Motokros novosti 2015- predstavljamo prve motocikle

20. 6. 2014 | Peter Kavčič
Deli

V najbolj blatni motošport se seli visoka tehnika iz cestnih motociklov, programi za delovanje motorja so postali nekaj običajnega. V motociklih za motokros je toliko sodobne tehnike, da so ti pravi dirkški biseri. Sezono 2015, si bomo zapomnili tudi po tem da so pri Yamahi oživili dvotaktnike.

Saj v resnici jih nikoli niso opustili, ampak po mnogih letih so bili motocikli z oznako YZ, ki so označevali motokros specialke z dvotaktnimi motorji prostornin do 85, 125 in 250 kubičnih centimetrov praktično nespremenjeni, sedaj pa so jim osvežili motorje z manjšimi spremembami, posodobili vzmetenje in predvsem izgled, saj so modri drikalniki, ki gredo na mešanico bencina in olja sedaj enako ostrih robov kot štiritaktnika YZ250F in YZ450F.

YZ450F ima nove nastavitve vzmetenja, ter nov sprednji nosilec motorja za večjo togost. YZ250F, ki je po izboru največje ameriške revije Dirt Rider motocikel leta 2014 pa je doživel le malenkostne spremembe na sprednjem vzmetenju. Obema so skupne nova (zlata) veriga, vijaki za pritrditev pokrova zračnega filtra ter črno obarvana Excel platišča.

Honda je po lanskoletni močni prenovi svojo CRF450R opremila s številnimi manjšimi spremembami v materialih, ki zagotavljajo daljšo življenjsko dobo in največjo možno prilagodljivostjo delovanja motorja, ki lahko s pritiskom na gumb deluje v treh različnih programih. Nova je tudi glava motorja, ki jo ločite od predhodnika po izhodu na desni strani ter nastavitev vžiga in vbrizga goriva kar prinaša več navora in moči v zgornjem območju vrtljajev. Večja sta tudi zavorna koluta, ki sedaj merita 260 mm v premeru in zagotavljata boljšo zavorno moč. Nov je tudi izpuh. Vse omenjene spremembe razen motorja veljajo tudi za CRF250R, ki jo je Evropi predstavil tudi naš Tim Gajser pred dirko v italijanski Maggiori. Tu je velika novost povečana moč ter navor v motorju, medtem ko ohranjanjo lahkotno vodljivost z nespremenjenim okvirjem. Največja novost pa je ta, da so jo za 2015 opremili z zračnim vzmetenjem. Vilice Showa merijo v premeru 49 mm in imajo trojno zračno komoro, kar znižuje skupno maso in povečuje širše možnosti nastavitve. Takoj ko bo Tim Gajser testiral novo CRF250R ga seveda povprašamo po prvih občutkih na motociklu s katerim bo lovil naslov svetovnega prvaka v sezoni 2915.

Suzukijeva največja novost na modelu RM-Z 450 je gumb za štart, ki omogoča vozniku, da se kar najbolj učinkovito požene s štartne rampe, saj elektronika spremeni delovanje motorja (za čim boljši oprijem zadnjega kolesa), ko pa voznik pretakne v trejo prestavo ta program samodejno izklopi. Suzuki na svojem največjem modelu sicer tako Kot Honda ponuja Showa zračno vzmetenje. Medtem, ko je bil manjši model RM-Z250 deležen le manjših izboljšav, pozdravljamo vrnitev modela RM85, ki ga poganja dvotaktni motor. Ta zelo priljubljeni dirkalnik za mlajše, je opremljen z novim menjalnikom in dodelanim vzmetenjem.

KTM ostaja zvest preizkušenim rešitvam in revolucionarnih novosti ni predstavil. Poleg manjših sprememb, ki postopoma izboljšujejo aktualne modele je še najbolj očitna sprememba nova moderna grafika po vzoru tovarniških dirkalnikov.

Kawsaki in Husqvarna še nista pokazala novosti za 2015.

Peter Kavčič

Foto: Proizvajalci

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja