Po tem ko sta Dorna in FIM napovedala uvedbo litrskih motorjev v razredu MotoGP za sezono 2012, nekateri to odločitev pozdravljajo, drugi pa nad njo niso tako navdušeni.
Prvi namigi o uvedbi litrskih agregatov so se pojavili že pred začetkom zadnje letošnje dirke, zato petkova novica niti ni tako zelo presenetila. Prav tako pa ne presenečajo odzivi ljubiteljev tega športa.
Nekateri ugotavljajo, da bo ta poteza zavrla razvoj, drugi trdijo, da bo razvoj še očitnejši, le da bo omejen na ožje področje, saj bo konstruktorskih možnosti z največ 4 dovoljenimi valji nekoliko manj. Še najbolj sporen je del novega pravilnika, ki govori o maksimalnem (81 mm) premeru valja, saj naj bi s tem veliko prednost že pred samimi začetkom razvoja novih motorjev ponudili Hondi in Yamahi (morda nekoč tudi BMW), ki že uporabljata motorje z valji v teh gabaritih. Poleg tega imajo praktično enako omejitev tudi v prvenstvu Superbike. Po mnenju nekaterih je ta omejitev ena največjih napak v zgodovini tega športa. Zakaj?
Ker na ta način prototipno tekmovanje MotoGP izgublja svoj šarm, hkrati bosta torej potekala dva prvenstva z omejitvijo 1000 kubičnih centimetrov, največ 4 valji s premerom največ 81 mm. Ob tem pa olje na ogenj priliva tudi uvedba razreda Moto2 (namesto 250ccm), ki bo s svojimi 600 kubiki in štirimi takti spet nevarno podoben prvenstvu Supersport.
Vzporedno bosta torej potekala dva praktično enaka prvenstva, to pa, tako menijo mnogi, ne ponuja najboljših možnosti za razvoj in priljubljenost tako prvega kot drugega nasploh.
Kako se bo naprej odvijala ta zgodba bo seveda pokazal čas, resnici na ljubo pa nad spremembami večina ni bila navdušena že ob prehodu iz 500 kubičnih 'cvajtakterjev' na 990 kubične štiritaktnike leta 2002, ko so se zavzeti ekologi odločili, da bi življenski prostor polarnih lisic rešili z odstranitvijo 20 dirkalnih motorjev s steze. Sprememba prav tako ni navudšila večine, ko je 990 kubični stroj postal premočan, prav tako pa ni navdušena večina, danes ko 800 kubični stroji postajajo prehitri in preveč vodljivi.
Spremembe nas vsekakor zaznamujejo, nekatere bolj, nekatere manj, postanemo boljši ali pa slabši. Kdo ve kako bo prvenstvo MotoGP, ki je v osnovi mišljeno kot drugačno, naprednješe, zaznamovala tokratna zadnja spremeba, ki ga bo nevarno približala prvenstvu serijskih motociklov Superbike-a.
MaT