna so tudi pravila za novo prihajajoči razred Moto2, ki pa se v bistvu ne razlikujejo bistveno od tistih iz razreda MotoGP. Najpomembnejša pravila so tista, ki določajo enotnega dobavitelja agregatov (Honda), enotnega dobavitelja goriva in maziv, enako elektroniko, enako sklopko in podobno.
MaT
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem